X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככה זה כשלא חושבים בזמן: ישראל מגלה באיחור שאפשר להבריח אמצעי לחימה מתחת לגדר בגבול מצרים, ארה"ב מגלה אולי באיחור שאירן מצפצפת עליה, ושוב אצלנו - אנו מגלים באיחור שמשוחררי עסקת שליט לא הופכים בהכרח לצדיקי הדור
▪  ▪  ▪
להתעורר לסכנה בטרם יהיה מאוחר מדי [צילום: AP]

מעבר לגדר

כבר כתבתי כאן בעבר, כי למרות כל ההתקדמות הטכנולוגית של הגדר בגבול מצרים, הברחות הנשק יימשכו משום שהן נעשות מתחת לאדמה. והנה השבוע נחשף, כי בעקבות הצלחת המסתננים והמבריחים בחפירת מנהרות בגבול, צה"ל מעוניין לרכוש מערכות שיתריעו מפני נגיעות בגדר, כפי שיש בגדר עם עזה.
השאלה היא: למה לא חשבו על זה קודם? הרי ידוע שהבעיה היא לא רק מעל הקרקע, אלא גם מתחתיה. כנראה שלא חשבו על זה בכלל, או שהגיבו בביטול בסגנון "יהיה בסדר". מי יודע מי עבר ומה הועבר במנהרות אלו בינתיים ואיך זה ישפיע עלינו. בכל מקרה הגדר אולי הושלמה, אבל עבודתה רק התחילה.

טילי-טילים

העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח (3.3.13), כי חמאס סירב לקבל משלוח טילים מלוב לאחר שמומחים בארגון מצאו בו, לטענתם, אמצעי מעקב וריגול שעוזרים לעקוב אחר מיקום הטיל ומפעילו. לדברי העיתון, לאחר מבצע "עמוד ענן" נטש חמאס חלק ניכר מספקי הנשק שלו, מתוך חשש שאמצעי הלחימה שהם סיפקו, הם שחשפו את מנגנוני החימוש של הארגון והביאו להפצצתם על-ידי חיל האוויר.
למרות שחמאס סירב לקבל את הנשק ואולי חש סוג של הקלה שבכך סיכלנו מזימה לעקוב אחריהם, יש פה נדבך לא פחות חשוב: הלוחמה הפסיכולוגית. במשך שנים העידו גורמים ברחבי הרצועה, כי ידעו לפי רעש המזל"טים שצה"ל עוקב אחריהם. עכשיו הם צריכים לחיות בידיעה שצה"ל עוקב אחריהם גם בשקט גמור, ומהמקומות הרחוקים ביותר.

חזר לסורו

השבוע (4.3.13) הותר לפרסום, כי חוליית מחבלים נעצרה במסגרת פעילות של צה"ל והשב"כ. מה שמיוחד במקרה הנוכחי הוא שמפקד החוליה יושב ברצועה. עוד יותר מיוחד הוא שמדובר במחבל ששוחרר במסגרת עסקת שליט.
כדי להרחיק חלק מהמחבלים המשוחררים בעסקת שליט מדרך הטרור (או לפחות לנסות זאת), גירשו אותם לרצועת עזה. למרות זאת, הדבר לא מפריע להם לעסוק בטרור ולפקד על חוליות מחבלים באמצעות ההמצאה החדשנית הזאת שנקראת טלפון.
נראה שבמערכת הביטחון לא הבינו שלא חשוב איפה המחבל נמצא – הטכנולוגיה תאפשר לו להדריך, להוביל ולהנחות חוליות טרור. ישראל הייתה צריכה להודיע קבל עם ועולם, שאם מחבלים מעסקת שליט יחזרו לדרכי הטרור, בכל צורה שהיא, הם יחוסלו. נכון שיש את הבעיה של "לחץ עולמי", אבל משוחררי העסקה למעשה מבטלים את העסק שעשו איתם – תשוחרר אם לא תחזור לדרך הטרור. בנוסף, זוהי עוד דוגמה להראות לנו שאין עם מי לדבר.

בוקר טוב, אדון גוטה!

בדיון שנערך בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט, אמר ראש הפיקוד המרכזי בצבא ארה"ב, גנרל ג'יימס מטיס, כי הסנקציות על אירן לא עובדות. לדברי מטיס, לאירן יש היסטוריה שלמה של הונאה והיא מעשירה אורניום ברמות שהן מעבר למטרות שלום. למרות זאת, הוסיף, עדיין אפשר להשתמש בסנקציות ובאמצעי לחץ אחרים כדי לשכנע את אירן לוותר על תוכנית הגרעין שלה.
אני מקווה מאוד שכעת העולם יקשיב ויבין שיש לעצור את פיתוחי הגרעין האירנים. העולם חושב שגרעין אירני זאת רק בעיה של ישראל, בלי להבין שבעידן הנוכחי, לאחר המלחמה הקרה, יש שני גושים מרכזיים: העולם המערבי והאיסלאם. במשך מאות שנים, היה העולם האיסלאמי מהמתקדמים ביותר בעולם מבחינת פיתוחים וידע. כעת תפקיד זה נמצא בידי המערב שבראשו ארה"ב, והמוסלמים רוצים לחזור למעמד זה. פיתוח גרעין על-ידי אירן יתן לגיטימציה למדינות מוסלמיות אחרות להתחיל בפיתוח גרעיני, דבר שכשהעולם יבין שהוא קורה, יהיה כבר מאוחר מדי.

תפוח רעיל

צעיר פלשתיני נעצר (יום ד', 6.3.13) במחסום תפוח (צפונית לאריאל) כשברשותו סכין ומטען חבלה שיועד להתפוצץ בשיחת טלפון. את הצעיר עצרו אנשי כוחות הביטחון לאחר שגילה סימני לחץ בזמן שהתקרב למחסום.
במקרים כאלו צריך פשוט להגיד תודה לאל. קשה עד בלתי אפשרי לאתר מחבלים כמו הצעיר הזה שפועלים באופן עצמאי. אני יודע שצה"ל והשב"כ עושים הכל כדי לאתר ולעצור מחבלים, אבל הפעם עצירת המחבל הייתה אירוע מקרי. אני מקווה מאוד שהאירוע הזה ישמש דוגמה למחבלים פוטנציאליים עתידיים, שיידעו שלא כדאי לבחור במקצוע הזה.

תאריך:  07/03/2013   |   עודכן:  07/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הודה כי עד עתה לא הועילו המאמצים הדיפלומטיים לעצירת האירנים    "בעבר שורטטו קווים אדומים בנושא אך הם נחצו פעם אחר פעם"    "אם הם ימשיכו למתוח הגבולות - העימות הופך לאפשרות ממשית יותר"
אפרים אסכולאי
העולם אינו רואה בהצטיידות בנשק גרעיני "עילה למלחמה". עמדה זו מומחשת היטב בהתקדמות שעושה צפון קוריאה בפיתוח נשק גרעיני בשני המסלולים, כאשר הסנקציות הן האמצעי החמור ביותר שהעולם מוכן לנקוט לנוכח המצב. אם משליכים ממקרה קוריאה למצב של אירן, לא ניתן אלא להסיק שההכלה היא הכיוון, כאשר אירן תהפוך למדינה בעלת יכולת גרעינית
נחמן פביאן
טהרן בדרך לפצצה ואילו המערב ממשיך ללכת בין הטיפות    בעקבות כשלון השיחות עם אירן אשתקד, הגיעו ראשי מדינות המערב למסקנה כי יש להפעיל נגד אירן אמצעים חמורים
עמי דור-און
המלצות צוות אסטרטגי כפי שפורסמו בארה"ב שהוגשו לרה"מ אריאל שרון לפני עשור קובעות: ניתן לצפות למהלומת-מנע ישראלית רק אם אויבי ישראל ישיגו אמל"ח גרעיניים או בלתי קונבנציונליים אחרים ושתהיה קיימת השערה שיש ביכולתם להרוס את המדינה היהודית    המלצה נוספת: מהלומות מנע מקדימות כאלה צריכות להיות מכוונות אל מטרות צבאיות חיוניות ו/או אל המשטרים הרלוונטיים
אריאל י. לוין
האם חמאס מאבד את השליטה על הנעשה ברצועת עזה?    מומחי טילים מאירן שוהים ברצועה, ואילו ישראל משפרת את יכולת ההגנה שלה כנגד טילים אירניים    חיזבאללה מנסה לשים את ידו על טילים היכולים להגיע לכל נקודה בישראל    וגם: תיאוריית קונספירציה מופרעת במיוחד, שהשלכותיה עלולות להיות חמורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il