X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה נשיא ארצות הברית חייב למנוע השתלטות החמאס על הרשות הפלשתינית, משום שסופו של תהליך זה מי ישורנו
▪  ▪  ▪
אסור לאפשר את השתלטות החמאס בשום פנים ואופן [צילום: פלאש 90]

נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא ל"יוזמה ישראלית לנסיגה מהשטחים", שפירושה פירוק ההתנחלויות והינתקות מהיישובים באשר הם. זה מזכיר את תהליך ההינתקות החד-צדדית מגוש קטיף, מעשה ששילמנו עליו מחיר יקר באלפי טילים וקסאמים שנורו על ישובי הדרום, ואף שילמנו על כך גם במחיר חיי אדם. זאת, כאמור, משום שביצענו נסיגה חד-צדדית שלנו בלבד, שבכינו עליה לאחר מכן, משום שלא הייתה חלק ממו"מ עם אנשי החמאס בעזה השכנה לגוש קטיף.
ממשלת ישראל שתקום בסיום המו"מ הארוך והמייגע הנערך בימים אלה - אם אומנם תקום - תצטרך הפעם לומר לנשיא ארה"ב ברק אובמה, כי במקביל לקריאה שלו לישראל לנסיגה מהשטחים, הוא חייב במקביל לצאת בקריאה לאנשי הרשות הפלשתינית להיכנס למו"מ רציני עם ממשלת ישראל בנושא השלום בין שני העמים, שחלק ממנו יהיה קרוב לוודאי דרישה לנסיגה של התנחלויות, אלו או אחרות, מהשטחים, אבל רק בסיום המו"מ.
זאת ועוד; ברק אובמה אינו מכיר את המנטאליות של אנשי החמאס אשר עשויים, או עלולים, להשתלט על הגדה המערבית ועל יהודה ושומרון ולפעול לצירוף אנשי הרשות הפלשתינית לתנועת החמאס, והם הם שישלטו על השטחים שיפונו ביהודה ובשומרון ודרכם עלולים האירנים להגיע, ללא כל ספק, לגבולות מדינת ישראל - וסופו של תהליך זה מי ישורנו.
אם ברק אובמה רוצה לפעול להקמת שתי מדינות, זו ליד זו, הוא חייב להבטיח כי לעולם לא יהיה מצב שאנשי החמאס ישתלטו על יהודה ושומרון, והוא חייב למנוע את השתלטותם של אנשי החמאס על אנשי הרשות הפלשתינית. זאת כתנאי מפורש ומראש, לפני כל נסיגה ישראלית מהשטחים, כפי שהוא דורש מישראל.

תאריך:  08/03/2013   |   עודכן:  08/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפורה בראבי
שלי יחימוביץ', הכה צדיקה, חכמה וטובה, תבוא ותציל את בנימין נתניהו מנפתלי בנט כשיגיעו המגעים עם הפלשתינים עד נפש    טוב שיש לנו שלי כזאת
אדוה וילצ'ינסקי
למדינת ישראל בשנת 2013 מונח נטל משמעותי מאוד, שהשיח בשיווין בנטל, פשוט מתעלם מהעיקר, מהנטל. חלק ניכר מהנטל נובע מהנוכחות הצבאית של צה"ל ביהודה ושומרון, והימצאותנו בסכסוך עם העם הפלשתיני. האם אנחנו באמת רוצים ליצור שיווין בנטל, האין זה חכם יותר לצמצם את הנטל?
בעז העצני
מה בסה"כ רוצים ברש"פ? שחרור אסירים וכספים, וחידוש המו"מ המדיני, כלומר, כסף, עוד מחבלים ואת הארץ. אפשר לחכות למהומות הגדולות כדי להתקפל ואפשר לנסות להפחיד את הציבור מפני עליית המדרגה ולתת להם הכל מראש
איתמר לוין
הטיל על הרשות הפלשתינית את האחריות לרצח עובד בזק בידי מחבל צעיר שהתאמן ביריחו    קובע: רשלנות קשה של בזק באבטחת עובדיה הובילה גם היא לרצח בבקעה אל-גרבייה
דרור אידר
השמאל הישראלי מסרב להכיר במציאות. שוב ושוב חוזרים על מנטרת העוועים: "אם לא תהיה פריצת דרך מדינית" - רע ומר יהיה גורלנו. איזו דרך נפרוץ? איזו דרך לא פרצנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il