X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחוזי השכירות החדשים חזרו המחירים הגבוהים המשקפים את עליית הביקוש על ההיצע ופתרון אמיתי לצעירים המבקשים לשכור דירה בת"א עדיין לא נראה באופק
▪  ▪  ▪
שיאי מחירים חדשים בתל אביב [צילום: פלאש 90]

שנת 2012 הסוערת והפכפכה שעברה על שוק הנדל"ן הישראלי, לא הורידה את מחירי הדיור. בתל אביב, היכן שהחלה המחאה והייתה הטיזר המרכזי להתפרצותה, נשמרה בשנה האחרונה יציבות במחירי הדירות.
מהר מאוד הבינו הרוכשים כי אין חדש תחת השמש. בת"א כמעט ואין פרויקטים חדשים כמו בפריפריה ולכן גם היזמים שמרו על מחירים יציבים.
בשוק הדירות בנות שלושה חדרים נרשמה עלייה קלה במחירים של
בין 3%-4%. אם לפני כשנה עלתה דירה כזו בין 1.8-2.4 מיליון שקלים היום עומד מחירה על בין 1.85-2.5 מיליון שקלים, תלוי כמובן באזור בעיר. דירות בנות ארבעה חדרים נותרו בטווח מחירים של 2.6-3.2 מיליון שקלים, ומצב סטטי דומה נותר גם בשוק דירות החמישה חדרים העומד על מחיר ממוצע של 3.2-3.5 מיליון שקלים.
לעומת זאת, מחירי השכירות שהם אלו שהציתו את המחאה החברתית המשיכו לעלות ואף הגיעו לשיאים חדשים במהלך השנה החולפת.
הדוגמה הטובה ביותר לכך היא אזור דרום תל אביב, אזור חריג יחסית לשאר חלקי העיר, שבו מחירי הדירות מאוד מאוד זולים ועומדים על טווח מחירים של 500,000-1,000,0000 שקלים בלבד, בשל העובדה שהאזור מאוכלס בעובדים זרים הנחשבים לאוכלוסיה קשה. אך למרות זאת, מחירי השכירות שם דומים למחירי השכירות באזורים היוקרתיים של ת"א כמו הצפון הישן או שכונות רמת אביב. מצוקת השכירות והדיור של האוכלוסיה הזרה גורמת להם לשלם כמעט כל מחיר שהם מתבקשים ע"י הכנסת דיירים רבים לדירה המחלקים בניהם את נטל השכירות.
בתקופת המחאה ירדו המחירים כיוון שהשוכרים היו יותר בררניים, אך מגמה זו לא נמשכה לאורך זמן, ומיד עם סיומה המחירים חזרו ואף זינקו.
התנודות בשוק הורגשו מידית: דירת שני חדרים בצפון הישן שלפני כשנה הושכרה במחיר של 4500 שלים, ירדה בשלב מסוים למחיר של 4,000 שקלים אך היום היא כבר תושכר במחיר של 5000 ואפילו-5500 שקלים.
בחוזי השכירות החדשים חזרו המחירים הגבוהים המשקפים את עליית הביקוש על ההיצע ופתרון אמיתי לצעירים המבקשים לשכור דירה בת"א עדיין לא נראה באופק.

הכותבת היא מנכ"ל "רשף נכסים"
תאריך:  11/03/2013   |   עודכן:  11/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחירי השכירות בת"א ממשיכים להשתולל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
רבנות איננה בית ספר למשפטים או קורס למחשבים המוציא לשוק בעלי תעודות וממציאים עבורם עבודות יזומות. רב הוא תואר הדורש חוכמה וקדושה ואת הרב ממנה קהילה שיש לה צורך במנהיג רוחני. "בחינות" לרבנות כוללות גם תחקיר על "דרך ארץ קדמה לתורה" ולא רק תחרות מי עשה יותר קופות בכמה שיותר חופות
מיכאל שמידט
השאיפה הרוסית לחזור להיות מעצמה בינלאומית גורמת לפוטין לחדש את הצי הימי של רוסיה. מנגד האמריקנים חוששים מחזרה לימי המלחמה הקרה ומנצלים את "האביב הערבי" להוצאת "הקבוצה הסובייטית" שהוכשרה במדינות הגוש המזרחי מהעולם המערבי
אפרים הלפרין
הופ, מצאנו פתרון - נקטין את כמות השרים ונגדיל את כמות סגני השרים. אז האם מישהו יכול לומר לי מה ההבדל בין התנאים של שר לבין התנאים של סגן שר?
נאוה קורן
"במה שונה יגאל עמיר מסתם רוצח? - התשובה העובדתית על כך אחת היא: שלא מכדורי הסרק סרק באקדחו של סוכן השב"כ בעברו, יגאל עמיר נרצח רבין ושגם עמיר לא אשם שהשב"כ של אוסלו הפקיר את חייו של רבין בידי ה'שמפניה' שלהם, בידי סוכן השב"כ אבישי רביב,שיכל בנקל לסכל את הרצח ויחי ההבדל הקטן!
צבי פרידמן
לא כתוב בתורה שסיעת שס צריכה להיות בקואליציה. הגיעה השעה ששס ומנהיגיה ישלימו עם הכרעת הבוחר שמאס בקומבינות של החבורה הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il