X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנת 2013 מסתמנת כשנה, בה המכשיר הנייד יפרוץ סופית ויהפוך למכשיר רב פונקציונלי - לא עוד אביזר תקשורתי בלבד, אלא עוזר אישי, שיקדם מידע זמין ורלוונטי לתודעתנו בכל רגע נתון. התלות באותם עזרים אישיים תגבר וצורתם אף תשתנה ונוכל למצוא אותם באביזרים לבישים, כגון משקפיים-Google Glass, המוטמעים ברכב או בבית החכם
▪  ▪  ▪
המכשיר הנייד יהפוך למכשיר רב פונקציונלי [צילום: AP]

בשנת 2012 נפל דבר בעולם המובייל. פלטפורמת הקוד הפתוח של חברת גוגל (GOOG)- אנדרואיד השתלטה על שוק ההתקנים הניידים (טלפונים וטאבלטים), במקביל לחברת אפל (AAPL), שהגיעה לשיאה, תוך שהיא נשענת על הצלחת מכשירי הבוטיק שלה- iPhone ו- iPad, בשווקים המבוססים ומצליחה להגיע לשווי שוק חסר תקדים (מעל 700 דולר למניה בנאסד"ק בשלהי ספטמבר 2012. בזמן כתיבת המאמר נסחרת המניה באזור ה-500 דולר, ירידה של כ-30% מאותו שיא). חברת נוקיה (NOK) עם שותפתה האסטרטגית מיקרוסופט (MSFT) שנותרו הרחק מאחור, החלו לזנב בשני הגדולות ולייצר מומנטום חיובי:
באמצעות מכשירי Lumia, המצוידים במערכת ההפעלה הטלפונית החדישה של מיקרוסופט- Windows Phone, היא הכפילה את כוחה. בשוק הטאבלטים, המצב אינו שונה: מכשיר ה-iPad, ואחיו הקטן iPad mini שומרים על כוחם בקצה העליון של מכשירי הבוטיק, בעוד מכשירי אנדרואיד זולים הרבה יותר מציפים את השוק. ראוי לציון מכשיר ה RT Surface של מיקרוסופט, שמריץ מריץ עליו את Windows 8, מערכת הפעלה שמטרתה העיקרית להילחם ב-iPad, שיצא בסוף 2012.
2013 - שנת הפריצה
שנת 2013 מסתמנת כשנה, בה המכשיר הנייד יפרוץ סופית ויהפוך למכשיר רב פונקציונלי - לא עוד אביזר תקשורתי בלבד, אלא עוזר אישי, שיקדם מידע זמין ורלוונטי לתודעתנו בכל רגע נתון. התלות באותם עזרים אישיים תגבר וצורתם אף תשתנה ונוכל למצוא אותם באביזרים לבישים, כגון משקפיים-Google Glass, המוטמעים ברכב או בבית החכם. בנוסף, התחרות תגבר עקב כניסתם של מתחרים חדשים/ישנים כגון Blackberry, Ubuntu ו-FireFox.
שירות Google Now הינו שירות מבית גוגל, אשר כבר היום מסוגל להודיע מתי נכון לצאת לפגישה, מכיוון שעומסים מצטברים בדרך. כמות המידע האישי ששירותים מסוג זה יידעו על המשתמש יהיה חסר תקדים וטומן בחובו פוטנציאל להתייעלות חיי היום יום בעולם הדיגיטלי. כיום, מרבית המשתמשים המחוברים לטלפון החכם מסכימים להקריב חלק נכבד מהפרטיות שלהם לטובת היכולת להיות מחוברים בכל עת לתכנים, המעניינים אותם. יישומי העזרה העתידיים כמו Siri, יכירו את ההרגלים של המשתמש, את מקורות המידע שלו, ויכולות השירות רק צפויות להשתפר מגרסה לגרסה.
לאחרונה דווח שחברת מיקרוסופט רוכשת את חברת R2 Studio, המתמחה במערכות לבתים חכמים. שילוב מוצרים אלה עם מוצרי ה-xbox וערוצי התוכן החדשים, אותם מתכננת החברה להשיק, הינם דוגמה מייצגת לאחת מהזירות החמות ביותר, שישפיעו על חיינו בשנים הקרובות. דוגמה נוספת המקשרת בין שתי הדוגמאות הקודמות היא יישום TV Guides סוציאלי, יישום המסוגל להמליץ על תוכניות חדשות, המתאימות לפרופיל הצפייה של המשתמש. איך זה עובד? פשוט מאוד - אם המשתמש "אהב" ("Like") תוכנית טלוויזיה בפייסבוק או שירות דומה, המידע יעובד ויותאם לאוסף הפרמטרים האישיים וישלח למשתמש ללא קשר אם המשתמש נמצא בשדה התעופה או בסלון הבית.
מקום של כבוד לשירות ענן
בעולם של Devices שונים: טלפון נייד, טאבלט, מחשב רכב ועד משקפיים חכמות, היכולת לאינטגרציה בין ההתקנים השונים והחיבור החברתי למקורות המידע של חברינו, יהפוך את טכנולוגיית הענן לנקודת מפתח בכל שירות מסוג זה, הצורך להתמודד עם כמויות הולכות וגדלות של מידע וזמינות מהירה מכל מקום על פני הגלובוס מקנות לשירותי הענן מקום של כבוד בכל פתרון מסוג זה.
לצרכן הישראלי, שנת 2013, תהיה השנה, בה ישתלט הטלפון החכם על משתמש הקצה הישראלי באופן סופי. הנוכחות המחודשת של מיקרוסופט ונוקיה (יורוקום) בישראל עלולה ליצור איום על ההגמוניה של האייפון ואנדרואיד בארץ, אך עם זאת, עדיין לא צפוי מהפך. אנו נראה הרבה יותר מכשירי Windows Phone ברחובות, בעיקר כאשר ספקי תוכן כמו וואלה! (שכבר קפצה על העגלה), ynet, ו-Waze יתחילו לפעול בפלטפורמה זו.
להזכיר את Windows Phone, מבלי להזכיר את חלונות 8, משמעו לא להציג את התמונה הגדולה. בחלונות 8 מופיעים לראשונה יישומים יעודיים בחנות האפליקציות, במודל דומה מאוד למערכות ההפעלה הטלפוניות האחרות. האם משתמשים ישדרגו מגרסאות קודמות של חלונות? אם כן, האם באמת ישתמשו ביישומים היעודיים? באופן אירוני, משתמשי האייפון והאנדרואיד מורגלים למודל של חנות האפליקציות. בכל מקרה חלונות 8 תתפוס נתח שוק בישראל, שרק ילך ויגדל בשנה הקרובה.
לסיכום, שנת 2013 תתאפיין בהמשך השתלטות הטכנולוגיות הניידות על כל סנטימטר בחיינו. ישראל, הנמצאת בחזית עולם הטכנולוגיה, מהווה חלק בלתי נפרד מפיתוח ושימוש בכל אותן הפלטפורמות והיישומים אשר ישרתו אותנו בעתיד הקרוב.

הכותב הוא יועץ בכיר בחברת CodeValue
תאריך:  12/03/2013   |   עודכן:  12/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יורוקום  מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירית יעקב
נקודת ההשקה הראשונה בין העדות המקראית לבין עדות היסטורית בת הזמן המאשרת אותה מופיעה במסע המלחמה של שישק בכנען. חשיבותה של הופעה זו היא בכך שלראשונה ניתן לאמת את העדות המקראית ואף לתארך אותה על בסיס מקורות היסטוריים ידועים ומבוססים מן המזרח הקדום. מסע שישק מתואר הן בתנ"ך והן בכתובות המצריות. עדויות ארכיאולוגיות למסע המלחמה של שישק נחשפו באתרים של ממלכת יהודה וממלכת ישראל. פרק שלישי בסדרה: חדשות המזרח הקדום
יהונתן כבירי
הפרשה בביה"ס בכפר-סבא דומה למקרה בו עובדים במפעל נעליים בסין מדברים על "חתיכות" של מוצרים ומציינים כי הסולייה של זה פגומה, והשרוך של זה פרום. המערכת שכחה שהיא עובדת עם בני אדם לא רק מוצרים, לא רק מיועדי בגרות
ראובן לייב
מרד פנימי, המתרחש במפלגת השלטון, מאיים לא רק על ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, אלא גם על שלמות המפלגה שלו
דניאל גיגי
יאיר לפיד נפל למלכודת של נתניהו, ולכן הממשלה החדשה שתקום בימים הקרובים תהיה שוב ממשלה שתתאכזר לרוב אזרחי ישראל ותמשיך להיטיב רק עם בעלי ההון. אומנם לפיד יחזיק בתיק האוצר, אבל ראש הממשלה נתניהו שהוא שר העל ימשיך לקדם מדיניות ניאו-ליברלית קיצונית, שתקל מאוד על העשירים בישראל ותטיל את נטל הגירעון על הציבור הרחב
איתן קלינסקי
ראוי משה ארנס, שר ביטחון לשעבר, להערכה רבה על אומץ הלב להתייצב חזיתית נגד מדיניות,שסהרוריות ולאומנות הביאו אותה אל עברי פי פחת. הוא ראוי להערכה על האמירה כי "הגיעה העת לבחון מחדש את קונספט גדר הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il