X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דמותו של שולחן הממשלה שהוגדל והוגדל כדי לאפשר לאין-סוף שרים להסתופף סביבו הופכת נגד עינינו המשתאות להיסטוריה. האם נזכה בקרוב מאוד לראות שולחן נורמלי של ממשלה שלכל שר בה יש תפקיד אמיתי?
▪  ▪  ▪
לפיד. מתנהל בסגנון שלא מוכר לנו הישראלים [צילום: פלאש 90]
לנדאו. הפתיע בנוגע ליצחק תשובה [צילום: פלאש 90]

מילה היא מילה היא מילה?!
מה שראינו עד עכשיו מכיוונו של יאיר לפיד היה התנהלות בסגנון לא ישראלי, סגנון שראינו תמיד במדינות דמוקרטיות מעבר לים ולבנו יצא אליהן. האם התרבות הפוליטית הישראלית מסתמנת להיות "מילה זו מילה", שקיפות הוא שם המשחק והאזרח חשוב לא פחות מהון ומשלטון?

שלושה אירועים שהתרחשו בימים אלה, יצרו לראשונה מזה שנים - בחיינו כאזרחים - אור בקצה המנהרה. האור בוקע בזכות ראש מפלגת יש עתיד שמסמן הצלחה שיש עימה עתיד. פעולה נוספת של שינוי עמדות מסתמנת כהפתעה מכיוון שר התשתיות בעניין הנוגע לכל ישראלי. בזכות שני אלה ואחרים, עשוי להיוולד שינוי בתפישת האזרח הישראלי את זכויותיו.
מוקדם לשפוט את האיכויות של יאיר לפיד כפוליטיקאי, מנהיג של מפלגה ובעל שאיפות גדולות. מה שראינו עד עכשיו היה התנהלות בסגנון לא ישראלי, סגנון שראינו תמיד במדינות דמוקרטיות מעבר לים ולבנו יצא אליהן. האם התרבות הפוליטית הישראלית מסתמנת להיות "מילה זו מילה", שקיפות הוא שם המשחק והאזרח חשוב לא פחות מהון ומשלטון?
הישג רב-משמעות של יאיר לפיד
ההישג הראשון והחשוב של לפיד בשלב זה: במהלך יצירת הקואליציה בשוק הסוחרים, שוק הדומה לכל שוק אחר, לא שמענו התלהמות מכיוון יאיר לפיד וחברי מפלגתו החדשה, התלהמות האופיינית לפוליטיקה הישראלית על שלל המפלגות ותפישות העולם שלהן. לפיד, בג'נטלמניות לא מוכרת במקומותינו, השיג במשא-ומתן ממשלה מצומצמת של 20 שרים ותו לא. 20 במקום 30 שהיו בממשלה היוצאת. אור חדש בוקע מולנו מהמנהרה החשוכה של בזבוז כספי ציבור והתנהגות של נבחרי ישראל, כמו היו בני מלכים ממשפחות שליטים מדורי דורות. תפישת האין-בזבוז והצמצום לטובת כל האזרחים, לטובת כבוד הממשלה ולטובת כבוד האזרחים היא חידוש רב-משמעות.
דמותו של שולחן הממשלה שהוגדל והוגדל כדי לאפשר לאין-סוף שרים להסתופף סביבו, רק כדי שראש ממשלה ישרוד וישיג את אומרי ההן לצרכיו הפוליטיים והאישיים, הופכת נגד עינינו המשתאות להיסטוריה. האם נזכה בקרוב מאוד לראות שולחן נורמלי של ממשלה שלכל שר בה יש תפקיד אמיתי?
הפתעה מצד שר התשתיות עוזי לנדאו
ההפתעה מצידו של שר התשתיות, איש הליכוד, היא איסור ליצחק תשובה העושה במדינה כבתוך שלו, למכור מתוך מאגר תמר, גז טבעי, לחברות ולגופים שמחוץ למדינת ישראל. חברת דלק, בעלת מאגר הגז הטבעי בבעלות יצחק תשובה (ושותפים), החליטה על דעת עצמה ובניגוד להסכם עם הממשלה, למכור גז לשתי חברות ברוסיה ובקוריאה.
תשובה הוא אחד הטייקונים החצופים בישראל, עתיר ממון ועסקים שדאג לעשוק את קוני האג"חים שלו, מבלי שטרח להחזיר חובות (מעל מיליארד וחצי ש"ח) מכיסו וממאגר רכוש החברות שלו. דברי לנדאו לתשובה המתעלם מהסכמים ומפתח ללא הפסק את כישורי הבריונות שלו בניהול עסקיו בישראל: "אני מוצא לנכון להבהיר לכם כי חזקת תמר (מאגר הגז במימי ישראל) מיועדת לספק את צרכי המשק הישראלי ואינה מיועדת לייצוא מחוץ לישראל". תשובה יאלץ להיזכר שמאגר הגז תמר, לא עבר אליו בירושה ממשפחתו העתיקה. אולי בהמשך יקבעו גם חוקים חדשים להתנהלות טייקונים בעלי חוב.
הטייקונים שהכל מותר להם
מאז פתח לב לבייב את עידן התספורות בישראל, הצטרפה לשיטת העושק הזו שורה ארוכה של טייקונים שלא טורחים לשלם פרוטה אחת מכיסם כנגד חובותיהם. האחרונים בשורה הארוכה הם נוחי דנקנר וכנראה גם הרצל חבס. לפניהם עומדת שורה ארוכה של בעלי חובות ש"הסתדרו" לא לשלם חובות; אולי רק פעם, בהמשך, עוד שנים רבות.
לפי החוק בעולם העסקים בישראל, לא נופלת שערה מראשו של טייקון שדופק את שותפיו שקנו אצלו אג"חים. כל טייקון בעל חובות ענקיים מסדר לעצמו "סידורים", וממשיך התנהל כמיליארדר מעושר (ומאושר), ממשיך לקבל הלוואות חדשות מהבנקים, להישאר באחוזתו, לטוס במטוסו, לזכות בכבוד מלכים וכן הלאה. החוק בישראל טרם התעורר להוציא מגדר החוק את אפשרות התספורת והשלטון, ומאפשר כל סידור למען הטייקון על חשבון האזרחים המצומקים, כיאה למדינה בה ההון והשלטון בעלי זכויות מעל כולם.
עוד בשורה טובה אחת
בשורה טובה לכל אזרחי ישראל הוא החוק החדש שמתהווה בימים אלה לקראת אישור, והוא העלאת אחוז החסימה בבחירות הבאות. משמעות החוק הזה תהיה צמצום מספר המפלגות ויצירה, בעתיד, של כמה מפלגות גדולות ובעלות משמעות, בלי בזבוז ענקי של מאות אלפי קולות הנזרקים לפח בתום בחירות מהסוג הנוכחי. זהו אות נוסף לשינוי ובגרות בתרבות הפוליטית של ישראל.

תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אור בקצה המנהרה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ג'נטלמניות
באום  |  13/03/13 21:41
 
- שכחת לצייןאת ביבי וליברמן ל"ת
תגובה לבאום  |  13/03/13 22:50
 
- למה אתה כותב בראשי פרקים....
מנחם - תשובה לבאו  |  14/03/13 13:52
2
כמה מושחת ביבי...
אמנון לביא-לוי  |  14/03/13 14:31
3
כצפוי,ה0מול כבר רואה את האור ב
קורןנאוה טבריה  |  15/03/13 06:29
 
- לפיד בעצה אחת עם בנט האיש הדתי
תשובה לנאוה  |  15/03/13 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אפרים הלפרין
נהוג לומר שהפראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים, ואילו אצלנו האנומליה חוגגת. לא רק שהפראיירים לא מתים, הם אפילו לא מתחלפים, לא חשוב מה תוצאות הבחירות. אני, אתה ואת, אנחנו תקועים כאן כפראיירים לעד
עליס בליטנטל
יאיר לפיד, מחמד לבו של ההמון, נוהג בפוליטיקיה כבזירת איגרוף. למה? כי זה הדבר שהוא בעל ניסיון עתיר בו, למעשה, הניסיון היחיד שיש לו בעולם המעשי. מבלי לבטל את נסיונו ככותב. אחרי שזכה בכל הקלפים שדרש, אינו מרפה, ורוצה להנחית לרוה"מ את הנוקאאוט האחרון, שיפילו על הקרשים. כנהוג במקצוע המוכר לו - איגרוף
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הציב בפני יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אולטימטום ולפיו אם לא יקבל את מתווה הפשרה שגיבש הוא ייאלץ לחבור לקואליציית נתניהו עם החרדים
יוסי אחימאיר
העם כולו צריך לייחל לתיפקוד יעיל ומועיל של הממשלה ה-33, עם הכוחות החדשים בתוכה, כי בנפשנו היא. אבוי לנו אם גם אנחנו הישראלים ניקלע למריבות פנימיות מתמשכות, שהן מעבר לחילוקי דעות לגיטימיים במדינה דמוקרטית. אבוי לנו אם דעתנו תוסח מן החזיתות העיקריות, שישראל כמדינה יהודית חייבת לתת עליהן את מלוא דעתה
מנחם ברוד
מצער מאוד לשמוע את האמירות כי ה'תגמול' על השארת המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה יבוא בדמות תמיכה בעקירת יישובים ביהודה ושומרון
רשימות נוספות
"מהללים את סער, כאילו הוא שמש העמים"  /  עידן יוסף
בלעדי: צוות תשעה שרים יפתור מחלוקות   /  עידן יוסף
מסתמן: ממשלה בת 20 שרים  /  עידן יוסף
הבלי התשקורת החרדית  /  מנחם רהט
טוב יאיר מיהיר  /  ד"ר רון בריימן
"בוקר טוב שר האוצר חדש..."  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il