X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אני צריך להכריע בין תמיכה מסיבית ב"שוויון בנטל" שמשרת מטרות פוליטיות מסוימות ואשר יגרום למאבק פיזי עם קבוצה גדולה בעם שעשויה להביא להגברת השנאה, ואולי פירוד, אני מוכן לשלם באי-שוויון בנטל ולמנוע את הדברים הרעים
▪  ▪  ▪
שוויון בנטל. לא עלה במקרה לסדר היום [צילום: פלאש 90]
האומנם אנו טיפשים?
פסח רויטמן
הבעיה החשובה ביותר שבפניה תעמוד הממשלה הבאה ותצטרך להכריע בה היא עניין פיתוח הפצצה האטומית על-ידי אירן * אני מאמין שאם לאירן תהיה פצצה גרעינית מצבה של ישראל יהיה גרוע פי עשר יותר מאשר מצבה לאחר מלחמה עם אירן למניעה או דחייה של ייצור הפצצה
לרשימה המלאה

" אם צריך להכריע בין תמיכה מסיבית ב"שוויון בנטל" שמשרת מטרות פוליטיות מסוימות ואשר יגרום למאבק פיזי עם קבוצה גדולה בעם.....אני מוכן לשלם באי-שוויון בנטל ולמנוע זאת" - החמיא לי ידידי שמעון מנדס ( במאמרו "האומנם אנחנו עם אחד") שהתייחס ישירות לאמירה שלי במאמרי "האומנם אנו טיפשים?".
אחת התעלומות המעניינות בהיסטוריה העולמית היא גלגולו של העם היהודי.
החל מכיבוש ארץ כנען ע"י יהושע בן-נון, דרך הקמת הישויות הלאומיות (מלכות דוד וממלכת החשמונאים) וחורבנן, הגלות, ההשמד ולבסוף השיבה ארצה.
למרות השיאים והתחתיות במימוש הלאומיות היהודית, ההתנכלויות, ניסיונות ההתבוללות, הגירושים, הפוגרומים ולבסוף ניסיון ההשמדה הטוטאלי- העם היהודי חי וקיים!
יש אומרים: אפילו בועט!
תמיד היו בעם גישות שונות לביטוי האמונה באל, בפועל. החל מ"עגל הזהב" של קורח ומרעיו ועד אותה כת קטנה ומסתורית שמכריחה את הנשים לכסות את מלוא גופן, כולל פניהן.
האם אלו ואלו אינם יהודים? - ודאי שכן!
אחת השאלות המרתקות היא כיצד מגדירים עם. יש כאלה הנוהגים לפי מיקום גיאוגרפי, לפי צורה חיצונית, לפי שפה, לפי מסורת. לגבי היהדות יש לי תיאוריה משונה.
לפי היחס של שכניהם.
אילו המצרים, שחיינו בקרבם עשרות ומאות שנים לא היו מגרשים אותנו יתכן שהיינו כיום חלק מ"האחים המוסלמים". אילו הספרדים לא היו מגרשים אותנו, למרות שחיינו בקרבם מאות רבות של שנים, יתכן שהיינו כיום נחלקים בין אוהדי "ברצלונה" ו"ריאל מדריד". אילו הגרמנים למרות תרומתנו הרבה לעמם, במשך למעלה מאלף שנה, לא היו קמים בשמחה כה גדולה להשמידנו איני יודע אם הייתה קמה מדינת ישראל.
מה שתמיד אפיין אותנו כיהודים לאורך כל שנות ההיסטוריה שלנו הייתה הדחייה של הסביבה האנושית שבה חיינו.
איני רוצה להיכנס לסיבות לכך. זה אינו הנושא. הנושא הוא שכתוצאה מעוינות זו התגבשנו (אולי מרצון ואולי מכורח) לעם. אך זו המסגרת החיצונית. אם נכנסים "פנימה" לתוככי העם, ניתן למצוא קבוצות שונות שמטיפות לאופנים שונים (לעיתים דומים יותר ולעיתים דומים פחות) כיצד לקיים את מצוות הדת בכלל והיומיומיות בפרט. הקבוצות הללו ניסו ומנסות להגדיל את השפעתן בעם היהודי באמצעות צבירת כוח כגון: אוכלוסיה, ממון, קרקעות ובעיקר השפעה פוליטית.
מאז קום המדינה הייתה מחלוקת פוליטית עמוקה בין הכוחות המובילים בהנהגה של היהדות החילונית. בתחילה זו הייתה מחלוקת בין שמאל מתון לשמאל קיצוני (מפא"י-מפ"ם) ובעשרות השנים האחרונות בין "ימין" ושמאל".
הקבוצה שתמיד הכריע במחלוקת בכך שהצטרפה לצד זה או אחר הייתה הקבוצה הדתית ובעיקר החרדית.
כרגיל בכל התנהלות פוליטית לכל תמיכה יש מחיר. המחיר של הקבוצה החרדית (לתמיכתה במטרות הפוליטיות)הייתה תמיכת הציבור החילוני בשימור צביון חייה הייחודי אשר לשם כך היה צורך גדול למנוע את חשיפת אנשיה להשפעות "זרות" והחשובה שבהן: השירות הצבאי.
בתחילה, הסכמה זו הייתה חסרת משמעות, אך במשך הזמן עם הגידול במספר אנשי הקבוצה החרדית והגידול בצרכי הצבא זה הפכה הסכמה זו להיות משמעותית.
עד לפני מספר לא רב של שנים הדיון בבעיה זו היה בשולי הדיון הציבורי. הייתה סוג של הבנה כי יש לתת לזמן "לעשות את שלו".
אפילו אביו של מנהיג מפלגת "יש עתיד" שהצליח להדיח את הקבוצה החרדית מהקואליציה הממשלתית למשך כארבע שנים (2001-2005) לא פעל באופן מסיבי ל"שיוויון בנטל".
לעומת זאת בשנה האחרונה עלה נושא זה לראש הדיון הציבורי במדינה.
האם זה במקרה?
לא, איני מאמין במקריות. אני מאמין כי זו יוזמה מכוונת של גוף או גופים מסוימים "להצפת" הדיון הציבורי בנושאים מסוימים לשם השגת מטרות פוליטיות. דוגמה נוספת, לטעמי, היא "מחאה האוהלים" של קיץ 2011. מי שיתעמק בעניין יראה את הריקנות האידיאולוגית מצד אחד ואת ההישגים הפוליטיים של חלק מהמובילים מצד שני.
לכן שמניתי לעיל.
שמעון מנדס מתנבא, בסיפא של מאמרו, כי סופה של מדינת ישראל יהי כסופה של ממלכת דוד ושלמה אשר התפרקה לשני ממלכות אשר בסופו של דבר נעלמו מן העולם.
אני, הקטן, בכדי לנסות ולמנוע זאת מוכן לשאת "בנטל" עבור הקבוצה החרדית ובלבד שתישאר עימנו יחדיו לתמיד.

תאריך:  17/03/2013   |   עודכן:  18/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האומנם אנחנו עם אחד?- כן!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב כחרדיםשהלכו למותם בשקט  ל"ת
הקשיבו לרבניהם  |  17/03/13 12:51
2
החרדים כת ביהדות כמו השומרונים ל"ת
לא עם אחד!  |  17/03/13 13:07
3
לא ולא!
אהוד פרלסמן  |  20/03/13 04:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
פולארד לא היה מרגל, פולארד גם לא עסק בריגול, פולארד היה אדם שידע שארה"ב משקרת למדינת ישראל וחשף זאת! פולארד לא נמצא בכלא סתם כעונש, אלא: כנקמה!
דוד מ' וינברג
אחי החרדים: הפסיקו לצרוח חמס ורצח, להשמיץ ולאיים באיומים, וקחו פסק זמן להסתכל לעצמכם בעיניים ולעשות חשבון נפש. ושקלו את השאלה: האם ייתכן, אחרי הכל, שיש לכם מה ללמוד מ"עולם התורה" הציוני דתי?
יצחק מאיר
הרפיון השלטוני הישראלי הנוכחי אינו נובע מריבוי מפלגות קטנות. הוא פועל יוצא מהיעדרן של מפלגות גדולות. אין לבוחר הישראלי אמון באף מפלגת שלטון. היא נהיית כזאת למרות חולשתה מפני שחברתה חלשה ממנה, והחלשות ממנה מזהות את פגיעותה ועושות בריתות להכניע את המדמה בנפשו כי מפני שיש לו עדיפות של זרת הוא יכול להתנהל כאילו הוא גברת. זה המשל למשילות. לא הקטנות שסגולתן הוא בקולן
עו"ד שלומי תורג'מן
כשמדובר בטייקונים, ננקט משנה זהירות וזה מיותר, פוגע בהסדר האג"ח ומשדר מסר פסול ואסור, לפיו תספורות הן דבר מקובל. ראוי כי בית המשפט ינהג ביד קשה כלפי חייבים גדולים כפי שהוא נוהג כלפי חייבים קטנים
זאב גלילי
דור הכיפות הסרוגות, שחולל את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, משווע למנהיג ומצא את בנט    נפתלי בנט לא צמח מתוך הדור הזה    כאיש עסקים מפולפל גילה מפד"ל כושל, השתלט עליו ושידרג אותו עד לאקזיט הבא    ואפה הכסף של יאיר המיליונר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il