X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאים ציניים או עיתונאים ופרשנים שכל עניינם פוליטיקה בלבד, לא יצליחו לרפות את ידי חיילי צה"ל, תהיינה המשימות שיוטלו עליהם אשר תהיינה. מוטב שיפסיקו כל מחרחרי הזדון והמדון להפחיד אותנו
▪  ▪  ▪
ליברמן. מוביל את ההשתלחות [צילום: פלאש 90]
נפתר הסכסוך בין ישראל לטורקיה
עופר וולפסון
מייד עם תום ביקורו של אובמה בישראל, התקשר נתניהו לארדואן והתנצל על תקרית המרמרה ב-2010 - אשר מאז התרחשותה לא שוחחו השניים
לרשימה המלאה

ליברמן: "ההתנצלות - שגיאה חמורה"
עופר וולפסון
יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ושר החוץ לשעבר אמר כי ההתנצלות של ראש הממשלה בפני טורקיה "פוגעת במאבק הבלתי-מתפשר של ישראל על צדקת הדרך" * על ארדואן: "האחראי הבלעדי להידרדרות היחסים בין המדינות"
לרשימה המלאה

סיום הסכסוך בין ישראל לבין טורקיה מהווה מהלך אסטרטגי חשוב ביותר. אמרו זאת ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואחרים המבינים שביחסים בינלאומיים וכאשר המדובר באינטרסים חיוניים, משחקי כבוד הם זניחים, בלתי רלוונטיים ובמיוחד טיפשיים.
קראתי את תגובותיהם של ה"פטריוטים" האולטימטיביים, שומרי הכבוד הלאומי וברי הפלוגתא המביעים את זעמם על פגיעה בכבוד המדינה ובכבודם של החיילים שהשתתפו בפעילות נגד ה"מרמרה". יורשה לי לומר שדבריהם של אלה דברי בלע הם ותו לא. עניינם לשלהב את הציבור, למכור לו סיפורי בדים ולכוון נמוך ככל האפשר. הם אינם אלא מחרחרי ריב ומדון הדוגלים בביטול כל מהלך שיש בו סיכוי להתפייסות. לדידם, מצב מלחמה טוב יותר ממצב שלום. עבורם הכבוד משחק יותר משמירה על אינטרסים חיוניים של ישראל. כך עשו בעבר וכך הם ממשיכים בדרכם הנלוזה.
שטויות במיץ על מורל החיילים
מי שמוביל את ההשתלחות במה שנראה בעיניו כפגיעה בכבוד הלאומי ובכבודם של חיילי צה"ל העלולים, לדידו, להירתע מפעילות מבצעית זו או אחרת, זהו, איך לא, שר החוץ לשעבר ולעתיד, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון בהווה, אביגדור ליברמן. מפאת כבודו, נשתדל למתן את הביקורת ולברור במילים.
התייחסותו של ליברמן וקביעותיו הן איוולת שאין לה שום אחיזה במציאות ולא בהיסטוריה. נניח לצורך הדיון כאן שליברמן צודק וכבודם של חיילי צה"ל הפך למרמס. כאשר מסתיימות מלחמות ונחתמים הסכמים, כאלה ואחרים, ומגיעים להפסקת הירי, האם אין בכך כדי לפגוע בכבודם ובזכרם של חיילים שנפלו? מר ליברמן ודאי יודע שלא הייתה ולו מלחמה אחת בעולם, מאז ועד היום, שכולם הסכימו עמה. האם כבודם של הנופלים נפגע מכך שמדינות הגיעו להסדרים לאחר מלחמות קשות? האם מנחם בגין פגע בכבודם של חיילי צה"ל שנפלו במלחמות ישראל כאשר הגיע עם סאדאת להסדר שלום? מלחמה ושלום הם שני הפכים, אך לדאבון הלב, הם קשורים ביניהם קשר הדוק מאוד.
האם חיילי צה"ל פועלים לפי תחושת הבטן שלהם לגבי משימות כאלה ואחרות? האם חיילי צה"ל צריכים להיות שותפים להחלטות מדיניות, ואם הן לא מוצאות חן בעיניהם, כי אז הם יפעלו ללא דבקות במטרה, במסירות אין קץ? מה השטויות הללו לגבי מורל החיילים?
חיילי צה"ל, ובמיוחד אלה אשר ביצעו את המשימה שהוטלה עליהם, הם גאוותנו. גם פוליטיקאים ציניים או עיתונאים ופרשנים שכל עניינם הוא פוליטיקה בלבד, לא יצליחו לרפות את ידי חיילי צה"ל, תהיינה המשימות אשר תהיינה, תהיינה החלטות הדרך המדינית אשר תהיינה. מוטב שיפסיקו כל מחרחרי הזדון והמדון להפחיד אותנו.
אם יש להם מילה, שיתפטרו
לא רק ליברמן יצא נגד ההסדר אלא גם כמה עיתונאים ושר אחד לפחות. נו, אז מה נאמר ומה נדבר. אותו שר סבור שהוא יכול למכור למדינאים בעולם וגם לנשיא ארה"ב את אותם הלוקשים שמכר לציבור בישראל. נכון שהוא ומפלגתו קיבלו 12 מנדטים אך אלה מייצגים רק 10% מכלל המנדטים. השר הנכבד חי בעולם משלו. עם אמונתו לא ניתן להתווכח. הוא איננו בר-שיח לשום דבר זולת אמונתו הדתית. עד כאן הכל בסדר. מכאן ועד הפוזות של רמבו היכול לכל העולם, הדרך ארוכה מאוד. מוטב לשמור קצת על צניעות, במיוחד שאותו השר רק הספיק להתיישב על הכיסא המיוחל.
למקטרגים מבין השרים או הח"כים המכונים בכירים נגד מהלך ההתפייסות עם טורקיה עומדות שתי אופציות: לדבוק בביקורתם ולהישאר צמודים לכיסאותיהם או להתפטר. אנשים בעלי מילה ראוי שיאמצו את האפשרות השנייה. אגב, גם ראש הממשלה יכול, ורצוי שיעשה זאת, לפטר אותם ומיד. רעיון לא רע בכלל.

תאריך:  25/03/2013   |   עודכן:  25/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רודפי כבוד ומחרחרי מדון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפיוס עם טורקיה
חיים קדמן  |  25/03/13 10:35
 
- חלאות סמול צדקניות
sailor  |  30/03/13 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
ראובן לייב
לפריצת הדרך ביחסים שבין שתי המדינות יהיו השלכות מרחיקות-לכת לא רק מבחינת שגשוג הסחר והתיירות ההדדיים, אלא גם במישור הצבאי, שבו משמשת ארצו של ארדואן מוקד אסטרטגי רב-חשיבות
עומר דוסטרי
בזירה הגיאו-פוליטית הנוכחית, מדינת ישראל זקוקה לטורקיה ידידותית ולשיתוף פעולה ביטחוני הדוק עמה, אם ברצונה להרתיע את המשטר באירן ואם ברצונה להדק את החגורה על משטרו של בשאר אסד, שכנראה אוחז בראשי קרב כימיים
איציק וולף
ראש ממשלת טורקיה הגיב בשיחה עם עיתונאים על התנצלות ראש ממשלת ישראל בפניו    "נראה מה יקרה במסגרת התהליך. אם הם יתקדמו באופן מבטיח, אנחנו נתרום את חלקנו"
איציק וולף
ראש הממשלה פרסם הודעת הסבר להתנצלותו בפני ראש ממשלת טורקיה    "העובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע הייתה שיקול מרכזי בעיניי"    "חשוב שטורקיה וישראל שגובלות עם סוריה יוכלו לתקשר זו עם זו, הדבר רצוי גם מול אתגרים אזוריים נוספים"
עופר וולפסון
בביקורו באנקרה תקף מזכיר המדינה האמריקני את המיתוג של ראש הממשלה הטורקי את הציונות כ"פשע נגד האנושות"    שר החוץ הטורקי בתגובה: "ישראל צריכה לשנות גישתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il