X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה חייך, חיבק, הרעיף שבחים וכינה את שרה נתניהו הגברת הראשונה. אבל אובמה גם בא לעבוד. ולעבוד חזק
▪  ▪  ▪
אובמה. חרף השגיאות [צילום: AP]

בנובמבר 2012 התקיימו בחירות לנשיאות ארה"ב. המתמודדים, הנשיא המכהן ברק אובמה ומולו המושל מיט רומני. רבים בציבור הישראלי נטו לטובת רומני לרבות ראש הממשלה נתניהו שעשה זאת כמעט בגלוי.
נשמעו טענות מצד יהודים כשרים שאובמה הוא אנטישמי רחמנא ליצלן. לא פחות. היה לי הכבוד להיות נוכח בין אלפיים המוזמנים בנאומו של אובמה בבנייני האומה בירושלים המופנה לצעירים כאן ומעבר לקו הירוק. ראיתי מנהיג שהכל ניתן לומר עליו, רק לא אנטישמי. מעולם לא בקעה אמירה מגרונו של שום אנטישמי באשר הוא, משחר ההיסטוריה כלפי העם היושב בציון המוקף באויבים ובאביב ערבי מאיים "אתם לא לבד", בעברית למהדרין, עם כי במבטא אמריקני כבד.
נשיאי ארה"ב לדורותיהם מאז קום המדינה חזרו והדגישו במרוצת השנים שארה"ב מחוייבת לביטחון ישראל, באופן כללי, אך התייצבות בריש גלי מאחורינו ביד מסוככת ובדיבור ש"אתם לא לבד" טרם נשמע.
תענוג צרוף היה לצפות באובמה יוצא מפתח מטוסו בהליכה קלילה בגזרה שמורה ככוכב קולנוע מחייך חיוך חם וחברי ומנופף בידו. לוחץ את ידו של פרס ומכנה אותו "my friend". גם נתניהו זכה לחיבוק חם, אשר ניתן לפרשו כי נמחקו משקעי העבר ביניהם. על-רקע מראהו המצודד של אובמה, בלטו נבחרינו שעמדו בסך ללחוץ את ידו, משלומפרים, נרגשים וכבדי בורקס, לרבות השר המתאגרף.
לעיתים אנו תוהים מדוע כאשר מנהיג זר משמיע באוזנינו את הנרטיב הציוני יהודי, זה נשמע כל כך מרגש אמיתי ואמין, לעומת אותו נרטיב המושמע על-ידי מי ממנהיגנו, הנחזה כתעמולת בחירות.
שלום חבר
כשביל קלינטון אמר בגרון ניחר על רבין המנוח "שלום חבר" זה כל כך נשמע אותנטי ומרגש. אמירה כזו מפי מנהיג ישראלי הייתה נראית ארכאית וכמעט לא רלוונטית. כך עם אובמה בנאומו המרטיט בבנייני האומה כשהזכיר באריכות את נרטיב הציוני יהודי מאז קום המדינה. השומעים עצרו נשימתם, גם בידיעה שאחר כך יאמר לנו, קבלו את הפלשתינים, שבו עימם לשיחות זה לטובתכם. כמעט "ואהבת לרעך כמוך". אינני יודע אם הדברים הנוקבים של אובמה שנחצבו בסלע גם נחצבו בלבבות שני הצדדים, אולם צריך להאמין כי הרטוריקה לא נישאה לשווא.
כשאובמה מחייך זה נראה אמיתי למרות שהוא גם פוליטיקאי. כשבוש ירד ממטוסו וחייך, חיוכו דמה לאחד שזה מכבר לחש לו מי מעוזריו בדיחה מפולפלת והוא עדיין שבוי בקסמה. כשביל קלינטון ירד מטוסו וחייך זה נראה חיוך של מאהב נשיאותי המודע לקסם שלו, המהלך על נשים. אצל אובמה החיוך הוא חם, שרמנטי אך לא מפתה. את החיוך של ניקסון שביקר פה בשנות השבעים, לא ניתן לפרש אלא כחיוך עצוב על-רקע פרשת ווטרגייט.
אובמה חייך, חיבק, הרעיף שבחים וכינה את שרה נתניהו הגברת הראשונה. אבל אובמה גם בא לעבוד. ולעבוד חזק. פניה לצעירי הצדדים מעל ראשי המנהיגים ופסיחה על הכנסת למגינת ליבו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הינה טקטיקה שנועדו לקדם אסטרטגיה של מו"מ. גם העיכוב בהמראה שתכליתו החזרת הנורמליזציה עם טורקיה, הינה חלק בלתי מבוטל ממטרות המסע לארץ הקודש.
אין להתעלם משגיאות שעשה אובמה בראשית הקדנציה הראשונה שלו, חרף זאת קיבלנו נשיא שנעתר לבקשות רבות בזמן כהונתו בעניינים של ביטחון ישראל, ידיד מלטף שהבטיח שלא יותיר אותנו לבד תחת עננת האביב הערבי והשיב במחי שיחת טלפון עטרה ליושנה בכל האמור לברית עם מעצמה איזורית כטורקיה.
מישהו אמר מיט רומני?

הכותב עו"ד העוסק בדיני משפחה. חבר בוועדת משפחה של לשכת עורכי הדין ועד מחוז תל אביב והמרכז.
תאריך:  25/03/2013   |   עודכן:  25/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מישהו אמר רומני?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ראובן....
י.ש  |  25/03/13 16:37
2
בניגוד אליך,אני לא מתרשם ממלים
מקס פאואר  |  26/03/13 09:31
3
רומני
חיים קדמן  |  26/03/13 10:54
4
מתערב בפוליטיקה הישראלית
עמוס שנער  |  27/03/13 08:28
5
מאמר מוזר.
אהוד פרלסמן  |  28/03/13 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מאמץ את הצו של הקולות שבקעו בהר סיני: צו קול הצדק - לפעול לחברה של צֶדֶק סוציאלי ולא של חברת צְדָקָה עם פערים חברתיים. לפעול לחברה שלא תשלים עם קיומה של קוטביות מעמדית כפי שקיימת היום בישראל
צפריר זוהר
ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה את מה שעלול לקרות בסוריה בקרוב מאוד, מבלי שתהיה לה האפשרות להסתייע בטורקים בעת הצורך    על שיקום וחידוש היחסים בין ישראל לטורקיה
אפרים הלפרין
רק פרצה הממשלה לאוויר וכבר שמענו על סדרת החלטות עם הרבה עתיד, החלטות "מאוד-מאוד חשובות" אשר תפסו כותרות, והשאלה היא אם לא נועדו לתפיסת כותרות בלבד, שאם לא כן, כיצד הגיעו לכותרות, כי על-מנת להגיע לכותרות, מישהו צריך להתאמץ
אלברט שבות
מסלול החשיבה האנושי התבסס מעודו על קיום "משהו" תקף ושריר שהאדם הצביע עליו וקרא לו "מציאות", בעוד מתמונת המציאות המצטיירת להלן עולה "משהו" שלא היה לו קיום גם אין לו בזה הרגע קיום, הוא חולף לפנינו כהרף ואיננו, אם תרצה - הוא נברא לפנינו ללא הפסק
ד"ר צ'לו רוזנברג
פוליטיקאים ציניים או עיתונאים ופרשנים שכל עניינם פוליטיקה בלבד, לא יצליחו לרפות את ידי חיילי צה"ל, תהיינה המשימות שיוטלו עליהם אשר תהיינה. מוטב שיפסיקו כל מחרחרי הזדון והמדון להפחיד אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il