|
תאריך:
|
28/03/2013
|
|
|
עודכן:
|
29/03/2013
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
בשביל להבין משהו אתה צריך להשתמש במוחך שקולט את הדברים באופן רצוף, זאת אומרת אתה צריך לקרוא את כל הסדרה מהתחלתה ועד כאן ואז מוחך האנלוגי יקלוט את הדברים באופן רציף. כך תפסנו את כל מה שהיכרנו מילדותינו ועד הרגע הזה; כך למדנו לקרוא ולכתוב ולאבחן ולזהות- את הכל קלטנו מתוך סדרה רצופה.
מועדים לשמחה,
אלברט |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
3 |
|
|
מענין היה לקרוא את הרשימה מבחינת חוליה אחוזה בחוליה - אף כי הכותב עד לסיומה בעצם אינו מחדש דבר. אלה הם הרהורים שלפחות מעידים על איש חושב ובעל שיטת התבטאות משל עצמו - וגם בכך יש רב. אני תוהה אם לבסוף ישחיז עצמו לקראת המסקנה ההכרחית בשאלת השאלות. נקודה אחרונה: בין דברי ההבל המתפרסמים באתרי האינטרנט, כולל זה, ניתן למצוא ענין ממשי בכתיבתו של כותב המאמר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עובר אורח |
|
|
|
|
|
לא נותר לי אלא להודות לך ומילה אחת לפני שאני מאחל לך חג שמח. גילית בתגובתך כי אתה תוהה אם לבסוף אשחיז את עצמי לקראת המסקנה ההכרחית בשאלת השאלות... אני חושב שכוונתך לשאלת קיום אלהים וכן אני נוגע בשאלה הזאת בהמשך הסדרה אולם היא אינה עומדת במרכז המאמר היכן עומדת שאלה אחרת היא השאלה של תפיסת המציאות הפיזיקלית אותה ינקתי מהתורה, ותתפלא לשמוע בתורה לא מוזכרת שאלת קיום אלהים ולו ברמז; נהפוך, מחבר התורה טרח להרחיק מקוראיו הרציניים את ההתעסקות האובססיבית בשאלת קיום הבורא ולכן, כפי שאמרתי, הוא לא הזכיר ולו ברמז את שאלת קיומו ובמקום זאת עסק בכל חמשת חומשי התורה בשאלה פיזיקלית גרידא- אם תרצה בשאלה מדעית גרידא ובמילים מופשטות ישירות- לא מטפוריות. בפרק הבא אני מתחיל להאיר את הנקודה הזאת. הסדרה, אגב, היא בת 43 פרקים.
עכשיו כן חג שמח וכשר,
אלברט |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
4 |
|
|
עצה לנו אליך כותב יקר,,אל תעמיק במחשבות ,, ואל תיכנס לפרטים,,ולפרטי פרטים ,,איך,, כיצד,, ולמה,,ולא תיפול כאבן במצולות,,אתה על הארץ בגן העדן, תהנה ממנו כל רגע ושניה,, השמיים וצבאם ,,לצפות בהם ,,והארץ ניתנה לך ולזרעך אחריך במתנה,,לאמור,, שמיים שמיים לאדוני והארץ ניתנה לבני אדם,,למה להעמיק לשם מה לחפור ,,לשאול איך למה ומתי ,,לדעתנו,, מרבה חוכמה שלא לצורך הוא גם מרבה דאגה שלא לצורך,, ולמה להתעטף בחושך,,כי "האין הסוף הזה",,הוא ללא גבולות וללא תכלית, לא זמן ולא מקום ,,חתום וסגור,,אין נכנס ואין יוצא,, ומה נשאר,,נשארו הרבה קולות המשוררים המשוררת,,אלי אלי שלא ייגמר לעולם,,החול והים טיפטוף של המיים ברך השמיים תפילת האדם,,,זה מה שיש ידידי היקר,,וזה די ומספיק לנו הכל ניתן במתנה,,ומעתה והלאה תקבל את העצה,, תפסיק לחקור ולבקש,,כי לעולם לא תגיע לתשובות,, רק חבל על הזמן,, |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יעקב יעקב |
|
|
|
|
|
אינני יודע אם אתה מכיר את הזמר המזרחי יחיאל נהרי, בכל אופן ובמסגרת חברותינו בפייסבוק- לפני מספר ימים שלחתי לו קישור לסדרה הזו שאתה מגיב עליה, ועקב זאת התנהל ביננו דו-שיח שפורסם בדף הציבורי שלו ולכן אני רוצה להעתיק אותו לכאן כי הוא מייצג את התפיסה שלי לגבי ההמלצה הכנה שהענקת לי.
ובכן זה מה שענה לי נהרי לאחר שקיבל ממני את ההזמנה לקרוא את אחד הפרקים מהסדרה "התורה נגד המדע:
שלום אלברט, קראתי את המאמר המצורף המדובר בתורה כביכול "נגד" המדע. אנסה בכמה שורות אלו להשיב לך בקצרה באמיתיות, מבלי להיתפלסף וישירות לעניין. ובכן ידידי- אמנם אני מעריך בכובד ראש ובכבוד רב את התעסקותך ב"חלקיקים" "עצמים" ו-"גרגירים" למיניהם אך, מנהג עבדך-צדק, לא כך הוא. יהודי פשוט אני שקם בבוקר ומודה לבוראי שקמתי בריא ומשאיר לבורא עולם לנהל את השמים והארץ וכל צבאם . חיי מסובבים סביב השירה, החזנות והצלילים שמנעימים את יומי ולילי, ומנסה יום יום להעניק מכשרוני שהקב"ה חנן אותי כדי לשמח לב אלוקים ואדם. אשמח לענות על קושיות עד כמה שאוכל מעניות דעתי בשירה ובחזנות ובכלל המוזיקה האדירה והעצומה והיפה שבלעדיה אני חצי בן-אדם ובלעדיה אין מקומי בכל היקום. בהוקרה ובכבוד רב, יחיאל.
וזו היתה תשובתי ותפיסתי:
תודה יחיאל על תשובתך הכנה, ועם זאת אני רוצה לספר לך משהו. אבי ז"ל היה מורה למוזיקה בחלב והוא השאיר לנו אחריו רק עוּד כירושה, שום רכוש וכסף... ואני החלטתי לעשות שימוש בירושה היחידה וללמוד לנגן על העוּד שלו וכן הפכתי מגיל 13 למנגן מקצועי על הכלי העדין הזה; אני מאמין שאתה מכיר את הכלי הזה.
לאימא ז"ל היה קול משגע... אני כותב השורות הייתי יושב איתה שעות על גבי שעות, היא שרה ואני מלווה אותה ב-"עוּד" שלי; זה היה בחלב, אני ממוצא סורי עליתי ארצה בשנת 80. אני מספר לך את כל זה כרקע לאימרה שאימא היתה אומרת ולא תישכח ממני לעולם. היא היתה אומרת- אדם שהחוש המוזיקלי שלו מפותח הוא אדם אמין וישר- אל תפחד ממנו, זאת כי המוזיקה היא מזון הנשמה ונשמת אדם כזה היא בריאה ושׂבעה. אימא היתה אישה מאמינה וגם אני איש מאמין, אני מאמין שהקב"ה ברא את כל היקום אבל אני רוצה להפוך את האמונה שלי לידיעה, אני רוצה לעלות מדרגה ולהבין את היקום שברא מיד ראשונה, אינני רוצה ליזון משמועות... אינני רוצה "לאכול" את כל מה שאומרים לי על היקום כתורת משה מסיני מבלי לבחוש ולבדוק, כי אני רואה בעצם הבדיקה שלי כמצווה של אדם שמבקש להכיר את מתת אלוקיו מקרוב לעומק, רוצה לראות ולבדוק ולבחוש במו עיני וידי. אינני מסתפק במה שהמדענים אומרים, אינני רוצה לקנות מהם דג במים, ולא חלילה כי אין לי בהם אימון אלא כי אני איש אציל ורוצה להכיר מקרוב את מתת אלוקי. תאר לך יחיאל שמישהו מספר לך איזה סיפור מדהים על הבן שלך שנמצא רחוק בהודו... האם תסתפק בסיפור הזה ותלך לעסקיך אחריו? או תלך מיד לבדוק ותנסה לאסוף במו ידיך כל פרט ופרט לגבי הסיפור המדהים מכל מקור שניתן...
למעשה, כשהלכתי לבדוק את הפרטים "המדהימים" שמכר לי המדע אודות היקום- מתת אלוקי, ראיתי לתדהמתי הבדל עצום וניכר בין הדג שמכרו לי אותו כשהיה במים לבין הדג שבחנתי אותו במו עיני לאחר שהוצאתי אותו מהמים... אני מדבר על היקום- על הבית שלנו, אני מדבר על המציאות שאני ואתה חיים אותה, הבנתינו למציאות הזו מנותקת מהמציאות האמיתית שאלוקים נתן לנו אותה כמתנה שנחייה במרחבה ונהנה ממנה. בסדרה שאני כותב "התורה נגד המדע" אני מסביר את ההבדל העצום הזה וההסבר הזה שווה לכל נפש; אינך צריך להיות פיזיקאי מדופלם בשביל להבין את זאת, ו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
|
|
|
הפורמט של התגובות שלכם אינו מאפשר היהול דיון ענייני ורציני, אין רווח בין כל קטע וקטע, ובנוסף אורך התגובה מוגבל. בתגובה האחרונה שלי למשל ליעקב יעקב- התגובה ששלחתי נחתכה באיבה! אני יודע מר יצחק שתגובות הקוראים עבורכם לא מורידים ולא מעלים מהכנסות האתר אולם כן זה מראה על ייחסכם לקוראים וזהו יחס בלתי מכובד ובלשון המעטה. אם תרצה לדעת איך נראה פורמט של תגובה שמאפשר דיון ענייני ומכובד- אנא עיין בתגובות שהתנהלו באתר התנ"ך תחת המאמר שבקישור. תגובתי היא מס' 9 בשירשור.
[מר יעקב יעקב, תחת המאמר שבקישור התנהל דיון על אותו הנושא שאנו דנים בו ולכן הפקדתי שם את אותו נוסח התגובה ששלחתי לך- רק בשינוי קל. היות ותגובתי כאן לא נקלטה כראוי- אני מפנה אותך לקרוא אותה בפורמט יאה ומכובד תחת המאמר שבקישור. תגובתי היא התשיעית שבשירשור התגובות].
מועדים לשמחה,
אלברט שבות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלברט שבות |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
רונן קופרט
משחקי מוקדמות הגביע העולמי אשר נערכו בשבוע האחרון, מצביעים על מגמה חיובית בכדורגל העולמי: אין יותר "משחקים בטוחים" וכל נבחרת אשר תזלזל ביריבתה, יכולה למצוא עצמה מופתעת. מישהו אמר סן מרינו?
|
|
|
|
|
|
דן אלון
הידיים הסמויות שנמצאות בקופה הן אותן הידיים המזינות את הפוליטיקאים שדואגים לשמר את השיטה עם מקלטי מס ותכנוני מס. ומלבד כל אלה, יש את העתיד שעליו דיבר יאיר בלי להבין את מהותו. העתיד נמצא בגידול המשק הישראלי ושינוי המתכון של חלוקת העושר. יאיר יצטרך ללמוד לחפור במקום הנכון, ולא בתוואי תעלת בלאומילך של האוצר
|
|
|
|
|
|
עו"ד אלון קוחלני
ביהמ"ש העליון קבע בדיון נוסף כי "מירוץ ההתיישנות בתביעות פיצויי הפקעה לפי פקודת הקרקעות (רכישה לצרכי ציבור), 1943, מתחיל, לכל המאוחר, במועד בו תפסה הרשות חזקה במקרקעין"
|
|
|
|
|
|
אריה גל
גם למען ביטחונן של נשות המאבטחים, וגם כדי שהחשש המוצדק מלקטול אדם בטעות לא יגרום למאבטח להסס, הייתי מחליף, לאלתר, את כל האקדחים באקדחי טייזר
|
|
|
|
|
|
יהודה קונפורטס
המריבה התקשורתית בין מבקר המדינה המכהן יוסף שפירא לבין קודמו מיכה לינדנשטראוס לא מוסיפה כבוד גדול לשניהם ובמיוחד פוגעת במוסד המבקר נכון, לינדנשטראוס אהב, בלשון המעטה ,את אור הזרקורים. אבל לשיטתו, הוא הבין שבמאה ה-21 מוסד הביקורת לא יכול שלא להשתמש בכלי התקשורת, במדיה , ככלי לביצוע עבודתו
|
|
|