X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההליכה לאופוזיציה היא הזדמנות של מפלגת העבודה להוכיח, כי המדיניות הכלכלית של נתניהו היא מדיניות הרסנית שפוגעת קשה באזרחי מדינת ישראל. מפלגת העבודה צריכה לייצר אופוזיציה כלכלית לוחמת שתתמקד בעיקר בגזרות הכלכליות שהולך להטיל נתניהו, ותסקל את הניסיונות של הממשלה להעביר עוד רפורמות הרסניות שפוגעות במדינת הרווחה
▪  ▪  ▪
מפלגת העבודה. לתפקד כאופוזיציה לוחמנית [צילום: פלאש 90]

שלי יחימוביץ', יושבת-ראש מפלגת העבודה, עשתה מעשה נבון כשהצהירה לפני הבחירות שהיא לא תיכנס לממשלה, כי כך היא מנעה את כל הלחצים שהיו עלולים שוב לדחוף את מפלגת העבודה לממשלה הכושלת והאכזרית של נתניהו. אזרחי ישראל שלחו את מפלגת העבודה לאופוזיציה, ולכן נכון היום לייצר אופוזיציה לוחמת שתתמקד בעובדה שנתניהו הוא האחראי לאסון החברתי כלכלי שבו אנחנו נמצאים היום. כדי להצליח במשימה מפלגת העבודה צריכה להתמקד בשאלה מי הם האנשים הנכונים להוביל את המאבק, וכיצד על מפלגת העבודה להשתמש בכלים האופוזיציוניים שתקבל כמנהיגת האופוזיציה. מעבר לכלים הפרלמנטריים הרגילים שבהם אנחנו חייבים לעשות שימוש מושכל ושקול, חשוב עכשיו יותר מתמיד להציב את האנשים הנכונים במוקדי הכוח שמתאימים להם, ולשתף פעולה כדי לחשוף את אוזלת ידה של הממשלה שתקום.
שליטה בוועדת הכלכלה
ועדת כלכלה צריכה להיות בידי האופוזיציה, ואסור למפלגת העבודה לעשות את הטעות שעשתה קדימה בראשות לבני שוויתרה עליה. אין כלי יותר טוב לנגח את הממשלה מועדת הכלכלה, ולכן כדאי שהוועדה תאויש על-ידי אדם שיש לו סמכות כלכלית וניסיון פרלמנטרי עשיר. המצב האופטימלי היה שיחימוביץ' בעצמה תשלוט בוועדת כלכלה, אבל ברור שהיא לא יכולה לעשות זאת, ולכן צריך לחשוב על חבר כנסת אחר נאמן לה שיכול לבצע את המשימה. מוועדת כלכלה מפלגת העבודה תוכל לבקר על התקציב, תוכל לחשוף את הרפורמות המסוכנות שעושה הממשלה, ותוכל להראות לציבור שהממשלה בראשות נתניהו פועלת למען אינטרסים צרים של בעלי ההון ופוגעת באינטרס הציבורי. מוועדת כלכלה נוכל גם לנסות לבלום את הרפורמות המסוכנות של הממשלה בשוק הפנסיות, את ההפרטה המסוכנת ואת החקיקה שמשרתת את בעלי ההון.
מאבק נגד תקציב המדינה
המאבק של האופוזיציה צריך להתנקז בראש ובראשונה בתקציב המדינה, כאשר עלינו לעשות כמה שיותר כדי לחשוף את הגזרות הקשות שיוטלו על הציבור. נתניהו הכניס את מדינת ישראל לגירעון אדיר ועלינו מוטלת האחריות להזכיר לציבור שאת המחיר על הגירעון המיותר הזה רוצה נתניהו להטיל על הציבור הרחב, בעוד בעלי ההון ימשיכו ליהנות מההגנה שמעניקה להם הממשלה. כדי לעשות זאת אנחנו חייבים לדבר בקול אחיד וברור, ולחשוף מהר את כל הגזרות שהממשלה תטיל על הציבור. אין ספק שבכדי לעשות זאת אנחנו צריכים תוכנית פעולה מסודרת וכן אנשים מיומנים שידעו לנתח את תקציב המדינה מהר, ויחשפו את כל הנקודות שהאוצר והממשלה ינסו להסתיר מעיני הציבור. המשימה הזאת היא מורכבת ולכן יש ליצור מטה מיוחד בתוך המפלגה שזה התפקיד שלו, ולתת לאנשים המתאימים והמנוסים לנהל את המטה הזה.
התמקדות בעסקים קטנים
במציאות של הכלכלה הגלובלית מגזר העסקים הקטנים בהרבה מובנים החליף את מגזר הפועלים שברובו נעלם, ולכן מגזר זה צריך להיות מגזר שתומך במפלגת העבודה. כדי להביא את המגזר למפלגת העבודה עלינו לפעול על-מנת לעזור לבעלי העסקים הקטנים, שהם אחד מהמגזרים העשוקים ביותר במשק הישראלי. הטייקונים, הבנקים והחברות הגדולות רמסו את בעלי העסקים הקטנים, והמדינה כבר שנים רבות לא פעלה כדי להגן על המגזר הזה. יחימוביץ' צריכה לחבק את המגזר הגדול הזה שהוא לא רק המגזר הכי יצרני במדינת ישראל, אלא גם המעסיק הגדול ביותר במשק. עזרה לעסקים הקטנים לא רק תחזק את מפלגת העבודה היא גם תחזק את הכלכלה באופן כללי, ותגדיל את מספר מקומות העבודה במשק הישראלי. העסקים הקטנים מספקים מעל 60 אחוז ממקומות העבודה במשק והתפוקה שלהם מגיעה ל-50 אחוז מהתמ"ג של ישראל, ולכן חיזוקים הוא בהכרח גם חיזוק של הכלכלה הישראלית.
לאופוזיציה בראשות מפלגת העבודה יש תפקיד חשוב מאוד להיאבק במדיניות הכלכלית של נתניהו, שכנראה תמשיך לפגוע בחלשים ובמעמד הביניים ועכשיו זה הזמן להתכונן לתפקיד הזה. אסור למפלגת העבודה להתפשר בנושא הזה ואנחנו חייבים לתכנן את הפעולות שלנו ולהשתמש באנשים המנוסים ביותר על-מנת לעצור את המדיניות הכלכלית הדורסנית של נתניהו ולחזור להוביל את המדינה לעבר מדיניות חברתית סוציאל-דמוקרטית.

תאריך:  02/04/2013   |   עודכן:  02/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושים באופוזיציה?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
אריק ברהום  |  2/04/13 22:20
2
להיאבק בתקציב ולקדם את השלום
יעקב שןרץ  |  3/04/13 18:11
3
קצת עגום
מזכיר_המדינה  |  3/04/13 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
יואב יצחק
"כדי לסגור אובר-דראפט של למעלה מ-30 מיליארד שקלים צריך לקחת גם החלטות קשות. אני אעשה את זה, כי אני לא מוכן שבמשמרת שלי נהפוך ליוון או לקפריסין"
דן אלון
זה לא בוגי הליקופטר, ולא מונית הכסף. זו הבורות של הבוחר הישראלי שמחזירה את הפושעים שוב ושוב אל פתח הכספת. העבדים מאוהבים בעריצים. סוגדים להם. אמירה 'ביטחונית' אחת קטנה, והעבדים מהדקים לעצמם את האזיקים, ומודים למושחתים על טוב ליבם, בעד הלחם הדלוח והמים העבשים
נרי אבנרי
מבחינת יאיר לפיד, משה רבינו הוא המוביל האולטימטיבי. מבחינת שמעון פרס, משה רבינו הוא השמאלני האולטימטיבי - סוציאליסט שבסוציאליסטים. ומה חושב עו"ד שמאי ליבוביץ? משה רבינו הוא המודל המנהיגותי של הארכי-טרוריסט מרואן ברגותי    משה רבינו כמקור השראה - הלכתי לארכיון...
יואב יצחק
ראש הממשלה ושר האוצר מקבלים ציונים נמוכים יחסית במשוב News1    נתניהו מקבל ציון נמוך בשאלת יושרתו האישית; לפיד מקבל ציון נמוך בשאלת התאמתו לתפקיד    שר הביטחון (יעלון) ושר הכלכלה (בנט), לעומתם, מקבלים ציונים גבוהים
אפרים הלפרין
אתם יודעים כמה עולה פרפורמר ברמה של יאיר לפיד? ים של כסף! ואנחנו קיבלנו אותו כמעט חינם במשכורת זעומה של שר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il