X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשבתם שהוצאנו את העבדות מאיתנו במדבר? בא אובמה והזכיר לנו שיש עבדות מודרנית ל'פוליטקל קורקט', לחנופה ולשקר
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. בז לממשלה היהודית [צילום: פלאש 90]

הארוע הפוליטי החשוב ביותר בהיסטוריה שהשפיע לדורות על העולם התרבותי הוא בשורת חופש העמים ובשורת שחרור העבדים העבריים ממצרים. העם היהודי נושא עימו את דגל החופש, מאז אותו יציאת מצרים ומרידה של משה בקיסר המצרי, דרך מרידות בכובשיו בארץ.
גם הפעמים שהצליחו בהם והפעמים בכשלון לימדו את השאיפה לחופש.
אבות אבותיו של הנשיא האמריקני, שבא להטיף למנהיגי ישראל מוסר, גדלו על הנרטיב היהודי של יציאת העבדים העבריים. משה הוא דמות המנהיג הנערצת בנאומיהם של מנהיגי המאבקים לשחרור השחורים מעבדות.
פסח הוא חג יהודי אבל הוא מקרין מאז על עמים. פסח העמים.
Yes! We can do. זה לא הלך בקלות . מרד העם היהודי, במצוות אלוהיו, בקיסר הגדול פרעה, היה רצוף התלבטויות ופקפוקים, אבל אלה שהאמינו (חמישית מהם), יצאו למדבר ולימדו שאם מעזים מנצחים ואפשר לבנות עם וארץ גם אם היה רוב שלא האמין בכך.
אני שואל את אלקים העצני אחז מזקני המתיישבים ביו"ש,משפטן, ח"כ לשעבר ומהמתיישבים הראשונים בחברון על תקרית ביקור אובמה: איך זה שאחרי כל הניסיון ההיסטורי, הגאווה היהודית הנלמדת לפני חג הפסח, אף אחד מהפוליטיקאים לא קם מול אובמה ומחה בפניו בעת שהטיף למדינה פלשתינית על שטחי א"י ? לאן נעלמו הפוליטיקאים הימניים? איך זה שאף סטודנט לא מחה לפניו בעת שקרא לעם בישראל למרוד בממשלתם שנבחרה זה עתה, במקום זאת מחו לו כפיים בהתלהבות. חוץ מסטודנט אחד ערבי שקרא "לשחרר" את פלשתין.
העצני שברח מהנאצים כנער, נפצע קשה במלחמת המגן על ירושלים, ישב בכלא עם רעייתו כחברי "שורת המתנדבים", של צעירי מפא"י שמרדו במפלגתם ופרסמו גלויי שחיתות, זועם ברוחו הצעירה. "עם ישראל יצא ממצרים כבני חורין אבל למרות 40 שנה במדבר לא השתחרר לגמרי מתחושת העבדות. כנראה שבכל אחד מאיתנו יש סוג מסוים של עבדות רוחנית וצריך את פסח כדי להזכיר לעצמנו שאנו בני חורין".
הרי לכם פרוש אקטואלי פוליטי ל"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים". בכל דור צריך להשתחרר מהעבדות למוסכמות. למיצרים. השגרה הנוחה אז, הייתה לחיות במצרים על "הבצלים והשומשמים" היא עברה לאותה חבורת סטודנטים שקיבלו את פניו של אובמה בבנייני האומה לבושים חגיגית וצוהלים לקראתו. כמה עליבות הייתה בהם כשמחו כפיים בכל עת שהגוי האמריקני דיבר מעל ראשה של הממשלה היהודית שלנו ובז לה.
חשבתם שהוצאנו את העבדות מאיתנו במדבר? בא אובמה והזכיר לנו שיש עבדות מודרנית ל'פוליטקל קורקט', לחנופה ולשקר.
בפסח מלאו 45 שנים לבוא העצני עם הרב לוינגר והמתיישבים הראשונים לחברון וליו"ש. יותר זמן ממה שיהודה ושומרון הייתה בידי הירדנים (19 שנה). משתתפי 'סדר פסח' ההוא עשו סדר וצדק היסטורי עם העיר שבניה הוגלו ממנה אחרי טבח נורא והחזירו את אליה את כבוד העם היהודי. הם הוכיחו שבפסח הופכים את העבר לאקטואליה ויוצאים מעבדות לחרות בכל יום ויום.
מה שמביא אותנו לעצמאות הנוכחית היא החזרה לארץ אחרי אלפים שנה, המלחמה עליה כמעט ללא סיכויים ולמרות הסיכונים ולחוג מאז 65 שנות עצמאות. ציר ישר מחבר בין חג החרות ההוא של פסח לחג החרות המתקרב ביום העצמאות. הוא עובר דרך יום השואה וימי הזכרון והוא מזכיר לעם היהודי -בדמייך חיי!
למרות הדמים ובמחיר הדמים... חיי!

הכותב הוא ראש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור " וסא"ל במיל.
תאריך:  02/04/2013   |   עודכן:  02/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דבר תורה אקטואלי לסיכום פסח תשע"ג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
ההליכה לאופוזיציה היא הזדמנות של מפלגת העבודה להוכיח, כי המדיניות הכלכלית של נתניהו היא מדיניות הרסנית שפוגעת קשה באזרחי מדינת ישראל. מפלגת העבודה צריכה לייצר אופוזיציה כלכלית לוחמת שתתמקד בעיקר בגזרות הכלכליות שהולך להטיל נתניהו, ותסקל את הניסיונות של הממשלה להעביר עוד רפורמות הרסניות שפוגעות במדינת הרווחה
דן אלון
יש הרבה דרכים לספר את סיפור הפיכתה של ישראל לרפובליקת בננות, הנשלטת ע"י חונטות של גנרלים מדושני עונג ותאבי בצע. הסיפור של תגליות הגז הוא רק דרך אחת מכולן. הסיפור הזה, זהו עוד חור של מנעול, דרכו ניתן להציץ, ולו לרגע קט, אל הנעשה מאחורי פרגוד האשליה, באגף האורגיה של הון-שלטון
נורית גרינגר
כיצד לטפח דור חדש של יהודים עם קשרים עמוקים לארץ ישראל כמו שהיו לדור שקדם להם?
עמוס שנער
הפגנת השלום הסתיימה ועלינו להסעה כדי לחזור חזרה. מבעד לחלון נשקפה הכיכר שלצידה חנינו. היינו קרובים מאוד לזירת הפשע, אך את הידיעה כי נשמעו יריות בכיכר (שקולן לא הגיעו לאוזנינו בכלל) שמענו דווקא ממכשיר הרדיו שפעל בהסעה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - "אתם בני-חורין", שכחו את משימתם, תלות, האסון הגדול, רבה וצדקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il