X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל דור ודור מנסים להשמידנו, ולפני כ-74 שנה כמאט והצליחו, בשביל שחלילה לא תחזור על עצמה ו/או תושלם המשימה, עלינו לזכור תמיד את אותה התקופה ולהלחם, להלחם בכל מי שבא לפגוע בנו. עלינו לזכור ולא לשכוח את אלו שניצלו ולא להשאירם מאחור
▪  ▪  ▪
יום השואה, יד ושם. לעולם לא עוד [צילום: פלאש 90]

השנה כבכל שנה עזבנו את מעשיי היום יום וכאילו שהזמן עצר מלכת הקדשנו יממה אחת לזכר התקופה האפלה ביותר בתולדות העם היהודי, לזכר אותו הילד שאיבד את משפחתו ואותה האישה שנלחמה למען חירותה וחירות משפחתה, לזכר שישה מיליון יהודים שנרצחו, לזכר אותם אנשים שבין לילה הפכו לעבדים, למספרים, שאיבדו את חייהם, את פרנסתם ואת משפחתם.
ביום הזה כבכל שנה אנחנו מתייחדים עם זכרם של הנופלים, ועם זכרה של הזוועה. בכל שנה באותו היום אנחנו מבטיחים לעצמנו שנזכור ולא נשכח, אנחנו מבטיחים לעצמנו לא עוד!, שלא ניתן לתקופה כזאת לחזור, שלא ניתן לעצמנו ללכת שוב באותם מסדרונות אפלים, שאף אחד לא יפגע בנו שוב כפי שפגע באותה התקופה.
אך האם אנחנו באמת עומדים באותן ההבטחות?
נזכור ולא נשכח: יום אחד בשנה לא מספיק כדי לזכור את אותה התקופה. את תקופת השואה אנו צריכים לזכור יום יום, שעה שעה, וזאת יש לעשות במספר דרכים:
  • בראש ובראשונה אנחנו חייבים לדעת לכבד את השונה, את המבוגר, את הקשיש-אנחנו צריכים לדעת לתת לו את היד ואת התמיכה ולא את המכה והאלימות שאנחנו שומעים עליהם חדשות לבקרים.
  • אנו אומנם זוכרים את מעשי הזוועה אך את הניצולים איננו זוכרים, איננו זוכרים את אותו הילד שאיבד את משפחתו וכנגד כל הסיכויים הצליח לשרוד ובסופו של דבר לעלות ארצה, ההוכחה לכך שאיננו זוכרים אותו ואת שאר הניצולים שחיים ביננו היא האיכות חיים שלהם, ההזנחה שהם נמצאים בה-אותם אנשים ששרדו את הרצח השיטתי, ששרדו את הגזים בקושי מצליחים לגמור את החודש במדינתם, אנו כמדינה וכפרט צריכים לראות מה אנחנו יכולים לעשות בכדי שאותם האנשים, אותם הניצולים יוכלו לחיות כאן בכבוד וללא כל חוסר.
  • כדי שגם הדורות הבאים יזכרו לא מספיקה צפירה פעם בשנה(מבלי לגרוע מחשיבותה) ולא מספיק יום אחד, כל עוד הניצולים עדיין בחיים חייב לבוא ולשמוע את סיפוריהם, לתעד את סיפוריהם-בשבילנו ובשביל הדורות הבאים ולעשות יותר פעילויות חינוכיות בתחום במוסדות החינוך.
לעולם לא עוד: כדי שתקופה כמו השואה לא תחזור על עצמה, כדי שעמנו ימשיך להתקיים, עלינו להילחם בלי פשרות. בשונה מתקופת השואה יש לנו מדינה משלנו ויש לנו צבא משלנו ועלינו להבהיר לכל אחד שינסה לפגוע בנו - אנו כאן ואנו כאן לתמיד, לא נהסס להילחם ולנצח. אבל הכי חשוב בכל הסיפור שנזכור את צדקת הדרך שלנו כי אם נאבד אותה, אם איבדנו אותה אז שום דבר לא יעזור שכן – אנו נפסיד.
בכל דור ודור מנסים להשמידנו, ולפני כ-74 שנה כמאט והצליחו, בשביל שחלילה לא תחזור על עצמה ו/או תושלם המשימה, עלינו לזכור תמיד את אותה התקופה ולהלחם, להלחם בכל מי שבא לפגוע בנו. עלינו לזכור את אלו שניצלו ולא להשאירם מאחור. שכן אם נשאירם מאחור בשנותיהם האחרונות איננו שווים כלום. בנוסף. עלינו לזכור לכבד את האחר, את המבוגר ואת הקשיש אחרת איננו שונים בהרבה מאותם אנשים שאיבדו כל צלם אנוש.

תאריך:  09/04/2013   |   עודכן:  09/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יואב קורמן
רועי שחם
ואז... צמרמורת. פתאום ברגע אחד, כל מה ששמעתי, ראיתי, למדתי - הכל התנקז לשם. לרגע הבלתי נתפש שמשאיר אותי מעורער. מהורהר. מחובר
הרצל חקק
שואה ותקומה: סיפורה של אסתר אייזן ששרדה את השואה, שקמה בן השברים לבנות חיים בארץ המתחדשת. על ספרה של אסתר אייזן "במזל עקרב", גוונים, 88 עמודים, שתי נובלות, 2012
תרצה הכטר
הייתה התנגדות של יהודים בגטאות של אירופה בתקופת שלטונו של היטלר, נגד התוכניות להשמיד אותם - בניגוד למה שמפלגת השלטון בשנות ה-50 רצתה שהעם בישראל יאמין בו - שהיהודים הלכו כ"צאן לטבח". מחובתנו לעשות מאמץ ולשוב אל ההיסטוריה, לנבור במסמכים ולגבות עוד עדויות מניצולי שואה שעדיין חיים עימנו
איציק וולף
שר הביטחון נעל את אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה בטקס בקיבוץ יד מרדכי    "העבר מלמד אותנו מה הן תוצאות הפגנת חולשה"
רשימות נוספות
הרמטכ"ל בראש מצעד החיים  /  איציק וולף
בזמן הצפירה: ערוץ ישראלי שידר כרגיל   /  עידן יוסף
צעירים ערביים מציינים את יום השואה  /  יפעת גדות
מזכרונותיה של סבתא  /  אור יזרעאלי
יותר מדי  /  עקיבה לם
פשע כנגד האנושות  /  מיכאל (מיקי) שמידט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il