X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: נְשׁוֹת הפרובוקציה סטודנטים, הַפגינו בעד הקיצוץ בהשכלה הגבוהה ההתנצלות הישראלית בפני טורקיה: הרצחת (כמעט) וגם ירשת? מה בין האחים אלברט והרמן גרינג? ולקינוח זילבר שר ובועט
▪  ▪  ▪
שילבר. חי ובועט [צילום: פלאש 90]

דגל פמיניסטי
האם אנו צפויים למחזה חוזר של "נשות הכותל" בראש חודש אייר? יש לי הפתעה בשבילכן. לנשים מותר לא רק לומר קדיש, לעלות לתורה ולהספיד, אלא אפילו להניח תפילין (וכך נהגו בנות רש"י ואור החיים). אולם הכל בצינעא לשם שמיים, ולא כהתרסה פמיניסטית. הח"מ הספידה מת בהר המנוחות, ללא כל התנגדות של אנשי החברה קדישא החרדים למהדרין.
אולם לא סוד הוא שאצל נשות הכותל מדובר בפרובוקציה רועמת, תוך הנפת הדגל הפמיניסטי, שמטרתה לעורר רעש תקשורתי להתנהגותן החריגה ועתירת הגימיקים, שאינה מכבדת את המסורת של האתר הקדוש. מכאן גם גיוס תגבורת הח"כיות לתפילת החודש, כאשר כל קשר בינן לתפילה מקרי בהחלט. די להתנהגות הפרובוקטיבית!
שם המשחק התייעלות
כנציגי דור המחר, העומדים בחזית ההשכלה ופיתוח המשק, הייתי מצַפה מהסטודנטים לדאוג קצת פחות לכיסם הפרטי ולהיות הראשונים בנשיאת הנטל הציבורי הכלכלי, מה עוד שרבים מהם נמנים על השכבות המבוססות.
נכון מדובר במגזר מפונק, אך דומה שלא יקרה דבר אם יעלו להם מעט את שכר הלימוד, והם יזיעו יותר כדי לממן אותו. ובכלל, מדוע שלא יפגינו בעד הקיצוץ בתקציב ההשכלה הגבוהה כסמל וכמשל לכל משרדי הממשלה?
לא סוד הוא שקיצוץ בנידון אין פירושו קיצוץ בבשר החי, אלא בשומנים העודפים של המערכת. שֵם המשחק הוא התייעלות. הקיצוץ הוא במישרות מיותרות ובמספר העובדים, במשכורות גבוהות ובהטבות מפליגות (תנאי פנסיה ומרצים מעופפים לחו"ל כבר אמרנו?). זה לא יזיק למערכת האקדמית, ואפילו יועיל. המשאבים יוקצו בעיקר לקידום ההשכלה הגבוהה נטו לרווחת הציבור והמשק.
ועוד לא אמרנו מילה על הצורך בסגירת פקולטאות זניחות או איחודן.
רק בישראל
מכירים את המשל העממי על האיש שמעד וכעונש גם אכל דגים מסריחים, גם שילם קנס וגם גורש מן העיר? נדמה לי שזה בדיוק מה שקיבלנו על ההתנצלות בפני טורקיה.
גם הושפלנו בעקבות ההתנצלות, כשהטורקים פצחו בפסטיבל מתוזמר נגד ישראל. גם נדרשנו לשלם פיצויים גבוהים, וגם בסופו של דבר הטורקים מסרבים להתפייס. האם עוד לא הפנמנו את העובדה, כשנותנים לאוייבים אצבע, הם רוצים את כל היד? מדיניות הכניעה וההשפלה של ישראל הפכה למדיניות סחטנית של טורקיה כלפינו. אז מה הועלנו, חוץ מאשר כניעה לתכתיב אובמה?
והעיקר, לא שכחנו. התנצלנו על מזימת טרור נגדנו באניית המרמרה, במקום שהטורקים יתנצלו. ואם לא די בכך, כאמור אנו משלמים על כך. וזה קורה רק בישראל. במקום הרתעה, המדיניות התבוסתנית הישראלית עלולה חלילה לעודד את הטרור. האומנם הרצחת וגם ירשת?
בצל הפעילות הנאצית
חצי יהודי או לא, אין ספק שאלברט גרינג שייך למעגל מתרחב והולך של בני משפחות נאצים, שפנו עורף לדרכם האכזרית, ומהם אף - כאות סולידריות יהודית - התגיירו בסופו של דבר. לרוב מדובר בבנים ובנות לפושעים נאצים, שעשו את הצעד הדרמטי כעבור דור או שניים אחרי השואה.
לעומת זאת, אלברט גרינג פעל במקביל לאחיו הרמן, הסוכן הנאצי, ונראה שפעילותו להצלת יהודים נבלעה בצל הפעילות הנאצית של אחיו האכזר. אולי זאת הסיבה האמיתית לאי הכרת המימסד בו כחסיד אומות העולם, למרות שאומרים שהוא ראוי לכך. ועוד לא אמרנו מילה על היותו דמות שנוייה במחלוקת כרודף שמלות, שאינה מוסיפה כבוד לאישיותו כמי שראוי לפרס המדינה.
פצצת אנרגיה
דומה כי בגיל 70 הזַמר אריאל זילבר במושב הפסטורלי גיתית, הַרחק מחיי הבוהמה התל אביבית, הוא עדיין יוצר מוכשר, נמרץ, אנרגטי, חי ובועט כמו תמיד (כנראה לאנרגיה המנטלית אין גיל), אם כי פחות תזזיתי. אז תודה לדת שהעניקה לו את הרגיעה היחסית בכלל, ואת הגמילה מעישון בפרט בזכות השבת.
הזַמר החוזר בתשובה אומר את האמת שעל ליבו, ונאמן לדרכו הימנית-דתית, בלי לעשות חשבון לאף אחד, אך עם אותה קריצה ממזרית האופיינית לו ולזוגתו. הזוּגיות הטובה, ארוכת השנים, של זילבר ממש כובשת וראויה לשמש מודל חיקוי לאמנים אחרים, שחיי הנישואים שלהם עולים לרוב על שרטון. נראה שאריאל ושושי מתאימים כמו כפפה ליד. כל הכבוד!
אין ספק שהזוג מהווה משב רוח מרענן בביצה האמנותית התובענית והבלתי מפרגנת, ואני מאחלת לזילבר חיי יצירה פוֹרים ורעננים עד מאה ועשרים.

הבהרה: המאמר בשולי הכותרות הוא מאמר קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המאמר מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  11/04/2013   |   עודכן:  11/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שם המשחק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נשות הכותל מקוממות בגלל הצביעו
קורןנאוה טבריה  |  12/04/13 06:10
 
- התגרות שם המשחק
ציפי לידר  |  14/04/13 12:47
2
הבעיה לא בסטודנטים.
אלפונס  |  17/11/13 09:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
דרור אידר
מה שידיעות אחרונות עשה ביום השואה היה לא פחות מהסתה. מי שרואה את אחיו בני עמו בקלקלתם, ראוי שיכבוש את יצרו ולוּ ליום קדוש אחד בלבד
הרב אליהו קאופמן
אני יכול בהחלט להבין יהודים שלדעתי הם חוטאים אך הם מאמינים ודבקים בדרכם מתוך אמונה משלהם ומבלי להכיר אמת אחרת. אבל אלה המאוסים עלי הם הצבועים שעושים מעשה זמרי אך דורשים שכר קנאות כפינחס הכהן. יונה מצגר הוא בשבילי הדוגמה המרכזית לאותו סוג אנשים צבוע שמאמין שכולם יותר טיפשים ממנו
צ'לו רוזנברג
גיבורי המרד היהודי באשר הם, ולוחמי הפרטיזנים הנאצלים והאמיצים, הם גם הגיבורים שלי. אך לא רק הם, וזה בניגוד לאותו זיכרון קולקטיבי אשר נבנה במחשבה תחילה. הגיבורים שלי הם, קודם כול, הורי שניצלו מן התופת, הם ובני משפחותיהם, מאות אלפים ומיליונים אחרים שיכלו לצורר הנאצי ושותפיו הנאמנים בכל רחבי אירופה
יוני לובלינר
עדנה דור-און
תלמידי בי"ס מאור שבמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל ערכו את הטקס המרכזי בביה"ח
רשימות נוספות
יום השואה ב"אחוזת בית" רעננה  /  יואב קורמן
יעלון: אין לטאטא הגרעין האירני מתחת לשטיח  /  איציק וולף
הרמטכ"ל בראש מצעד החיים  /  איציק וולף
השכול והשואה  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
לעולם לא עוד!  /  שוש מיימון, לוס אנג'לס
לפתור את כל בעיות נפגעי השואה   /  יחיאל אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il