X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על רוח המפקד ועובדת ציבור בכירה על נשים מפגינות מיסוי ישראלי יהדות צרפת עיתון הסנסציות של מאה שערים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

תמיהה
אתם חושבים שיום אחד יאיר לפיד יפסיק אולי לשחק בפייסבוק ויתחיל להבין שהוא שר אוצר ?

מבוא לכלכלה

הממשלה צריכה כסף למימון שגיאותיה ובבזבזנותה אז המע"מ יועלה ל-18%. וזה אומר שאם אתם רוצים לאכול סנדויץ' בקיוסק אז אתם תשלמו כמעט 20% ממחירו למדינה. המנגנון לוקח חמישית מכל ביס. אבל גם בחלק שנשאר לכם מצויים עדין המיסים שבעל הקיוסק משלם, והארנונה לעירייה, ומס השלטים, והמס על הרכב שמביא לקיוסק את הלחמנייה והסלטים, והביטוח הלאומי ומס הבריאות של הנהג. לכן הסנדוויץ' עולה פי 10 ממחיר מרכיביו. בכפרים הערביים בגליל ובמשולש לחמנייה עם נקניקיה חמה עולה בקיוסק 3 שקלים והמוכר עוד מתפרנס מזה בכבוד. חשבו לבד. ההפרש במחיר בת"א הוא המיסים.

זכות ההפגנה

ארגון Femen התחיל כיוזמת נשים אוקראיניות שהפגינו תחילה נגד תיירות סקס, פורנוגרפיה וניצול נשים. אח"כ הן הפגינו נגד מעצרים פוליטיים, שחיתות וזיופי בחירות. אט אט הצטרפו אליהן גם אירופאיות אחרות, ומאז הן ממשיכות ומפגינות בכל רחבי אירופה נגד שחיתות כלכלית, משטרים רודניים וקיצוניות האיסלאם, ובעיקר נגד מנהיגים זכריים בולטים במיוחד כמו ברלוסקוני או פוטין.
אולי בגלל שפלקטים היו בזמנו מצרך נדיר באוקראינה, או אולי כדי למנוע מהמשטרה מלקרוע מידיהן את שלטי ההפגנה, הן נוהגות לכתוב את כותרות המחאה שלהם על גופן ולהפגין בחלק גוף עליון חשוף. זה אומנם מקשה על הקריאה, אבל די מעודד את הצופים להתאמץ, גם אם זה לוקח כמה דקות ארוכות (ומענגות) לעבור על כל הטקסט על כל המפגינות. גם מבחינת מצלמות הטלוויזיה אלה הפגנות אטרקטיביות מאד, ובעיקר שמדובר באוקראיניות יפהפיות בנות 18-20 שאליהן מצטרפות לעיתים 2-3 איטלקיות מדהימות או 2 צרפתיות קלאסיות שמפגינות את כל מה שסגנון ה"נטוראל" יכול להראות, מה שמשכנע את עורכי החדשות בכל העולם לתת עוד שתי דקות שידור למחאה.
כל מדינה ותרבות ההפגנות שלה. אצלנו, למשל, עדין נהוג לשרוף צמיגים, כשרק לאחרונה אסר היועץ המשפטי לממשלה על נשי הכותל אפילו לעטות טלית והגדיר זאת כפרובוקציה. וזה היה די נבזי ולא הגון מצידו, כי מי שראה אותן בטלוויזיה, את נשות הכותל שלנו, מבין שמסיבות שלא בשליטתן ובאשמתן, גנטיות בעיקרן, באמת שאין להן את האופציה האוקראינית.

רוח המפקד

שנים היה ידוע שהתנאים בשירות הציבורי השתפרו, אבל רק מעטים ניחשו שבמשרד התחבורה יש אפילו תקן של עובדת בכירה שתפקידה לשכנע עובדות ספק שירותי מין לבכירים. לא רע. בעיקר אני מקנא בחברי ועדת המכרזים שבחנו ובחרו בזמנו את המועמדת למשרה הבכירה הזו, ועכשיו ימיינו גם את המועמדות להחלפתה.
היה פעם ויכוח אם לשר ישראלי יש השפעה כלשהי על המתרחש במשרדו, או שהוא בעצם רק אורח חולף והפקידים הם ששולטים.
הפרשה האחרונה במשרד התחבורה מוכיחה כי שר דומיננטי הוא אכן מי שמקרין את "רוח המפקד" והוא שמעצב את נורמות המשרד וערכיו לשנים רבות. לתזכורת: מדצמבר 1988 ועד יולי 1992 שר התחבורה היה משה קצב.

יהדות תוצרת חו"ל

ז'יל ברנהיים, הרב הראשי של צרפת, אולץ להתפטר ממשרתו לאחר שנתגלה ששיקר בפרטים שמסר בדבר השכלתו האקדמית והוכח שקטעים רבים בספריו ובפרסומיו היו בעצם פלגייאט. העתקה מאחרים.
צאו וראו את יהדות צרפת המוזרה שדורשת מרבניה גם שלא ישקרו וגם שתהייה להם השכלה. אם הם ימשיכו ככה, שלא יתפלאו אם יום אחד הרבנות הישראלית תנדה אותם ותכריז עליהם שגם הם רפורמים.

חדשות מאה שערים

בבית המדרש של חסידות דושינסקיא ההונגרית נתלו לאחרונה מודעות הקוראות לחסידים לבטל את המנוי שלהם על עיתון "העדה" של העדה החרדית בירושלים. למי שלא מכירים את הבטאון הכי אותנטי של מאה שערים, נסביר שאם בעיתונים חרדים מקפידים שלא להדפיס שום תמונה של אישה, בבטאון "העדה" מקפידים אפילו שלא למכור את העיתון לנשים.
ומה הביא לחרם חסידי דושינסקיא להחרים את העיתון? 2 פרשיות נוראיות: האחת הינה שהעיתון פרסם דרשה שנשא הרב סולובייצ'יק בנושא גיוס תלמידי ישיבות ובה סיפר שהמהרי"ץ דושינסקיא השתתף בוועדת פיל. והשנייה הייתה פרסום הודעה של הרבנות הראשית על הכרזת יום צום כללי למען יהדות אירופה הנטבחת.
ארנן יקותיאל, עליו השלום, נהג לומר שהתל אביבים מכירים חרדים רק משידורי תעודה בערוץ שמונה ומסרטי טבע בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק. לכן לטובתכם נתרגם להם מייד מיידיש לעברית:
המהרי"ץ דושינסקיא, זה הרב יוסף צבי דושינסקי, מי שהיה גאב"ד (גאון אב בית דין) של העדה החרדית והוא מייסד החסידות ההונגרית דוברת היידיש הזו שנקראת על שמו. הרב סולובייצי'ק הינו הרב יוסף דב הלוי סולובייצ'יק, מראשי המנהיגות האורתודוכסית האמריקנית ותנועת הפועל המזרחי (הציונית).
והנה מתברר שעיתון "העדה" החרדי הביא טקסט דרשה של סולובייצ'יק, שבה מוזכר שאב בית הדין של העדה החרדית הופיע בפני ועדת פיל שהוקמה ע"י הבריטים לבדוק איך לפתור את הסכסוך היהודי-ערבי בפלשתינה ואיך לקדם את חובות המנדט לישוב היהודי, ועדה שבפניה הופיעו גם בן-גוריון, ויצמן, שרת וז'בוטינסקי. ויצא מכך רמז ברור שדושינסקי שיתף בעצם פעולה עם הציונים ועזר להקמת המדינה. ולא זו בלבד, אלא שבמקרה אחר העיתון הביא מודעה של הרבנות הראשית שקראה לכל החרדים לדבר ה' לקיים יום צום כללי למען נטבחי השואה, וזאת שעה שידוע שהמהרי"ץ דושינסקיא התנגד נחרצות לקיום יום צום שכזה למען יהודי אירופה. הנימוק שלו, אגב, היה שאנו (החרדים) לא חטאנו יחד איתם (הציונים) ולכן אנו לא צריכים לעשות תשובה ולצום יחד איתם.
ותודו שזה מעשה חמור מאד, לפרסם בעיתון חרדי מודעה של הרבנות שעומדת בניגוד לעמדת מנהיג הקהילה, או לפרסם דרשה שטוענת שמייסד הקהילה סייע כביכול להקמת המדינה הציונית, ומכאן התגובה הנזעמת: קריאה נחרצת לחרם ולבטול המנוי על העיתון.
עוד פרטים טכניים: מודעת הרבנות הזו על הכרזת יום צום כללי להצלת יהדות אירופה הינה משנות ה-40'. ועדת פיל הבריטית פעלה כאן בשנת 1936. המהרי"ץ דושינסקי נפטר עוד בשנת 1948. הרב סולובייציק נפטר כבר בשנת 1993, אבל בטאון "העדה" הביא לסמטאות מאה שערים את הידיעות והחדשות האלה רק עכשיו, והשכונה כולה מזדעזעת מהאירועים והחרפה והשערורייה: חרם וזעקות ושקים ועפר.
תעשו עליו מנוי, אם יזדמן לכם. איפה עוד, פרט לעיתון "העדה", תוכלו לקבל לביתכם יום יום את כך החדשות והשערוריות והסקנדלים החדשים העדכניים ביותר, פרי עטם של מיטב הכתבים והכותבים, והכל אמיתי חי תוסס ומדויק, בדיוק ובהתאם ללוח שנה ושעון שמכוונים ללפני שמונים שנה.

תאריך:  12/04/2013   |   עודכן:  12/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בצרפת ואצלנו
אובד מדינה  |  13/04/13 08:47
2
ועוד כמה מחשבות על הכתוב......
ג'ורג' אורוול  |  13/04/13 10:31
3
התגובה הפמיניסטית הזועמת
FEME SHMEM  |  13/04/13 13:15
 
- לפי תמונת הכותב ?
לפמיניסטית הזועמת  |  13/04/13 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין שרמן
מבחן הלקמוס ל"לאום" אינו הקצאה של זכויות משפטיות או אזרחות ולא חברוּת בקבוצה מסוימת חברתית-תרבותית, אלא תחושה של נאמנות פוליטית. נאמנות כזו עשויה להיווצר בשל הומוגניות אתנית או על-אף הטרוגניות אתנית
יוסף אורן
מדוע המציא עוז את תחבולת "הלחישה בְשירים" והפעיל אותה ברומנים "לדעת אישה" ו"אל תגידי לילה"?
שרית ילוב
שני סרטים ישראלים היו מועמדים השנה לפרס האוסקר לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר - ולא זכו    אומנם שני הסרטים אינם דומים אסתטית, אך דומים מאוד אתית: שניהם חד-צדדיים ושטחיים, מתעלמים מן ההקשר הרחב וההיסטורי של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ומגישים לצופה את המסר בכפית, באמצעות מניפולציות בוטות של קיטש, קלישאה, מלודרמה ופאתוס
עליזה כהן
מנתוני משרד האוצר שפורסמו היום על שוק הנדל"ן במדינת ישראל ניתן לחשוב בטעות כי החלה מגמת ירידה ברכישות הנדל"ן במדינת ישראל, אך המציאות בשטח רחוקה מאוד מכך
משה חסדאי
ביום העצמאות הבא עלינו לטובה ולברכה, שומה עלינו להכיר בעובדה המהדהדת מזה 65 שנים: מלחמת העצמאות לא הסתיימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il