X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמעט ארבעים שנים חלפו. שוב אתבונן בכרית האבן המונחת על קברך. "2062022, סמל משה מילדינר בן אידה ויעקב, שנפל בקרב בסיני". משפט קצר המתאר אובדן גדול, החמצת ענק
▪  ▪  ▪
משה מילדינר ז"ל, 1973-1950. צעיר לנצח
המבט...
השכנים עדיין נרתעו מלפגוש את המבט של הוריך. מין תחושת בושה או חוסר אונים הביאה אותם לכך. משום מה, מאז אותו יום כיפורים, תמיד הורידו מבטם לאדמה או התחילו לדפדף בעיתון כשההורים עברו. לא יכלו להתמודד. לא ידעו מה להגיד

יורם דורי
משה, זאביק, מוטי ואילן לא עברו בבקרת הרועה

היי משה,
כמדי שנה ביום הזיכרון לחללי צה"ל אני כותב לך. נער הייתי וגם זקנתי מאז אותה מלחמה ארורה - מלחמת יום הכיפורים - ממנה לא חזרת. אני זקנתי ואתה נשארת צעיר.
חשבתי לעדכנך על הקמת ממשלה חדשה בישראל, כזו המתחבטת בבעיות ישנות - גירעון בתקציב, מתח ביטחוני ואיום קיומי, ולציין בפניך שדבר לא השתנה. לא הבעיות ולא הפתרונות. כרגיל, מחפשים את המטבע מתחת לפנס.
יכולתי לספר לך על המצאת הרשתות החברתיות. אלו שמחליפות את הישיבה על הברזלים ליד הבית, בשכונה. היום, את השכונה החליפה קבוצת דיון, את הברזלים החליפה המקלדת ואת השיחה בשניים החליף הצ'אט. מעניין, אגב, איך יעשו ילדים בעוד כמה שנים? באמצעות גרירת העכבר או נגיעה במסך. לדעתי, השיטה הישנה עדיפה לפחות בתחום זה.
בציפייה דרוכה ובעין דומעת
השנה החלטתי לספר לך קצת על החיים (אם כך ניתן לכנות זאת) של מי שנשארו בחיים. על הוריך, אידה ויעקב. על יום הכיפורים 1973 ששינה את חייהם. שהפכם ללא-חיים. על הלילות ללא שינה שבהם חיכו לעליית השחר כדי שינסו להתחיל בעיסוקיהם, כדי לשכוח ולו לשנייה. לעצור את הכאב ולו לרגע - ניסיון כושל. על קפיצתם למשמע כל צעד ריצה בחדר המדרגות, אולי זה אתה מגיע הביתה. הציפייה הדרוכה בעין דומעת מבעד לעינית בדלת. ולא. זה לא אתה.
ההלקאה העצמית הבלתי פוסקת: "למה נתתי לו חינוך לאהבת הארץ?", "למה לא היית יכול לחזור ללמוד רפואה בבולוניה ולהישאר בחיים?", ו"מי הביא אותך למרכז הגיוס במוצאי יום הכיפורים? אבא יעקב". לילה-לילה הם שאלו עצמם בשקט. "למה פתחנו לקצין העיר את הדלת? אילו לא היינו בבית אולי היה אחרת".
היו שחשבו שהזמן יקהה את הכאב, יעלה מעט ארוכה לפצע הכואב, אולי יעלה גלד שיכסה מעט. ולא היא. הבית ביד אליהו שהיה מלא חיים בזמנך די התרוקן. החברים הגיעו קצת פחות. האמת, בסוף הם היו חברים שלך ולא של ההורים. השכנים עדיין נרתעו מלפגוש את המבט. מין תחושת בושה או חוסר אונים הביאה אותם לכך. משום מה, מאז אותו יום כיפורים, תמיד הורידו מבטם לאדמה או התחילו לדפדף בעיתון כשההורים עברו. לא יכלו להתמודד. לא ידעו מה להגיד.
לא הורים גאים, ולא שמרטפים
הם, הוריך, יעקב ואידה, גם ראו את החברים מתחתנים, יולדים ילדים ומתקדמים בחיים. ואתה? הם כבר לא יכלו להתגאות בבן השובב (שלא להגיד פרחח) שהיה לרופא. לא יכלו לחייך מאוזן לאוזן עם דמעה בעין מתחת לחופה, שלך. לא להיות סנדקים לבן שייוולד ולא להיות שמרטפים לנכדות ולנכדים ממך. נכון, עדה אחותך, ורפי, וילדיהם, הסבו להם נחת, אך האמת, הליכתך שברה אותם. את חדרך השאירו כמות שהוא. אולי עוד תחזור.
ליוויתי אותם בימים אלו, כאחרון חבריך שראה אותך בחיים ב-13 באוקטובר. שם, על החול בסיני, ליד טסה. הטנקים לידינו. חזרתי שוב ושוב לבקשתם על ימיך האחרונים. על שיחתנו האחרונה. על תחושת הביטחון שהייתה לנו כטנקיסטים למרות האבדות שכבר ספגנו. על ספירת המלאי שעשינו שם. מי נפל, מי נפצע, מי נעדר. על כל מה שהתרחש בצומת טרטור לקסיקון. על הטנק שנפגע. על הצוות שקפץ החוצה ונפגע מנשק קל (הגדרה מוזרה למכשיר שהורג). ראיתי את הכאב הנורא. הכאב שהכריע את אביך לא רחוק מיום נפילתך. גם דבריה של אמך לאביך בבית החולים תל השומר במאמץ להעירו מהתרדמת במילים: "יעקב, דורי בא, הוא יספר על משה", לא צלחו.
כמעט ארבעים שנים חלפו. זו הפעם ה-80 שאהיה בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. שוב אתבונן בכרית האבן המונחת על קברך. 2062022, סמל משה מילדינר בן אידה ויעקב, שנפל בקרב בסיני. משפט קצר ולקוני הממצה את גודל הטרגדיה. משפט קצר המתאר אובדן גדול. החמצת ענק. בית שלא קם. משפחה שלא נוסדה. קריירה שלא מומשה.

תאריך:  14/04/2013   |   עודכן:  14/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר אישי: 2062022
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כתוב ברגש רב ל"ת
רמי מיהוד  |  14/04/13 17:23
2
שובר את הלב
חייםק'ה  |  14/04/13 21:31
3
מרגש ועצוב ל"ת
רונה123  |  14/04/13 21:56
4
משה'לה מילדינר
אלנר יצחק  |  14/04/13 22:04
5
שכול
אמנון מר"ג  |  14/04/13 22:05
6
משה עלם חמודות
חיים חרובי  |  15/04/13 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איציק וולף
מ-806 אלף תושבים ב-1948 גדלה אוכלוסיית ישראל ליותר משמונה מיליון תושבים ב-2013    75.3% יהודים, 20.7% ערבים    בשנה החולפת גדלה אוכלוסיית ישראל ב-138 אלף בני אדם    כמעט עשרים אלף עולים חדשים הגיעו השנה
ד"ר שירי דניאלס
במדינת ישראל, למודת קונפליקטים, טרור וכאב, מתווספים למעגל השכול מדי שנה משפחות נוספות אשר מנסים להתמודד עם עוצמת הפגיעה ולשרוד    בימים אלה, חלה עלייה בפניות לער"ן בתכנים הקשורים ליום הזיכרון: שכול אובדן וכאב
מרדכי חרובי
שושנה ויג
לזכרו של אחי, טוביה פיינגולד ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים בהתהפכות זלדה ב-5.8.1974 בבסיס בלוזה שבסיני
יהונתן כבירי
אעמוד בצפירה ובהמנון, ראשי מורם בגאווה. מבחינתי זהו יום הזיכרון למלחמות, אבל אצלי בלב הן אינן עוד. מתו המלחמות. הגיע הזמן לעידן חדש: זוכרים את הנופלים ואת המלחמות הארורות, ומקדשים את השלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il