X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר הביטחון, משה יעלון, מספר על חברו טוראי דודיק קימלפלד ז"ל שנפל במלחמת ההתשה "יותר מכל, אני זוכר אותו מעשן. עם סיגריה בזווית הפה, פולט את העשן, מתענג על כל יניקה. אוחז בסיגריה המתכלה"
▪  ▪  ▪
דודיק קימלפלד. העיניים מקרינות את המופנמות

"יותר מכל, אני זוכר אותו מעשן. עם סיגריה בזווית הפה, פולט את העשן, מתענג על כל יניקה. אוחז בסיגריה המתכלה, עיניו הכחולות מקרינות את המופנמות שאפיינה אותו כל כך, את האכפתיות, את השקט שאפף אותו. כמו בטקס קבוע היה דודיק מקפיד לעשן לפני יציאה למארב, וגם אחריו, מסמן לעצמו, ולנו, עוד וי ביומן, עוד חזרה לשגרה אחרי פעילות מבצעית.
איני זוכר אם עישן לפני המרדף האחרון. על מה חשב? האם דאג? אולי לא הספיק לחשוב? אולי היה עסוק בהכנות למרדף? האם עברה בראשו המחשבה שגורלו עלול להיות כגורלו של שליימל'ה סבירסקי ז"ל, חברנו לגרעין וחברו לחדר, שנפל ארבעה חודשים לפניו, כשהשניים תפסו מחסה מירי מרגמות לעבר כפר רופין? האם, כדרכו בקודש, התגעגע אל הבית, אל אימא? אל אבא?
דודיק מעולם לא חשב להיות לוחם מהולל. בטח שלא ראה עצמו, בדמיונו, נופל בקרב בתוך שטח מדינת אויב, בהיתקלות עם מחבלים שלילה קודם ירו מרגמות על מושב עין יהב. כזה היה דודיק, אנטי גיבור. לא שש אלי קרב, חיפש את השקט, השלווה.
תחילת השירות לא הייתה קלה עבורו. דודיק לא חיפש אתגרים צבאיים. הוא התגעגע הביתה וקילל כל רגע, אך מעולם לא נשבר. כל מנוחה ניצל כדי לעשן ובעיקר לא התבייש לדבר על קשייו. בזמן הפנוי אהב לשחק כדורגל. הוא היה חלוץ אימתני של נבחרת הגרעין שלנו.
אך למרות כל זאת, דודיק היה גם לוחם מצוין. תמיד התייצב כשהיה צורך לבצע משימה. מעולם לא היסס. כך גם נפל, בתום מרדף ארוך ומתיש, כשהוא חלק מהכוח הסורק אחר המחבלים עמוק בשטח ירדן, ביודעו כי יפגע בהם רק בקרב פנים אל פנים תוך סיכון חייו שלו.
דודיק נפגע מכדור בראשו. לא היה לו סיכוי. הוא נפצע אנושות ומת זמן קצר לאחר מכן. אנחנו חיסלנו את המחבלים, אבל הדרך חזרה לתוך שטח ישראל הייתה ארוכה וקשה. צעדנו בדממה לעבר המסוק הממתין, כואבים. יהונתן לביא (ג'וני) נשא את דודיק על גבו, ואנחנו לא יכולנו שלא לחשוב על הוריו של דודיק ואחותו, שבאותם רגעים עדיין לא ידעו שדודיק שלהם איננו.
אנחנו איבדנו חבר קרוב, בן משפחה ממש. הכרנו עוד בכיתה י"א, כשהתארגנו כגרעין. היינו קבוצה מגובשת מאוד, מחוברת מאוד. כך גם הקשר ההדוק עם משפחתו של דודיק, ההורים שמעון ויהודית שנפטרו לפני שנים אחדות, האחות הילה והאחיות התאומות אדווה והדר, שנולדו 11 חודשים לאחר שדודיק נפל.
מדי שנה אנו פוקדים את קברו של דודיק. כבר עברנו את גיל שישים, אך החברות נותרה כשהייתה. למרות שהזמן חלף - כבר 43 שנים מאז נפל - נותרו גם הזיכרונות מדודיק מוחשיים וחזקים, והגעגועים העזים לחבר שנשאר בן עשרים".

תאריך:  15/04/2013   |   עודכן:  15/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזכרונות מדודיק נותרו מוחשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
very sad
Gilead  |  15/04/13 04:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
רק צבוע-תקשורת יכול לכתוב על עיתון מתחרה "האתיקה ירדה לכביש", בדיוק באותו זמן שהעיתון שהוא ערך סיפק שירותי ליווי - תרתי משמע - לפוליטיקאי מושחת. אמנון דנקנר לא היה כלב שמירה, אלא צבוע שמירה. הלכתי לארכיון...
נסים גבאי
ממשלת ישראל הוציאה לאורך השנים על תשתיות וכבישים מאות על גבי מאות מיליארדים של שקלים    חובה לבטל הוצאות אלו ומיד, כי הכבישים בישראל מיצו את עצמם
יהודה דרורי
אנשים אינם שווים ביכולתם לתת, לפעול וליצור, וצרכי כל אדם שונים משל זולתו. מכאן נבין שחברה נבונה חייבת לזהות עובדה ביולוגית כלכלית וחברתית זו ולהבין שגם מגזרים שונים באוכלוסיה פלורליסטית אינם שווים ביכולתם לתת או בצרכיהם
יורם דורי
כמעט ארבעים שנים חלפו. שוב אתבונן בכרית האבן המונחת על קברך. "2062022, סמל משה מילדינר בן אידה ויעקב, שנפל בקרב בסיני". משפט קצר המתאר אובדן גדול, החמצת ענק
צ'לו רוזנברג
לעת עתה, על-פי חוק, הצבא איננו אחראי על השירות הלאומי. הוא איננו "מגייס" את בנות השירות הלאומי, איננו מפקח עליהן, ואיננו "המעסיק" שלהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il