X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כוחו של יום העצמאות הוא מהזיכרון הכואב על מי שנפלו במערכות על בטחון המדינה. זה קשה ביחד. זה שטחי לבד. לא על מגש של כסף קיבלנו את העצמאות. לזכור ולא לשכוח
▪  ▪  ▪
חוגגים בחומריות, אבל זוכרים ולא שוכחים [צילום: פלאש 90]
אין שמחה בלא זכירה
לא ייתכן שתהיה שמחת העצמאות ללא זכרון הנופלים שנפלו על קידוש הארץ הזאת. לא ייתכן שלא יהיה זיכרון לכל המלחמות על הארץ, לכל הפיגועים, לכל הקשיים. וזאת לאחר היסטוריה של רדיפות וסבל בכל מקום

בכל שנה היא חוזרת, השאלה הזאת: יום העצמאות ויום הזיכרון צמודים - זה נכון? או שאולי זה לא מתאים? להשאיר ככה ביחד? או שאולי הגיע הזמן להפריד?
ואם יש שאלה, הרי יש גם סיבה. זה נראה קצת צורם, המעבר הזה מיום של אבל מדיני קשה לשמחה גורפת - ועוד שמחה כל כך גשמית. מוזיקה צוהלת קצבית בכל במה, צהלות והטחות פטישים, קצף וזיקוקים, והכי הרבה - בשר על האש. וכל המרבה...
אבל אני חושבת שהחיבור הזה נותן את הכוח ליום העצמאות. החיבור הזה נותן כוח גם ליום הזיכרון לחללי צה"ל. החיבור הזה, הוא הנותן את הכוח לעם ישראל.
זוכרים
ככה כולנו עם המשפחות. כולם זוכרים וכואבים. כי היום שמגיע אחר כך – יום העצמאות – מזכיר לנו את החללים שנפלו על קידוש הארץ. ככה זוכרים למה.
מצוות הזכירה חשובה מאוד ביהדות. גם ביום החתונה, היום השמח כל כך הזה, שוברים כוס לזכר חורבן בית המקדש, ויש הנוהגים עוד מנהגים. אין להתרכז בשמחה לבד. תמיד יש לזכור גם את החורבן.
וכך גם ביום העצמאות, יום בו עם ישראל היה מפורד, מפוזר ונרדף, זכה לבית משלו, לעצמאות. לא ייתכן שתהיה שמחת העצמאות ללא זכרון הנופלים שנפלו על קידוש הארץ הזאת. לא ייתכן שלא יהיה זיכרון לכל המלחמות על הארץ, לכל הפיגועים, לכל הקשיים. וזאת לאחר היסטוריה של רדיפות וסבל בכל מקום.
והנה הוכרזה הקמת המדינה, הוכרזה עצמאות המדינה. האם נחגוג בלא לזכור את מי שנפל על ביטחונה? האם נתרכז רק בפטישים ובבשרים ונשמח בזיקוקים?
לא שוכחים
אולי קשה זה המעבר – או האין מעבר - ההחלקה הישירה לעבר שמחת העצמאות. רגע כאבנו – והנה אנחנו שמחים. אבל מנגד זה מזכיר לנו כמה דם נשפך כדי שנוכל לשמוח במדינה הזאת. כמה כאב עד הגיענו לרגע הזה.
יום הזיכרון מסתיים ביום של חגיגות העצמאות. וזה נראה קצת צורם, מוזר וכואב – הנה סיימנו לבכות, בואו נשמח. ונשכח. אבל אנחנו לא שוכחים. אנחנו זוכרים את הסיבה לאותו מוות, לאותו איבוד חיים. ארץ ישראל נקנית בייסורים ובדם.
כל עם ישראל מתייחד עם הנופלים ביום הזיכרון. כולנו עם המשפחות הכואבות. כולנו ביחד זוכרים וכואבים. וכך לתוך שמחת העצמאות זוחל גם הכאב הזה. חבל שלא זכו להיות פה במה שנחגג. בזכותם.

תאריך:  15/04/2013   |   עודכן:  15/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום העצמאות ויום הזיכרון - עדיין ביחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון. אבל...
עמוס שנער  |  17/04/13 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עדי וילדר
ליאור רזניק
גם השנה יהיו משפחות רבות שלא ישבו סביב השולחן המשפחתי ולא ילכו לחזות בזיקוקים, פשוט לא יחגגו כלל את יום העצמאות, בגלל שהן לא יכולות. משפחות אלו הן המשפחות השכולות
עדי וילדר
ליאורה קוזלובסקי
חיים שטנגר
שינוי ספרי הלימוד והדגשת היותה של השואה נסיון השמדה המוני של עם-ישראל, תוך הצמדת הקיום היומיומי העכשווי בישראל אל מול סכנת שואה אפשרית בעתיד, יצרו קונצנזוס לאומי לנושא השואה שאינו, לצערי, מנת נחלתם הרגשית וההזדהותית של כל תושבי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il