X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במבט לאחור, 65 שנות טרור, מלחמות ולחצים בינלאומיים היו מהמורות בדרך לצמיחה טכנולוגית וכלכלית חסרת-תקדים
▪  ▪  ▪
בנק ישראל. שומר על יציבות הכלכלה הישראלית [צילום: איציק וולף]

בניגוד לקריסת הכלכלה הגלובלית, כלכלת ישראל מפגינה אחריות מוניטארית ופיסיקאלית, צמיחה מתמשכת ללא "חבילת תמריצים" ומערכת בנקאית שמרנית ללא בועה בנקאית או בועת נדל"ן.
לכן, שלושת חברות דרוג האשראי המובילות בעולם, Standard and Poor’s, Fitch Ratings ו-Moody’s, השאירו את דרוג האשראי של ישראל על-כנו, ו"קרן המטבע הבינלאומית" הביעה אמון ארוך-טווח בכלכלת ישראל.
Kasper Villiger, יו"ר הבנק השוויצרי, UBS, טוען שסין, הונג קונג, ברזיל, רוסיה וישראל הן מנוע הצמיחה העתידי של הבנק. Deloitte Touche, הנמנה עם ארבעת משרדי רו"ח הגדולים בעולם, רואה בישראל את הזירה הרביעית בעולם למשיכת משקיעים זרים. "המכון השוויצרי לפיתוח מנהל" מדרג את בנק ישראל - זו השנה השלישית - בין חמשת הבנקים המרכזיים המובילים בעולם.
לישראל מאפיינים כלכליים מהמשובחים בעולם. לדוגמה, בתקופת הקריסה הכלכלית הגלובלית, מ-2009 עד 2012 התמ"ג הישראלי צמח ב-14.7%, יותר מכל מדינה ב-OECD. ב-2012 צמח התמ"ג ב-3.3% לעומת 1.4% ממוצע ב-OECD. מ-1948 זינק התמ"ג פי 120, מ-2 מיליארד דולרים ל-250 מיליארד דולרים. מ-1,132 דולרים תמ"ג לאדם ב-1962 ל-32,000 דולרים תמ"ג לאדם.
היחס של החוב הציבורי לתמ"ג הצטמצם מ-100% ב-2002 ל-74% ב-2012, בעוד היחס מרקיע שחקים ברוב מדינות העולם. מ-450% אינפלציה שנתית דוהרת ב-1984 התרסנה האינפלציה - 1.6% ב-2012. הגרעון התקציבי והאבטלה היו 4.2% ו-6.9% בהתאמה ב-2012, נמוכים מממוצע ה-OECD שהוא 7% ו-8%. יתרות מטבע זר - הקריטיות לאמון העולמי בכלכלת ישראל וליכולתה לתפקד בעיתות חרום - התרחבו מ-25 מיליארד דולרים ב-2004 ל-75 מיליארד דולרים ב-2012: מקום 26 בעולם ואחד המובילים ביתרות לאדם.
הדמוגרפיה הישראלית המוצקה - המובילה את העולם החופשי עם שלוש לידות לאישה - מעניקה לכלכלה רוח גבית ארוכת טווח.
היתרון התחרותי של ישראל מושך את ענקי ההייטק. לדוגמה, אוניברסיטת שאנחי, המפרסמת מדי שנה דרוג יוקרתי של אוניברסיטאות, קובעת שארבע אוניברסיטאות ישראליות כלולות ב-30 האוניברסיטאות המובילות בלימודי המחשב: 20 בארה"ב, ארבע בישראל, שתיים בקנדה, שתיים בבריטניה, אחת בשוויץ ואחת בהונג קונג.
ישראל מובילה את העולם במספר העובדים היחסי במחקר ופיתוח: 140 לכל 10,000. ארה"ב במקום השני: 85 לכל 10,000. ישראל אף מובילה ביחס ההשקעה במחקר ופיתוח לכלל התקציב: 4.5%. כוח האדם האיכותי מתוגבר ע"י העלייה השיטתית מברה"מ לשעבר, אירופה, ארה"ב, דרום אמריקה ואוסטרליה, המצטרפת לבוגרי מוסדות החינוך בישראל ולבוגרי יחידות ההייטק בצה"ל.
העמידה היומיומית מול אתגרי ביטחון וכלכלה ייחודיים יוצרת פתרונות וטכנולוגיות ייחודיים המושכים לישראל את ענקי התעשיה בעולם. למשל, אריק שמידט, היו"ר הפעיל של "גוגל" סבור שישראל היא "מרכז ההייטק השני בחשיבותו בעולם אחרי ארה"ב". שמידט משקיע בהייטק ישראלי באופן פרטי. לדברי ווארן באפט, "לישראל כמות חריגה של מוח חריף ואנרגיה". ב-2006 ביצע את השקעתו הפרטית הראשונה מחוץ לארה"ב - בישראל - ורכש 80% מ"ישקר" תמורת ארבעה מיליארד דולרים.
ל"אינטל" ארבעה מרכזי מחקר ופיתוח ושני מפעלי ייצור בישראל, השקעה ב-64 חברות הזנק ישראליות ויצוא מישראל בהיקף של 4.25 מיליארד דולרים ב-2012. מנכ"ל "מיקרוסופט", סטיב באלמר, טוען ש"מיקרוסופט" היא גם חברה ישראלית עקב המשקל הגובר של טכנולוגיות ישראליות באיכות מוצרי החברה. כ-300 ענקי הייטק מארה"ב פועלים בישראל במסגרת מרכזי מחקר ופיתוח, ורבים מהם משקיעים ב-ואף רוכשים - חברות הזנק ישראליות.
ג'ורג' גילדר, גורו ההייטק האמריקני ומחבר הספר The Israel Test, כתב שישראל מובילה בתחומי הייטק אזרחי וביטחוני - "אנו זקוקים לישראל כשם שהיא זקוקה לנו".
הרוח הגבית לכלכלת ישראל מתעצמת עם הפקת הגז הטבעי המצמצמת תלות ביבוא אנרגיה, מקצצת בהוצאות האנרגיה ותהפוך את ישראל ליצואנית גז טבעי ב-2017.
במבט לאחור, 65 שנות טרור, מלחמות ולחצים בינלאומיים היו מהמורות בדרך לצמיחה טכנולוגית וכלכלית חסרת-תקדים.

תאריך:  18/04/2013   |   עודכן:  18/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלכלת ישראל - 65 שנות זינוק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ככל שהכלכלה משגשגת
אובד מדינה  |  19/04/13 18:31
 
- ככל שאתה מרוויח יותר...
לוגי  |  20/04/13 08:29
 
- ויש לנו מושחתים כשרון ואולמרט ל"ת
גונבי המדינה  |  21/04/13 02:56
2
אבל הליכוד חושב שהעם מטומטם.
אהוד פרלסמן  |  21/04/13 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הפילו תיק - נבחרי העם או מובחריו?    דיור יקר? דרוּש טיפול שורש    צל"ש לחללי צה"ל המוסלמים    על סינדרום דנקנר שמעתם?    ולקינוח הגאווה הישראלית של הזַמר יהודה סעדו
נרי אבנרי
היא כתבה מכתב התרפסות לרוצח בנה, המחבל הכלוא. התשובה שקיבלה הייתה יריקה בפרצוף: "אני לא יכול לקיים דיאלוג עם מי שמתעקשת להשוות בין הפושע (הבן הנרצח), לבין הקורבן (המחבל הכלוא)". הרופסים היהודים הם מקור האופטימיות של מבקשי אדמתנו. הלכתי לארכיון...
חננאל ובר
מכיוון שכך קבע הקב"ה ברור מדוע צוונו לא לאכול את הדם - כי הדם הוא נפש כל בשר. אי-אפשר גם לאוכלו וגם להשתמש בו לכפר על חטאינו, פשעינו ועוונותנו. ולכן "דַּם כָּל-בָּשָׂר לֹא תֹאכֵלוּ כִּי נֶפֶשׁ כָּל-בָּשָׂר דָמוֹ הִוא כָּל אֹכְלָיו יִכָּרֵת" (שם, יד)
אלי אלון
המזנון המיתולוגי בסמוך לצומת ארלוזורוב בת"א שהפך לחלק מהנוף המקומי ושירת אלפי חיילים ולובשי מדים נסגר לפני קרוב ל-3 שנים. הדבר מאלץ חיילים רבים לשלם מחירים יקרים במזנונים שבתחנת הרכבת מרכז-סבידור. האם מישהו בולם את פתיחת המזנון לחיילים במתחם ארלוזורוב?
יורם שוייצר, גל תורן
הצהרות ארגוני הג'יהאד העולמי בימים האחרונים מבטאות בברור את המתח הקיים בין שתי מגמות    מצד אחד, רצונו של מנהיג ג'בהת אל-נוצרה, הפעיל בסוריה, להיות דבק באידיאה הנשאפת של שותפיו האידיאולוגיים ואילו מצד שני, רצונו לשמור על עצמאות הפעולה שלו ושל ארגונו ועל ההכרח לשמור על ערוצי שיתוף פעולה עם גורמי הכוח האחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il