X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש צורך להקל על האנשים שבאמת צריכים את החומר ולחסוך מהם דרך ארוכה ומייגעת עד להשגתו, אך יש צורך בפיקוח מתמיד מחד, ולהטיל סנקציות קשות על המזייפים מרשמים או המוכרים את החומר בצורה בלתי חוקית מאידך
▪  ▪  ▪
צמח הקנאביס. למצוא את דרך הביניים [צילום: פלאש 90]

ביום שבת הקרוב נציין את יום הקנאביס הבינלאומי. לכבוד היום הזה, ולאור הדיונים הבלתי נגמרים בארץ ובעולם בקשר למדיניות כלפי הסמים הקלים, חייבת להישאל השאלה, האם צריך להפוך את החשיש והמריחואנה לחוקיים? האם הפתרון צבוע בשחור לבן, או שישנה דרך ביניים?
האמת, שמדובר בשאלה קשה. מחקרים הציגו שהסמים הקלים ממכרים הרבה פחות מסיגריות ואלכוהול, ובעלי השפעה אפסית כמעט על תפקוד המוח. הם גם הרבה פחות מזיקים לבריאות הפיזית והנפשית מהחומרים הנ"ל, וכמובן משמשים כאמצעים רפואיים למחלות רבות, כגון סרטן, פרקינסון וטרשת נפוצה, ואף אובחנו כמשככי כאבים יעילים במיוחד. עם זאת, כיום קיים קושי רב להשתמש בו לצרכים אלו בארץ, בעיקר מחשש לזיופים כאלה ואחרים. אם תשאלו אותי, המדינה חייבת להגמיש את החוקים כך שיהיה קל יותר לאנשים שצריכים את החומרים הללו להשיג אותם. ניתן לפתוח חנויות אקסקלוסיביות למריחואנה רפואית, או לפחות לאפשר למכור אותה בבתי מרקחת כתרופה לכל דבר (ממש כמו מורפיום).
השאלה הקשה יותר היא האם צריך להפוך את הסמים הקלים לחוקיים לחלוטין? העמדה האישית שלי היא מאוד אמביוולנטית - מצד אחד, חוסר הלגאליות של החומרים גורמים לייבוא לא חוקי כשהמקור המרכזי מגיע מהגבולות, כשהשמועות על הזרמת כסף לארגוני טרור מטרידות מאוד. ובואו לא נשלה את עצמנו, מאות אלפי אנשים בארץ מעשנים כך או כך, ואולי דווקא החוקיות של הסם והנגישות אליו היא זאת שתוריד את הביקוש העצום אליו. מצד שני, עלולה להתפתח במדינה תרבות שלמה סביב הסם - החל מתיירות של סמים, ועד ייצוא של החומרים ע"י ארגוני פשע מישראל לכל העולם. אפילו בהולנד אסור למכור לתיירים את החומר בגלל הבעיה הזאת. אבל הדבר שהכי מפחיד אותי הוא שהעישון יהפוך לנפוץ ע"י בני נוער, שללא ספק צעירים מידי להתמודד עם החומרים האלו, וגם בהנחה שאסור יהיה למכור את החומר לנערים מתחת לגיל 18, עד כמה באמת החוק ייאכף? בטווח הקצר, ובוודאי בטווח הארוך, הסם יהיה נגיש לבני נוער, בדיוק כמו האלכוהול (שבגלל חוסר האכיפה הפך למגפה של ממש אצל בני הנוער בארץ).
הפתרון האישי שלי הוא פתרון ביניים. יש צורך להקל, כאמור, על האנשים שבאמת צריכים את החומר ולחסוך מהם דרך ארוכה ומייגעת עד להשגתו, אך יש צורך בפיקוח מתמיד מחד, ולהטיל סנקציות קשות על המזייפים מרשמים או המוכרים את החומר בצורה בלתי חוקית מאידך. עם זאת, כאדם מאמין (וקצת שמרן), אני מתנגד נחרצות ללגליזציה טוטאלית של הסם, גם בגלל כל הסיבות הנ"ל, וגם בגלל שארץ הקודש לא צריכה להפוך לארץ שמוכרת בעיקר בגלל אובר ליברליזציה של הנושא הזה.

תאריך:  21/04/2013   |   עודכן:  21/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל לכל / Israel 4 All
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמים קלים - בעד ונגד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דיבורים בעלמא
יוני צ  |  21/04/13 15:45
2
נכון מאוד
שרון יוקד  |  21/04/13 17:17
 
- סמים
אומן  |  23/04/13 20:13
3
בעד ונגד
שחר123  |  22/04/13 08:05
4
הטיעונים שלך נגד - לא נכונים
רון1234  |  22/04/13 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלברט שבות
גם הנמלה מסתפקת בהישג שקטפה מהמציאות ומבקשת לגדר אותו ולשמור עליו. כל היצורים החיים, מהחד-תאי ועד לאדם עסוקים בגידור ההישג שקטפו מהמציאות- הוא מרחב המחיה שלהם. כך נולד המונח "הישרדות" שמשמעותו ניטרול האיומים על מרחב המחיה
אברהם בן-עזרא
השופטת גבריאלה דה ליאו לוי: "המסגרת המשפטית היא עדיין תיק שמתנהל בפני בית המשפט, והמומחה, כמומחה מטעם בית המשפט פוסק רק בסוגייה שהובאה בפניו"
אבנר יופי
האם שכחנו שאל-על, ארקיע וישראייר הן הביטוח של המדינה לקיום הקשר האווירי בזמן מלחמה? מי ידאג לנו לאספקת תחמושת ונשק, מזון וסיוע רפואי?
דניאל טאוב
בעוד מדיניות הפנים שלה מעוררת מחלוקות בבריטניה עד ימינו אנו, על דבר אחד אין עוררין - מערכת היחסים שלה עם מדינת ישראל ועם העם היהודי הייתה יוצאת דופן
נורית מץ
הסלון הבנקאי הפך לספר צמרת, המספר רק אליטיסטים ולא את העמך. אין בעיה, בנק יקר אל תעשה לי טובה - בוזגלו לא נכנס יותר למספרה האקסקלוסיבית שלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il