X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל מדינה נאורה בעולם ידוע כי תפילה של כל אדם מכובדת וישנם גם נמלי תעופה (כמו בעיר לוטון שבבריטניה), תחנות רכבת גדולות ותחנות אוטובוסים שמקצות חדרי תפילה לבני כל הדתות. אבל בישראל - ה"דמוקרטיה היחידה שבמזרח התיכון", רק ההיפך קורה
▪  ▪  ▪
על רכבת ישראל למצות את הדין [צילום: עידן יוסף]

פרשת הפסקת תפילתו של הסטודנט הבדווי-מוסלמי בידי מאבטח הרכבת בהוד השרון והגיבוי שקיבל לכך ע"י מנהל התחנה, חייבת להדליק יותר מ"אור אדום" לגבי ההמשך. בכל מדינה נאורה בעולם ידוע כי תפילה של כל אדם מכובדת וישנם גם נמלי תעופה (כמו בעיר לוטון שבבריטניה), תחנות רכבת גדולות ותחנות אוטובוסים שמקצות חדרי תפילה לבני כל הדתות. אבל בישראל - ה"דמוקרטיה היחידה שבמזרח התיכון", רק ההיפך קורה.
כשקראתי את מה שניכתב ע"י עידן יוסף ב"מחלקה ראשונה" - בקשר להפסקת תפילתו של הסטודנט הבדווי, נזכרתי באותם סיפורי צדיקים על יהודים שלא הפסיקו תפילתם למרות היריות שנורו עליהם, לפני מאות בשנים, ע"י אנטישמים במזרח אירופה. אסור שהאירוע יעבור לסדר היום ואסור שהמאבטח ומנהל התחנה לא יענשו על בריונותם. עצוב הוא שאיש מהנוכחים לא יצא להגנת הסטודנט הערבי שבסה"כ פרש שטיח כדי להתפלל ורחוק היה מלהפריע לנוסעים עימו.
אבל הבעיה כאן נעוצה לא רק בגזענות אלא במהלכי ההסתה נגד האיסלאם והעולם המוסלמי, דבר שנוגד לחלוטין את דרך חיינו והווייתנו בעבר באותן מדינות שהאיסלאם היה בסיסן. הפיכת כל זבל מערבי לדבר יוקרתי וחשוב ואילו הפיכת כל סממן מזרחי ובמיוחד מוסלמי לחשוך ומסוכן הולידו בישראל דור שחונך לא רק על שנאה, גועל וגזענות לאיסלאם אלא במיוחד גם פחד שאין לו בסיס.
הסיפורים על "מתאבדים" איסלאמים כצידוק לכל הפחד הזה אינו מצדיקים את התעמולה משום שגם בהיסטוריה היהודית ובטח הנוצרית - ובמיוחד מסעי הצלב והאוינקויציה, אפשר למצוא ולהביא מוטיבים טרוריסטיים מפחידים. רובם של המוסלמים הם אנשים מאמינים שקטים ומתונים וכל הניסיון לצייר אותם כפצצות מהלכות אינו אלא תשקיף פרימיטיבי ותאום לגלי האנטישמיות של ימי הביניים נגד "מוצצי הדם" היהודיים וכו'.
לצערנו הרב הרי שיוצאי ארצות ערב והאיסלאם שכחו את ימי החיים היפים שלהם בעירק , בצפון אפריקה, באירן ובאימפריה העותמני'ת. גם כיום - לאחר שהמתח בין הציונות לערבים ולאיסלאם גאה, עדיין בארצות האיסלאם , שחיים שם יהודים, ההתנהגות כלפיהם היא שפויה ונאה יותר מאשר ישראל הציונות מכבדת את האיסלאם. באירן ה"נוראה" נהנים היהודים שם מחיי כלכלה ורווחה וחופש דת ומצפון מלאים. במרוקו ובתוניסיה שבצפון אפריקה פועלים מוסדות חב"ד- הקיצונית שבתנועות הלאומניות ברחוב הדתי והחרדי, ללא מפריע ואילו ממש בימים אלה קיבלה מקורו אסיר נימלט מישראל בשם ה"רב אליעזר ברלנד" שלו קופת שקצים בכל הנוגע לאלימות ולבריונות נגד ערביי י"ם בפרט ונגד ערבים בכלל, והכל נסלח לו מתוך רוחב הלב הערבי-מוסלמי.
ה"נורה האדומה" שנדלקה אומנם עם בוא שני הצ'צ'נים של בית"ר י"ם חייבת להישאר דלוקה ביתר שאת לאחר היוודע ההתעמרות בסטודנט הבדווי. אם מה שנעשה לסטודנט הבדווי הזה היה נעשה ליהודי בעת תפילה בחו"ל - ועוד במדינה מוסלמית, מיד היו רועדים אמות הסיפים של זעקות ה"אנטישמיות" אבל מה שעוללו המאבטח והמנהל של הרכבת המטורללת בישראל עלול חש ושלום להדליק זרם אנטישמי גדול יותר שיגרום ליהודים לפחד להניח תפילין או להטעטף בטלית בחו"ל. בכל אופן, על הרכבת וראשייה למצות את הדין עם שני הפרחחים הללו וחובה עלינו לדעת מה היה דינם. ולמען לימוד הלקח הייתי מציע לאותה "רכבת ישראל" להקצות בתי תפילה לכל הדתות בכל התחנות שלה כפי שנוהגות מדינות פתוחות באמת.

תאריך:  22/04/2013   |   עודכן:  22/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפילה לאל אחד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חפש מי ינענע אותך עוכר ישראל! ל"ת
משה המכבי  |  22/04/13 17:13
2
אני מבין שהשילשול המילולי שלך
זה ריפוי בעיסוק?  |  22/04/13 19:46
 
- הליב"ה ושטיפת המוח
אליהו קאופמן  |  23/04/13 15:02
 
- לידיעתך . אני קורא את הכתבות
ישראליקו  |  23/04/13 17:05
3
ביה"כ בנמל תעופה עזה
יהודי פשוט  |  14/05/13 06:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
פסיקה חדשנית מסוגה, ובניגוד לעמדת המדינה קובעת כי אין צורך בהליך אימוץ על-מנת להכיר באישה שהפכה לאם באמצעות תרומת ביצית תוך שימוש באם פונדקאית
ראובן לייב
כדי להחזיר אליה את אמון הציבור שאבד, צריכה המערכת הבנקאית לחזור בה מהסדריה הכובלים עם אילי ההון, שרק המיטו עליה, כמו על המשק כולו, נזק גדול
לבנת ניזרי
עם חזרת הכנסת מהפגרה מצ"ב מספר עצות וצריך לזכור שאור הזרקורים מסנוור אבל לעיתים הוא גם שורף
אמילי לנדאו
בשבועות האחרונים ניכרת הסלמה חדה באיומיה הגרעיניים והקונבנציונליים של קוריאה הצפונית, המכוונים בעיקר כלפי קוריאה הדרומית וארצות הברית, אך גם לעבר יפן
אפרים הלפרין
פתיחת השמיים לתחרות כמו פתיחת כל השווקים לתחרות היא דבר מבורך, אך האם סדר הקדימויות נכון? האם לא ראוי לטפל קודם או לפחות במקביל בעם ישראל, בחלב ובגבינה שלו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il