X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברי החרדי הוזמן בעבר לראיון עבודה אצל מנכ"ל עמיתים לשעבר יעל אנדורן ומיד הבין כי העניין אבוד. יכול מאוד להיות שלאנדורן אין שום דבר נגד חרדים, אבל בינינו, מי צריך במשרד הצמוד אליו חייזר?
▪  ▪  ▪
אנדורן. ביקשה ללחוץ יד [צילום: פלאש 90]
חרדים עם תארים
בשנים האחרונות סיימו המוני חרדים - גברים ונשים - תארים אקדמיים במשפטים, במנהל עסקים ועוד. אני מציע ללפיד לבדוק כמה מהם נקלטו במשרדי הממשלה. אגב, הוא ימצא שם לעומת זאת לא מעט ערבים, כאלה שבגיל 18 במקום להתגייס הלכו לאוניברסיטה (לעיתים בעזרת הקלות בתנאי הסף) והתקבלו לעבודה על בסיס "אפליה מתקנת"

עידן יוסף
רק מוסדות שילמדו ליבה יתוקצבו

הגזע הלבן
יואב יצחק
מאופן התנהלותו ניתן ללמוד כי התחזיות הגרועות מתגשמות: לפיד מתנהל משל הוא אישיות יוצאת דופן, ממש גזע לבן * לפיד מצפצף על כולם. לכן הוא לא נמנע מעיסוק בהסכם "שמיים פתוחים", למרות קשריו האישיים עם ישי דוידי (בעל עניין בכיר באל-על)
לרשימה המלאה

לפני כשמונה שנים סיפר לי חבר קרוב את הסיפור הבא. באותה תקופה הוא שקל להחליף מקום עבודה, ונתקל במודעת דרושים שפורסמה על-ידי חברת השמה כלשהי לתפקיד ניהולי בכיר. בהיותו בוגר שני תארים בהצטיינות ומצויד בשאר הכישורים הנדרשים שלח קו"ח, ואכן זומן לראיון.
חברת ההשמה מצאה אותו מתאים, ונאמר לו שמדובר בגוף הנקרא "עמיתים" אשר הוקם על-ידי משרד האוצר לריכוז הטיפול בקרנות הפנסיה הוותיקות. נקבע לו ראיון עם מנכ"לית הגוף החדש – בוגרת משרד האוצר בשם יעל אנדורן. כאן המקום לציין שהחבר הנ"ל ניחן ביכולות בינאישיות גבוהות וביכולת ניסוח מרשימה בעל-פה ובכתב. ועוד משהו, הוא חרדי.
במועד שנקבע הוא הגיע לראיון והופנה לחדרה של המנכ"ל. הוא צפה מראש את הבאות, ולכן נכנס כשתיקו מוחזק ביד ימין בניסיון למנוע את התקרית, אבל זה לא עזר. גב' אנדורן הושיטה לו את ידה כדבר שבשיגרה, והוא נאלץ להסביר במבוכה שמטעמי דת איננו לוחץ ידי נשים. היא בהתה בו לרגע בהפתעה ואז התעשתה ועברה לראיון עצמו. אלא שמהר מאוד הוא הבין שהעניין אבוד.
היא שאלה מספר שאלות כלליות ואז סיימה באומרה: אנחנו נודיע לך בקרוב. כפי שהניח מראש, הם לא הודיעו לו כלום. הם פשוט נעלמו. יכול מאוד להיות שליעל אנדורן אין שום דבר נגד חרדים, אבל בינינו, מי צריך במשרד הצמוד אליו חייזר? אולי הוא ידרוש שני מטבחים לחלבי ובשרי, אולי הוא יפתח כל ישיבת צוות בתקיעת שופר? לך תדע למה החרדים האלה מסוגלים.
מכים בחרדים
נזכרתי בסיפור הזה כששמעתי על מינויה למנכ"ל משרד האוצר. אני נוטה להאמין ליאיר לפיד שהוא לא שונא חרדים. אבל מהתנהלותו ברור שהוא מנוכר ואטום למנטליות ולצרכים שלהם. מבחינתו הם מגזר דחוי ומוזר שניתן לזכות על גבו בנקודות פוליטיות ועל הדרך לקושש כמה שקלים לסתימת החור בתקציב המדינה.
אפשר להבין שמנקודת מבטו של לפיד יש צורך להגדיר מחדש את מערכת היחסים בין הציבור החרדי לבין החברה החילונית, אבל בלתי מתקבל על הדעת לעשות זאת ללא כל הידברות מוקדמת וללא לימוד יסודי של הנושא. בנושאי חינוך לדוגמה, למרות שלפיד דיבר מראש על רפורמה בבחינות הבגרות, הוא לא דרש להכניס להסכם הקואליציוני סעיפים מוגדרים. היה ברור לו שעל נציגיו ללמוד את הנושא ורק לאחר מכן לגבש תוכנית פרטנית. אבל בנושא החרדי לעומת זאת הוא מומחה ויודע כל, בעת שספק בעיניי אם צבר בכל ימי חייו עשר שעות שיחה אישית עם חרדים (מצטער, דב ליפמן לא נחשב).
זאת ועוד, מבט מקרוב על כל ההסכמות הקואליציוניות בענייני חרדים מגלה תוכנית פעולה פשוטה - להכות בהם בכיס בכל סעיף אפשרי, גבוה יותר, מהר יותר, חזק יותר. ברור שלפיד מנסה להכריח אותם לצאת לעבוד, אבל אפילו לשיטתו, מה יהיה עם כל אותם אברכים בגילאי 45 פלוס שכבר "איחרו את הרכבת"? מצד אחד הם כבר לא מסוגלים לרכוש השכלה מקצועית, ומצד שני מקצצים להם בקצבאות השונות ושכר הלימוד שהם משלמים במוסדות הלימוד יתייקר עקב הפחתת התקצוב הממשלתי. האם רוצים להרעיב את הילדים שלהם?
ומה עם צעדים משלימים שיוודאו שחרדים שרכשו השכלה אקדמית לא יישארו בחוץ רק כי המראיינת לא יודעת שהם לא לוחצים ידי נשים אבל זה לא מפריע להם ליצור יחסי אנוש מעולים עם סביבתם ולהצטיין בעבודה? בשנים האחרונות סיימו המוני חרדים - גברים ונשים - תארים אקדמיים במשפטים, במנהל עסקים ועוד. אני מציע ללפיד לבדוק כמה מהם נקלטו במשרדי הממשלה. אגב, הוא ימצא שם לעומת זאת לא מעט ערבים, כאלה שבגיל 18 במקום להתגייס הלכו לאוניברסיטה (לעיתים בעזרת הקלות בתנאי הסף) והתקבלו לעבודה על בסיס "אפליה מתקנת".
עוד קצת צביעות
בקיצור, יש לנו שר אוצר שמוטרד מאוד בעניין הדירות שרוצה ריקי כהן מחדרה לרכוש לילדיה, אבל אדיש לגמרי ללחם שרוצה רבקה כהנוביץ מבני ברק לקנות לילדיה.
והערה לסיום. התרגלנו לצביעות במנות גדושות. לכן לא נדהמתי כשלפיד דיבר על אימהות לחיילים שלא ישנות בלילה, בעוד אמו ישנה היטב ביודעה שהוא מוגן במערכת "במחנה" ובונה לעצמו את עתידו התקשורתי. אבל התניית תקציבים בלימודי ליבה? מי צריך לימודי ליבה אם אפשר להיות שר אוצר בלי תעודת בגרות?

הכותב הוא בוגר ישיבת חברון ומוסמך במינהל עסקים.
תאריך:  24/04/2013   |   עודכן:  24/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעל אנדורן כמשל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הכבוד לרגשות הדתיים
ישראל בר-ניר  |  25/04/13 04:50
 
- עוד בור ועם הארץ
משה, עורך-דין  |  25/04/13 09:58
 
- סובלנות נדרשת מכל צד
יגאל הירושלמי  |  25/04/13 12:45
2
בחירה לא מוצלחת
דאגנית  |  25/04/13 11:14
3
צריך להודות כבר באמת
ד.ה  |  26/04/13 06:20
 
- בשל דברים כה קיצוניים, חדורי
עוינות וטינה  |  26/04/13 07:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה גנדלמן
יהיה זה נכון יותר להקביל את הממשלה לעמותה שבה יושבים אנשים בעלי תפיסות מדיניות, כלכליות וחברתיות שהציבור בחר בהם על-מנת להגשים את מטרותיו. לפיכך, אין לראות באנשי הציבור המכהנים כשרים, כמי שצריכים לבוא מרקע מקצועי המכשיר אותם לתפקידם
בלפור חקק
המדבר נתפס כשטַח הֶפקר של העולם, הֶפקר שבין יישוב ליישוב, ודווקא שם במָקום של צימאון וִישִימון, שם בא הצימאון לחיפושׂ הזהות, צימאון לתורה. האדם שם אינו כָּבול לתאווֹת רכוּש ולתאווֹת חומריות, וכשהוא במצב של חיפּושׂ רוחני, שם המקום להעניק לו את הַתורה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ביטול מע"מ על דירות - תרגיל אקמול?    התספורת והמִספרים    מדינה יהודית או דמוקרטית?    כן לייקוּר - לא לאלכוהול    ולקינוח: טעם החגים
הרצל חקק
השילוב של ישן וחדש היה מעניין - ולרגע נזכרתי במימרה "שהישן יתחדש, והחדש יתקדש". הכבוד שרוחשים לכל הבולים הישנים, הפריחה לבולאות לפי נושאים, כל אלה יצרו תחושה שיש רוחות חדשות גם בעולם המוכר כל כך של הבולאות
איתן קלינסקי
לא פותרים גירעון של כ-40 מיליארד שקל בתקציב המדינה בצעקות אימים לעבר ספסלי חברי הכנסת החרדים. גפני ומוזס הם אינם האויב שמיגורו יביא ישועה לתקציב המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il