X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קרית-מלאכי וקרית-גת, שכנות, נאבקות כבר שנים במשבר חברתי ותרבותי מהגדולים בתולדותיהן, האם יזכו למושיע - ל"רוביק" משלהן?
▪  ▪  ▪
כולם עוזבים [צילום: איתמר לוין]

לפני מספר חודשים תפסה קרית-מלאכי את הכותרות הראשיות בעקבות החשדות להטרדה מינית ושחיתויות של מוטי מלכה, ראש העירייה דאז. מלכה הורשע לאחרונה בהטרדה מינית של שתי נשים ועבירות על חוק התכנון והבנייה, והתפטר מראשות העירייה.
קרית-מלאכי עלתה לכותרות בעיקר בגלל החשדות לעבירות מיניות. אבל גם יתר החשדות אשר יוחסו לראש העירייה דאז, היו חמורים לא פחות. בסופו של דבר, מעבר לשני מקרים של הטרדות מיניות, הורשע מלכה במסגרת הסדר טיעון בניגוד עניינים ובעבירה לפי חוק התכנון והבנייה, והתפטר מתפקידו.
קרית-מלאכי היא שכנתה הקרובה ביותר של עיר מגוריי, קרית-גת. שתי הערים הסמוכות נאבקות כבר שנים רבות על הישרדותן, ושתיהן סובלות מסימפטומים דומים: תדמית שלילית, הגירה שלילית ועזיבתה של אוכלוסיה איכותית וצעירה את העיר, מאבק בין הישן לחדש, בין תעשיה של פעם, לבין תעשיית הי-טק מתפתחת - שרבים מתושביהן הוותיקים של הערים לא יכולים לה, ועוד. צעירי הערים מוכנעים כבר שנים על-ידי השיממון, העדרה של כל זכר לתרבות פנאי ומקומות בילוי, וממהרים לעזוב את העיר מיד לאחר הצבא, אם לא לפני כן.
יתומים מילדים
סיפורן העצוב ביותר של הערים: ותיקי הערים, אלו שבנו את העיר, חלקם שרים וחברי כנסת לשעבר, נבחרי ציבור ורבים אחרים, נותרו יתומים בעירם. ילדיהם עזבו והקימו משפחה במחוזות אחרים - טובים יותר, והגיל הממוצע של התושבים הולך ועולה משנה לשנה. הנה כי כן, קרית-גת כבר נתברכה לאחרונה בבית אבות משלה. כמה סימלי. קולנוע נסגר. בית אבות נפתח.
בשתי הערים מועצות רוויות בחברי מועצה מבוגרים, בגילם ובנפשם, אשר כל קשר בינם לבין תרבות ופנאי מקרי בהחלט, והבנתם במושגים כמו תדמית ומיתוג, מקבילה להבנתי באומנות של ימי הביניים. בשתי הערים נכשלים חברי המועצה פעם אחר פעם בחשיבה אסטרטגית מודרנית ארוכת טווח אשר יהיה בה כדי להוציא את הערים מהקיפאון המתמשך בו הן נמצאות.
חוסר אונים זה שמגלים המנהיגים בולט שבעתיים על-רקע בריחת זוגות צעירים וסטודנטים מערי המרכז בשל מחירי הנדל"ן, ונוכח פריחתו של פארק ההי-טק בקרית-גת, אשר הביא עימו לאזורם של קרית-גת וקרית-מלאכי אלפי עובדים צעירים ואיכותיים. אלו, בחרו להתיישב במושבי הסביבה, אשר נחשבים איכותיים יותר, ולא בערים עצמם.
רוצים רוביק משלנו
חצי שנה לפני הבחירות לרשויות המקומיות, צצים כפטריות אחרי הגשם שמותיהם של מועמדים כאלו ואחרים, רובם ככולם ותיקים מאוד במערכת הפוליטית וחברי מועצה. אולם בקמפייני הבחירות שכבר החלו חסר החזון, ונעדר כל זכר לתוכניות אסטרטגיות אשר יהיה בהן כדי להוציא את הערים מהבוץ בו הן שרויות עד צואר.
קרית-גת וקרית-מלאכי זקוקות למושיע - ל"רוביק" צעיר ונמרץ, שיגיע חדור מוטיבציה וחזון ויציל את הערים משיממונם. אולי אפילו ישתפו פעולה. במשאבים משותפים הרי, ניתן להשיג מהפכה של ממש. לשתי הערים פוטנציאל. בשתי הערים אוכלוסיה שוקקת חיים שמשוועת למהפכה, רק איננה יודעת כיצד להשיגה. שתי הערים נמצאות כיום במשבר תדמיתי מהקשים ביותר מאז הקמתן. אבל דוקא שעתן הקשה היא שעת כושר למהפכה. האם יקום מי שיצילן?

הכותב הוא תושב קרית-גת ופעיל ציבור.
תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סימפטומים של ערי פריפריה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בטח אתה הרוביק. ליצן. חחחח
קרית גתי  |  5/05/13 17:17
2
קרית גת שלנו
בוסי  |  7/05/13 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב
בית המשפט העליון קיבל בחלקן טענות התובעים לעניין שיעור הפיצוי המגיע להם בין היתר עקב קו בניין שנוצר מהפקעה. באשר לפיצוי בגין 25 האחוזים הראשונים מתוך שטח ההפקעה המחייב את הרכבת, פסק בית המשפט כי על התובעים לפנות לעניין זה לשר, שכן הסמכות להעניק פיצוי זה נתונה על-פי דין בראש וראשונה לו
עו"ד צבי שוב
ביום 6 בינואר 2011 נכנס לתוקפו תיקון מס' 69 אשר הוסף במסגרת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 . התיקון קבע כללים למיסוי קבוצות הרכישה, הן בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) והן בחוק מס ערך מוסף
עו"ד צבי שוב, עו"ד גלית קיט-טלמור
למרות שמלשון הוראת הפטור עולה, כי פטור זה יינתן בכל מקרה בו מדובר בעליית שווי מקרקעין, המיועדים למגורים, כתוצאה מאישור תוכנית מתאר, בפועל היא זכתה לפרשנויות ולגישות סותרות, שנקבעו ע"י ערכאות בתי המשפט השונות וועדות הערר, באשר לקשת המקרים הנכללים בהוראת הפטור הנ"ל
מתי דוד
אולמרט איבד שליטה על עצמו. הוא ממשיך לחתור נגד נתניהו וממשלתו, בניסיון נאיבי ועקר לחזור לשלטון, למרות היותו מצוי בהליכים משפטיים כנאשם וכמורשע. הוא מתנהג כאילו לא היו הדברים מעולם. רגשי הנקם הפוליטי והאישי שלו נגד הפרקליטות ויריביו הפוליטיים, מעבירים אותו על דעתו
זאב בן-יוסף
התנהגות הססנית וכנועה של העולם הדמוקרטי המערבי כלפי התוקפנות הטרוריסטית של המדינות הטוטליטאריות הדרום-מזרחיות בראשות סין מעצימה את הטרור הבינלאומי החותר למלחמת עולם בין-תרבותית שתפיל מיליארדי קורבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il