X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפור ההשתלטות הבדואית הזוחלת על הנגב, הוא סיפור "מסורב עליה". הנושא הקשה הזה איננו יכול "לעלות" אל מעבר לסף המודעות שלנו. כל מיני מנגנוני הגנה שבחלקם לפחות, הנם בגדר התנהגות של בת יענה, מונעים מאתנו להפנים את האמת שמתרחשת שם
▪  ▪  ▪
בדואים בנגב. מדינת חלם [צילום: פלאש 90]

אני מציע לכל מי שיקרא את הקטעים הבאים, שיצטייד בעצבים חזקים. הכותרת דלעיל מסכמת את דבריו של איש התקשורת הבכיר, אברי גלעד. גלעד סייר עם תנועת 'רגבים' בנגב, ושב מזועזע באומרו: "אין יותר נגב. בדואים השתלטו על כולו בעבריינות חסרת בושה. חובה לכבוש אותו מחדש", הוא אומר.
סיפור ההשתלטות הבדואית הזוחלת (שלאסוננו איננה כל כך זוחלת), על הנגב, הוא סיפור "מסורב עליה". הנושא הקשה הזה איננו יכול "לעלות" אל מעבר לסף המודעות שלנו. כל מיני מנגנוני הגנה שבחלקם לפחות, הנם בגדר התנהגות של בת יענה, מונעים מאתנו להפנים את האמת שמתרחשת שם, תוך צפצוף על החוק ועל המדינה כולה.
גלעד כותב עוד כי נכנס לראשונה בחייו ליישובים הבדואים בנגב, "לא יאומן, למתיישבי חוות הבודדים עושים את המוות, ולבדואים מתירים, על-ידי התעלמות, לקחת כל אדמה שבאה להם, לבזוז כל רכוש שמתאים להם, להצית רכוש של מי שלא מתאים להם, לאיים ברצח על כל מה שזז, לזרוק רימונים, לשאת נשק, לתקוף כלי רכב, מה לא".
גלעד מתייחס למתווה שהציע השר לשעבר בני בגין, לפיו יש להעניק לבדואים חלק נכבד מאדמות הנגב. "אחרי כל זה בא בני בגין, איש עתיר זכויות אבל אשכנזי מדי, למרחב שדרומית לקריית גת, ומציע להם 63% מהשטח שהם טוענים, ללא כל הוכחה קבילה על בית משפט, שהוא שלהם."
"חייבים לעצור את מתווה בגין מיידית, חייבים לכבוש מחדש את הנגב, חייבים שלכל אזרח במדינה יהיה חוק אחד, ליהודי סוגר מרפסת ולבדואי שמגדר חמישה דונם, בגדר שגנב מעומר, וזה שלו מאותו רגע, ואוי ואבוי למי שינסה להכנס", כך גלעד.
קשה להוסיף על חומרת הדברים הללו גם אי-אפשר לשחרר את קברניטי המדינה לדורותיהם מהמצב הקשה שמדינת ישראל נקלעה אליו. גם המערכת המשפטית המתייחסת בסלחנות אין - קץ לשודדי אדמות, נושאת באחריות למפולת.
אי-אפשר שלא להתייחס בהקשר הזה גם לאופן האווילי שבו מתייחסים המוסדות השונים וביניהם מינהל מקרקעי ישראל, הירוקים ועוד כל מיני חכמים לשעה אבל לאסוננו טיפשים לדורות. הם מתאמצים קשות להפוך את מדינת ישראל למדינת חלם... כך לדוגמה התנהלותם כלפי חוות הבודדים בנגב. יש כאלה שהוקמו בלא שבעליהם ישלימו את הליך הרישוי לכל פרטיו ודקדוקיו ואזי יורדים לחייהם. הם זוכים לביקורים תכופים של פקחי המינהל המאיימים, לדוחות חוזרים ונשנים של הירוקים. אלה האחרונים ראויים לפרס ישראל בגין הצחקה... הם טוענים כי מטרתם היא להשאיר את נופיו של הנגב פתוחים ובתוליים. לשפשף את העיניים ולא להאמין: חופשי ובתולי? הרי מחר יבלעו החלקות האלה על-ידי החמדנות הגסה, שאין לה גבול, של הבדווים, ואז היכן יהיו הנוף החופשי והבתולי?
המצב המסובך עתיד ללקות בהסתבכות נוספת, וכבר ניתנו רמזים לעתיד לבוא בפרשה זו. ביום האדמה האחרון, בהפגנה שהתקיימה, הודיעו המפגינים וחנין זועבי בראשם כי אין לישראל כל זכות על אדמות ישראל למיניהן ולסוגיהן, כולל אותן שהיא טוענת לזכות היסטורית עליהן. כל מי שמצוייד באוזניים מוסיקליות יבין עד כמה ערבה המנגינה הזו לאוזניהם של הבדואים בנגב...
מדינת חלם, כבר אמרנו?.

תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין יותר נגב או היה נגב?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סוריה ועיראק לשליטה ישראלית !!
דוד פיזאנטי  |  6/05/13 15:11
2
התקשורת מתעלמת מהנגב ל"ת
מבקר תקשורת  |  7/05/13 19:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
לאלי ישי הייתי ממליץ ללכת ולעשות לביתו כי גם מה שכבר קצר עד היום היה עבורו מתנת שמים לעומת כישוריו ויכולתו. ישי רק יהפוך את עצמו לצחוק אם יפרוש משס לחיק ה"ציונות הדתית" , שהרי כל תינוק יבין ש"פרישה" זו אינה אלא מכורח הדחתו
הרצל חקק
נר זיכרון לעיתונאי וסופר - לאברהם שמואל שטיין: עיריית הוד השרון בחרה בצדק לקרוא רחוב על שמו של הסופר והעיתונאי אברהם שמואל שטיין, וזה הזמן לומר כמה מלים לזכרו, לתת כבוד לאיש רב פעלים. לא תישכחנה יצירותיו על התנועות המשיחיות: "אש מריבה", "והאש הותירה רק אפר"
אריאל דרור
ביהמ"ש החליט לתת לאשה זכויות על מחצית הבית למרות שהבית לא רשום על שמה. השופט האמין לתובעת כי מחצית הבית הובטח לה כמתנה על סמך העובדה שבמשך שמונה עשרה שנים נהג הזוג בבית "מנהג בעלים":
הרב יאשיהו יוסף פינטו
צריך האדם לחדד ולחזק בנפשו, כשהוא בזמנים של צער ויגון בחייו, לאהוב את השם, לא לשאול שאלות על הקב"ה ולהיות בשמחה מרובה ובאהבה גדולה לבוראו
אפרים הלפרין
בימים שהפייסבוק מקדים את שיקול הדעת, וחזונם המתעתע של פוליטיקאים מוקרן על קירות טרם נבדק כלל עם גורמי המקצוע, ראוי להמשיך ביתר שאת את מדיניות העמימות הביטחונית וזאת על-מנת לעקר ולמנוע פטפטת, לשפר את סיכויי ההצלחה של המשימות ולהגן על חייהם של הלוחמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il