X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הירקות הנן מאכל בסיסי כמו לחם אחיד בשכבות החלשות וכפי שהלחם האחיד מסובסד הרי שאי הטלת המע"מ משמשת כסובסידיה לחלש למרות שהוא מגיע גם לכיסו של החזק
▪  ▪  ▪
הירקות הן מאכל בסיסי [צילום: פלאש 90]

בין שאר הגזרות של משרד האוצר ל-2013 נמצא הסעיף של הטלת מעמ על ירקות ופירות זוהי אחת הגזרות הקשות ביותר הפוגעת בראש וראשונה באוכלוסיה החלשה. נתחיל מהבחינה המעשית של גביית המעמ ממכירת ירקות ופירות. ידוע הדבר שמוכרי הירקות והפירות אינם מרבים להשתמש בקופות רושמות או כל כלי אחר של רישום. כל שרשרת המכירה החל בחקלאי הבודד עבור דרך הסיטונאי וכלה בירקן אינם מנהלים ספרים כפי שהדבר קורה בחנויות אחרות בהן השימוש בקופות רושמות הינו חלק מהליך המכירה.
גם התנאים שגובשו לאחרונה להחזרת סחורות לאחר קנייתן לא כולל את החזרת ירקות ופירות . לעומת זאת ברכישת סחורה אחרת הקונה לוקח חשבונית או קבלה מהסוחר משום שיתכן ויחזיר אותה ואז עליו להציג חשבונית מס או קבלה. כלאמר האינסנטיב מצד הצרכן להצטייד בחשבונית ברכישת ירקות ופירות הינו אפסי.
חישוב הפחת הינו בעייתי ביותר ויגרור ויכוחים אין סופיים עם שלטונות המס. מהבחינה הסוציאלית הטלת מעמ על פירות וירקות פגיעתה רעה יותר מקיצוץ הקצבאות לילדים. הירקות הנן מאכל בסיסי כמו לחם אחיד בשכבות החלשות וכפי שהלחם האחיד מסובסד הרי שאי הטלת המעמ משמשת כסובסידיה לחלש למרות שהוא מגיע גם לכיסו של החזק.
בעוד שקיצוץ הקצבאות הוא לאוכלוסיה מוגדרת הרי שהמעמ נופל על כל עם ישראל ובא בנוסף לקיצוץ הקצבאות. כך שדוקא האוכלוסיה החלשה תספוג גזרות באופן יחסי רבות יותר מאשר המעמד הגבוה לדוגמה.
המנגנון שיצטרכו להקים על-מנת לאכוף את הנושא יהיה מנופח ולא יעיל כי המסחר מתנהל בכל שעות היממה ויש כאלה המוכרים/קונים דמן עוד בהיות היבול בשטח. מהבחינה הבריאותית מדברים רבות על הצורך לאכול ירקות ככל הניתן על-מנת להפחית שומנים על-מנת להפחית צריכת גנק פוד ועוד, ואז בהנף קולמוס האוצר מבטל את הקמפיין.
לסיכום יש מספיק סעיפים אחרים אותם ניתן לבצע כגון קיצוצים בתקציב המדינה, הטלת מס אחר צודק יותר אחראי יותר ואפקטיבי יותר. בעניין זה אני רוצה להדגיש כי בעבר אמרו שאם טייקון יתמוטט כלכלית הוא יגרור אחריו את כל המשק או למצער בנק.והנה הסתבר שלא אחד מתמוטט אלא שלושה ארבעה ולא קורה דבר מהותי אז זה הזמן להפחית את ההטבות למגזר הזה ולתת להם פחות ופחות אמצעים ולא לפגוע בדלת העם.

תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע אין להטיל מע"מ על ירקות ופירות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קצת סדר וקצת דיוק בעובדות
ברוך שטיין  |  6/05/13 15:18
 
- מהיכן נתוניך
שמעון זיו  |  6/05/13 17:24
2
מע'מ לא על ירקות ופירות
עו'ד דוד הגואל,תא  |  7/05/13 06:55
3
צריך יותר נתונים
gershone  |  7/05/13 16:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
תקיפה בדמשק, תקיפה בת"א, כתבה על ניצולי השואה, ושיחת טלפון מחבר בקיבוץ בצפון. עוד יום של אי-צדק חברתי במדינה שבה המון מוסת לפלגנות וסכסוכים פנימיים וחיצוניים. אם אין מלחמה בחוץ, אז רבים בגלל דמויות על שטרות. העיקר שהציבור לא יעסוק בעיקר. הציבור מקבל צו 8, ובעלי ההון מקבלים טופס פטור ממס. ישראל, מדינה חולה
מרדכי ליפמן
סיפור ההשתלטות הבדואית הזוחלת על הנגב, הוא סיפור "מסורב עליה". הנושא הקשה הזה איננו יכול "לעלות" אל מעבר לסף המודעות שלנו. כל מיני מנגנוני הגנה שבחלקם לפחות, הנם בגדר התנהגות של בת יענה, מונעים מאתנו להפנים את האמת שמתרחשת שם
הרב אליהו קאופמן
לאלי ישי הייתי ממליץ ללכת ולעשות לביתו כי גם מה שכבר קצר עד היום היה עבורו מתנת שמים לעומת כישוריו ויכולתו. ישי רק יהפוך את עצמו לצחוק אם יפרוש משס לחיק ה"ציונות הדתית" , שהרי כל תינוק יבין ש"פרישה" זו אינה אלא מכורח הדחתו
הרצל חקק
נר זיכרון לעיתונאי וסופר - לאברהם שמואל שטיין: עיריית הוד השרון בחרה בצדק לקרוא רחוב על שמו של הסופר והעיתונאי אברהם שמואל שטיין, וזה הזמן לומר כמה מלים לזכרו, לתת כבוד לאיש רב פעלים. לא תישכחנה יצירותיו על התנועות המשיחיות: "אש מריבה", "והאש הותירה רק אפר"
אריאל דרור
ביהמ"ש החליט לתת לאשה זכויות על מחצית הבית למרות שהבית לא רשום על שמה. השופט האמין לתובעת כי מחצית הבית הובטח לה כמתנה על סמך העובדה שבמשך שמונה עשרה שנים נהג הזוג בבית "מנהג בעלים":
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il