X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התביעה וההגנה מסכימות:

יוסי אולמרט משקר

ביולי 2010 אישר אחיו של רה"מ לשעבר שקיבל 500,000 שקל משמואל דכנר; בעדותו כעת הוא מכחיש זאת מכל וכל הצדדים מסכימים שיש לקבל את הגירסה הקודמת, והמחלוקת ביניהם מתמקדת בשאלה מדוע העניק לפתע דכנר כזה סכום גדול לאדם שאין לו היכרות עימו
▪  ▪  ▪
יוסי אולמרט (מימין) ואהוד אולמרט (בקצה השמאלי העליון) בעת העדות בוושינגטון
זה משהו גנטי?
יוסי אולמרט טוען, כי לא ידע דבר על 30,000 דולר שהזרים משה טלנסקי לכיסוי יתרה החובה שלו בבנק מזרחי-טפחות. אהוד אולמרט טוען, כי לא ידע דבר על 100,000 דולר שהצטברו לזכותו בראשונטורס. זה משהו גנטי?

אם היו שואלים את התביעה במשפט הולילנד מהו התרחיש המיטבי מבחינתה בעדותו של יוסי אולמרט, קרוב לוודאי שהתשובה הייתה: שיוכרז עד עוין. זה בדיוק מה שקרה, וכדי להוסיף הפתעה לדרמה - גם ההגנה מסכימה שיוסי שיקר בעדותו (יום ב', 6.5.13) ושיש להעדיף את הגירסה שמסר בחקירתו ביולי 2010.
באותה חקירה אישר יוסי, כי קיבל בסוף 2002 או בתחילת 2003 משמואל דכנר 500,000 שקל. הוא לא סתם אישר, אלא מסר שורה של פרטים מוכמנים שהיו זהים לאלו שמסר דכנר: הכסף נמסר בשישה-שמונה צ'קים מעותדים, שכל אחד מהם היה על סך 80,000-50,000 שקל, בפגישה שהתקיימה קרוב לוודאי בבית הקפה בתיאטרון הבימה.
במקביל, עמד יוסי בתקיפות על כך שאחיו אהוד לא ידע על מצבו האמיתי בעת שקיבל את הכסף מדכנר, ושלמיטב ידיעתו - אהוד לא היה קשור לאותה מתנה. מצד שני אמר יוסי, כי מן הסתם מי שעזרו לו - ודכנר בכללם - עשו זאת כדי למצוא חן בעיני אחיו. ועוד פרט חשוב: יוסי זכר שקיבל מדכנר 6,000 שקל בשנת 1996, אך טען שלא זכר את חצי המיליון משנת 2003/2002. הוא אישר את הסיפור רק לאחר מספר שעות של חקירה, תוך שהוא נזכר (עם או בלי מרכאות) בעוד ועוד פרטים ככל שהחוקרים מבהירים לו שהתמונה המלאה בידיהם.
רוזן יראה את ההסתרה שכשלה
התביעה לא יכלה לצפות שיוסי יגיד יותר מזה בעדותו; הוא לא היה קם ומפליל את אחיו. לכל היותר הוא היה חוזר על אותו סיפור, אלא שאז הייתה התביעה מתקשה להראות לשופט דוד רוזן את ההתפתחות בגירסתו של יוסי - התפתחות העשויה ללמד על כך שהוא רצה להסתיר את סיפור הכסף, וכנראה שהייתה לו סיבה טובה לעשות זאת.
ברגע בו הוכרז יוסי כעד עוין, עדותו במלואה הוגשה לרוזן וכעת תוכל התביעה להתייחס לאותה הסתרה שכשלה. רוזן כבר אמר כמעט במפורש, שכאשר יהיו סתירות בין חקירה לבין עדות - הוא יעדיף את החקירה. נקודתית, ניכר היה שהוא אינו מאמין לגירסתו של יוסי בעדות ושהוא משוכנע שהלה אכן קיבל את הכסף מדכנר.
בנקודה הזו, יכולה הייתה ההגנה לעשות אחת משתיים: ללכת עם הגירסה המאוחרת של יוסי ולטעון שכל הסיפור הוא עורבא פרח, או לדבוק בקו לפיו הסיפור הוא אמת אבל קישורו לאהוד אולמרט חסר יסוד. עו"ד רועי בלכר בחר, בצדק מבחינתו, בקו השני. גם הוא הבין מיד, שרוזן יקבל את הגירסה בחקירה - ולכן אין טעם לנהל מלחמה בשתי חזיתות (עצם הסיפור ולחלופין ידיעתו של אולמרט) שאחת מהן אבודה, ועדיף להתמקד בחזית המכרעת הנתונה במחלוקת (ידיעתו של אולמרט).
העדות והשכל הישר יכריעו
חוץ מזה, קבלת גירסתו של יוסי בחקירתו משרתת את ההגנה, לאור טענתו לפיה אחיו לא ידע על מצוקתו ולכן לא יכול היה "לשדך" לו את דכנר. ההגנה תטען, כי יוסי קיבץ כספים מכל מקור אפשרי, ואילו דכנר זיהה במצוקתו של האחרון הזדמנות ליצור רצון טוב לעתיד לבוא מצידו של אהוד - בעוד האחרון אינו יודע על כך דבר וחצי דבר. יש לזכור, שמבחינת ראיות - רק עדותו של דכנר מצביעה על מעורבות של אהוד, והוא לא נחקר על כך בחקירה נגדית לפני פטירתו.
מה שיכריע בנקודה זו - שהיא החשובה ביותר מבחינתו של אולמרט - יהיה שניים: עדותו-שלו והשכל הישר. רוזן כבר אמר (אם כי לא בכזה פירוט), כי אולמרט יידרש להסביר כיצד אירע שמנהל פרויקט הבנייה הגדול ביותר בירושלים מעניק לפתע סכום ענק שכזה דווקא לאחיו של ראש העירייה, איתו אין לו היכרות של ממש. אחרי שישמע את הסבריו של אולמרט, יקבע רוזן האם השכל הישר וההיגיון מתיישבים עם הטענה לפיה מדובר היה בשוחד, או עם הטענה לפיה היה זה מעשה ציני שלא הגיע לידי עבירה.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי אולמרט משקר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
משפחה טובה באמת משפחה טובה
חכם חנוכה  |  7/05/13 09:14
2
יוסי שקרן ,אהוד גדל ממנו
חזק הנביא  |  7/05/13 11:10
3
חבורת הזבל
מורג הדרום  |  7/05/13 12:37
4
מרדכי אולמרט האב היה איש טוב
מושבניק מחבצלת  |  7/05/13 14:35
5
כנראה שלשקר זה גנטי ל"ת
שמיל44  |  7/05/13 16:18
6
יוסי ואהוד צמד חמד
ירדנה כ.  |  7/05/13 23:59
7
משפחת אולמרט , משפחת רמאים
יהושע קוצ'ינסקי  |  9/05/13 03:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
טענת ההגנה תהיה שאהוד אולמרט לא ידע דבר על הכספים    יוסי אולמרט מאשר שהיה נתון לאיומים של גורמים בשוק האפור כאשר עזב את הארץ
איתמר לוין
האחים העבירו ליוסי 15,000 דולר בעיצומה של החקירה הגלויה בפרשת הולילנד - לדבריו לכיסוי הוצאות רפואיות    יוסי אולמרט מספר שלמד מ-News1 על חלקו הנטען בפרשת הולילנד ועל כך שדכנר הוא עד מדינה
איתמר לוין
יוסי אולמרט טוען שאישר את קבלת הכספים מדכנר רק בצורה טנטטיבית ולאור הדברים שאמרו לו החוקרים    "לא היה ולא נברא שום קשר לאהוד אולמרט"
איתמר לוין
בניגוד לדבריו בחקירתו בשנת 2010, הכחיש כעת אחיו של אהוד אולמרט שקיבל מדכנר 500,000 שקל    התביעה תבקש להעדיף את דבריו בחקירה על פני הכחשתו בעדות
איתמר לוין
קיבל מדכנר 500,000 שקל - לטענת דכנר כחלק מהשוחד לאהוד אולמרט    ראש הממשלה לשעבר טוען שלא ידע דבר על כך    העדות תימסר בהיוועדות חזותית מוושינגטון במשך שלושה ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il