X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשורת תובעת מכולם שקיפות מלאה של התנהלותם, אך היא עצמה חוסמת מהציבור את מה שקורה בתוכה. התגובות והויכוח שהתחולל בין העיתונאים, על-רקע פרשת עמנואל רוזן גילה לציבור את הצביעות ואובדן הערכים והאתיקה אצל חלק מהעיתונאים
▪  ▪  ▪
עמנואל רוזן. צביעות בענף התקשורת [צילום: פלאש 90]

חשיפת פרשת החשדות נגד עמנואל רוזן, חשפה את החצר האחורית האפלה של כל התופעות השליליות והמושחתות הקימות בתקשורת, המוסתרות מזכות הציבור לדעת. אפילו על-פי עדותם של כמה עיתונאים הגונים ואמיצים, קיים בתקשורת קשר שתיקה והשתקה מזה שנים של פרשיות בתחומים שונים, ולא רק בעניני הטרדה מינית.
התקשורת תובעת מכולם שקיפות מלאה של התנהלותם, אך היא עצמה חוסמת מהציבור את מה שקורה בתוכה. התגובות והויכוח שהתחולל בין העיתונאים, על-רקע פרשת עמנואל רוזן גילה לציבור את הצביעות ואובדן הערכים והאתיקה אצל חלק מהעיתונאים. חלק מחבריו של עמנואל רוזן מבקרים את עמיתיהם שהם עושים "משפטי שדה" לרוזן. הם שכחו להודות שהם ערכו בעצמם "משפטי שדה" לעשרות אנשי ציבור בעבר.
זה מובן וידוע שהתקשורת איבדה את אמון הציבור. בתקשורת אין ביקורת עצמית ושקיפות ציבורית. מועצת העיתונות איבדה מזמן את סמכותה והשפעתה בציבור ובקרב העיתונאים. אצל חלק מהעיתונאים, "שיקולים מקצועיים" הם האליבי השיקרי לכיסוי מניפולציות ואינטרסים כלכליים ופוליטיים.
ראוי להזכיר כמה דברי ביקורת קשה נגד התקשורת שהשמיעו כמה עיתונאים הגונים. ביקורת מקצועית וציבורית גלויה ופומבית. ביקורת שהושתקה ללא טיפול ותגובה אפילו לא של מועצת העיתונאים.
גיא רולניק: "עיתונאים רבים נוהגים לקבל טובות הנאה מגורמים שונים שעליהם הם כותבים. זה מקובל כמעט בכל העיתונים." (Marker Week 20.6.08 - הארץ)
ארי שביט: "בכל הנוגע לדמוקרטיה, התקשורת בישראל חדלה להיות חלק מהפתרון והפכה להיות חלק מהבעיה". "בנושאים מכריעים אנחנו לא מספרים לקוראינו ולצופינו את האמת. בשנות אוסלו לא אמרנו את האמת. פעם אחר פעם מעלנו בתפקידנו". (מוסף הארץ - 26.11.10)
אילנה דיין: "יש באארץ עיתונות כתובה הנשלטת בחלקה בידי אינטרסים המחלחלים לעמודי החדשות ולכותרות" בכלי תקשורת מסוימים יש סינון מידע. מעוות המציאות." (מוסף הארץ 26.11.10)
שלי יחימוביץ': "נחום ברנע היה תמיד מגינם הקבוע של המושחתים. הוא סמל להשחתה של התקשורת" (מקור ראשון 9.2.07 13.6.08).
בן דרור ימיני: "עיתון הארץ ייזכר לדראון עולם על הקמפיין שמנהלים כמה מכותביו, בשרות עשיית השקרים נגד מדינת ישראל". (מעריב 3.9.12)
יוסי בר מוחא: "אני יודע שיש עיתונאים שמקבלים טובות הנאה מיחצנים, כמו נסיעות לחו"ל. אנחנו מוקפים בשנאה עצמית ויש לנו חלק נכבד ביצירת השנאה. לא פעם קיבלתי הצעות כספיות שוחד סכומי עתק. ח"כים הציעו לי כסף מזומן". (מעריב, המגזין 29.11.10)
התקשורת אשמה במשבר האמון של הציבור נגדה
חלק מהעיתונאים הפכו את התקשורת ללא אמינה, לא מאוזנת ולא משקפת שלא מבטאת את מכלול הדעות והקבוצות השונות בחברה. בחסות האליבי "זכות הציבור לדעת", חלק מהעיתונאים איבדו ערכים ועקרונות אתיים, לטובת שרות אינטרסים פוליטיים וכלכליים. העיתונאים הם מעצבי דעת הקהל, אבל גם הורסי דעת הקהל. הם דורשים חופש ביטוי (לעצמם) ועוסקים בחופש הביזוי (של אחרים). הם תובעים חופש הדווח, אבל עוסקים בחופש הכיסוח של האחרים. הם מתפארים שהם כלב השמירה של דמוקרטיה שגם נושך אותה.
כלבי השמירה של הדמוקרטיה נושכים זה את זה למען הישרדות
לאור כל מה שמתרחש בימים אלה בעיתונות בפרט והתקשורת בכלל נחשפת האמת כולה. מסתבר שהעיתונאים הם קבוצה מפולגת בתוכה, מסוכסכת עם עצמה, בנושאים אירגוניים, אישיים, מקצועיים ואידיאולוגים פוליטיים. קבוצה חסרת סולידריות פנימית, משופעת בדמויות מנופחות של חשיבות עצמית ללא שום בקרה עצמית. יש כיום שלש אגודות עיתונאים ללא סמכות מוסכמת אחת.
העיתונאים תקפו את בעלי ההון והמולי"ם - עכשיו מבקשים עזרתם. העיתונאים תקפו את "הפוליטיזציה" - עכשיו מתחננים לעזרת הממשלה. העיתנאים נגד צנזורה - אבל הם הצנזורים של דברי האזרחים שלא לרוחם.
מלחמת המעמדת בין העיתונאים
כלפי חוץ, העיתונאים מנסים ללא הצלחה, להציג את עצמם ואת חשיבות עיסוקם, כשליחות טהורה של לוחמי חופש הביטוי, אך ורק למען הדמוקרטיה, ללא שום אינטרסים. האמנם? נו באמת! מסכות האליבי נחשפו.
מסתבר עתה כי בתוכם מתנהלת מלחמת מעמדות והישרדות, על-רקע פערי שכר בלתי ניסבלים, ומלחמות שנאות אישיות על-רקע חשבונות יוקרה והשפעה. כמה קריינים, מגישי חדשות ומזג אויר בטלוויזיה, ועיתונאים כוכבים בעיתונים, משתכרים משכורות כמעט כמו מנהלי בנקים. ואילו רוב שאר הכתבים, העורכים והתחקירנים משתכרים בסביבות שכר מינימום. כל העיתונאים תובעים מהממשלה "צדק חברתי", ומה עם צדק חברתי בתוכם?
שכרון הכוח של העיתונאים
כלפי חוץ העיתונאים תוקפים את הפוליטיקאים שהם שיכורי כוח. ואולם הוכח כבר שחלק מהעיתונאים הם הם שיכורי הכוח. הם קובעים מי המשיח (אולמרט) ואת מי יש להדיח (נתניהו) הם פוסקים מהו ביטחון ומהו אסון. הם משוכנעים שהם "הרשות הפוסקת" מעל למחוקקת ולשופטת. הם רואים עצמם כ"פוסקי הדור" בכל נושא ועניין, כולל שלום ומלחמה.
כל מינוי אישי, שינוי ארגוני, או רפורמה ממשלתית, שאינם לטעמם ולדעתם של חלק מהעיתונאים, הם הופכים מיד ל"דגל שחור" של הפחדה בנוסח האוטומטי: סכנה לדמוקרטיה! סתימת פיות! משטרת המחשבות! דיקטטורה! פשיזם! הגזמות מטורפות מנותקות מהמציאות. לא רציני. לא משכנע. התנשאות ויהירות. גם בגלל כתיבה שכזו והתנגדות שכזו הציבור מסתייג ולא אוהב עיתונות שכזו.

תאריך:  07/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחשפה החצר האחורית האפלה של התקשורת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הצביעות של מתי דוד
אליקון  |  7/05/13 10:09
 
- הארץ מסית נגד ישראל אחמד
כיף לך ש  |  7/05/13 12:22
 
- תגובה 2 טובה וחשובה כי:
מבקר תקשורת  |  7/05/13 19:25
 
- שאפו להארץ על חשיפת רוזן.
מילים כדרבנות  |  7/05/13 21:05
 
- הארץ העלוב מטורף שנאה כמוך ל"ת
מה אתה אומר אחמד?  |  8/05/13 21:53
 
- הימין הגזען צורח ומקלל כדרכו,
חחחחחח  |  9/05/13 08:06
2
יצחק לאור ועיתון הארץ
חגי נתיב  |  7/05/13 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת עמנואל רוזן
עידן יוסף
מעיין פופלבסקי: "רוזן עשה בפני מעשה מגונה"    הוועדה לקידום מעמד האישה דנה בפרשת רוזן    גלאון הגישה הצעת חוק לחייב פרסום תוצאות הבירור הפנימי על-ידי מעביד שהטריד מינית
רועי גולדנברג
העיתונאית הדס שטייף אומרת כי היא מחזיקה מעל 100 עדויות של נשים שהוטרדו, הותקפו ונאנסו על-פי החשד ע"י עמנואל רוזן    "נשים אמרו לי: 'אם הוא תובע אותך - נגיע לביהמ"ש'"    דן שילון: "מה ששטייף עושה ראוי לברכה"    גדי סוקניק: "ידעתי שיהיו רפי שכל שישאלו איפה הייתי עד היום"
נועם גולן
כיצד תרגיש מוטרדת כאשר הממונה עליה הוא אחד מבעלי התפקידים בוועדה הבודקת את החשד להטרדה מינית והוא גם זה שמטריד את אותה עובדת?    תמיהות
מיכאל הרשקוביץ
עמנואל רוזן, פרשן החדשות החנון המנומנם, הפך לאחרונה לגיבור תקשורת אשר הודבקה לו תווית מטרידן סדרתי, המפחיד ומטריד כל יצור אנוש ממין נקבה הזז ונושם בקרבתו. והוא אפילו לא ידע שהוא כזה...
נרי אבנרי
זו רק שאלה של זמן עד שעמנואל רוזן יצטרך למסור את גרסתו מול המצלמות. טרחתי למענו ושלפתי מהארכיון שתי הופעות של מורשעי מין: איציק מרדכי והנשיא קצב. אולי אחת מהן תעורר את השראתו...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il