X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרסומת של משרד התחבורה לעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית תלושה מהמציאות. ככה זה כששר התחבורה חי בבועה ולא יוצא לשטח כדי להתרשם באופן בלתי אמצעי
▪  ▪  ▪
שר ששומע על קו בו חרדים מגדפים נוסעת צריך להגיע לשם ברגליו [צילום מסך: הפרסומת של משרד התחבורה]
ללמוד משאר השרים
שר תחבורה לא חייב להחליף שניים-שלושה קווים כדי להגיע למקום עבודתו בירושלים מביתו בכפר אחים. יתכבד שר התחבורה וילמד מעמיתיו לשולחן הממשלה, שיוצאים לשטח להתרשמות אישית

כל פרסומאי מתחיל יודע שכדי לשוק מוצר כלשהו עליו להיות מוצר טוב. מוצר גרוע גם הפרסומת המוצלחת ביותר לא תצליח למכור. בימים האחרונים רצה פרסומת של משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לעידוד הנסיעה בתחבורה הציבורית, שמה לעשות - לא ממש משכנעת.
היא מנסה למכור מוצר גרוע בכסות פרחונית. נראים בה אוטובוסים מרווחים שנעים במהירות ובקלילות ובדרך גם עוצרים במקביל לתחנה. אבל מי כמו נוסעי התחבורה הציבורית בישראל יודע שהאוטופיה שמנסים למכור לנו רחוקה מן המציאות.
אוטובוסים תקועים בפקקים כמו כל רכב אחר על הכביש, משך הנסיעה בהם לפעמים כפול ומשולש מאשר רכב פרטי, הצפיפות בחלקם בלתי נסבלת, וכך גם המיזוג החלש בקיץ ורעש המנוע ועוד ועוד. בקיצור, תחבורה ציבורית אינה תחלופה ראויה עבור אנשים שמחזיקים כלי רכב פרטיים. לכל היותר הם ישתכנעו לנסוע פעם אחת באוטובוס, אבל כנראה תהיה זו הנסיעה האחרונה שלהם.
כאשר נשאל לפני שנה שר התחבורה מתי נסע בפעם האחרונה באוטובוס, השיב ישראל כ"ץ לשואלת: "נסעתי באוטובוס הרבה יותר מאשר נסעת בכל חייך. במקום ממנו אני בא הלכנו בעיקר ברגל ונסענו באופניים. אוטובוס בשבילנו היה לוקסוס. היום אני עוסק בפעילות הרבה יותר חשובה מאשר לנסוע באוטובוס - לדאוג שאנשים יוכלו לנסוע כמו שצריך באוטובוס".
מורה למתמטיקה לא חייב להיות משולש כדי ללמד ושר תחבורה לא חייב להחליף שניים-שלושה קווים כדי להגיע למקום עבודתו בירושלים מביתו בכפר אחים. אבל לא הגיוני ששר יימנע מהתרשמות אישית בשטח. בעבר עשו זאת מלכים שהתלבשו כאחד האדם והתערו בנתינים כדי ללמוד על הלכי הרוח בממלכה. אבל לא צריך להרחיק לכת עד ימים עברו. יתכבד שר התחבורה וילמד מעמיתיו לשולחן הממשלה - מיעל גרמן שעושה ביקורי פתע בבתי חולים, ממאיר כהן שמגיע במפתיע לבתי אבות, מעמיר פרץ שיוצא למזבלות בדרום, מנפתלי בנט שיוצא למרכזי תעסוקה לחרדים ומשי פירון שמגיע לבתי ספר, כדי להתרשם באופן בלתי אמצעי.
אינך יכול להסתגר בארבע אמותיך ולהשאיר את העבודה לפקידים, שלמרבה האירוניה נוסעים גם הם ברכבים פרטיים. שר תחבורה שמגיע לאוטובוס צפוף ולא מוצא מקום לשבת לא מצטלם טוב כמו גזירת סרט ממחלף חדש, אבל לפחות משדר אכפתיות.
מפתחיה של אחת האפליקציות למידע בתחבורה הציבורית פרסמו בשבוע האחרון את מפת האיחורים בתחבורה הציבורית. מפה שכזו, המציגה את הפער שבין הנתונים התכנוניים לזמן האמת מציגה איחורים קבועים של חצי שעה ויותר. מי שאמור היה לפרסם אותה זה המשרד של ישראל כ"ץ. אבל למה לפרסם נתונים בלתי מחמיאים כשאפשר להציג בטלוויזיה פרסומת מחמיאה. רק שר שמנותק מאורחות חייו היומיומיים של הציבור אותו הוא אמור לשרת, חי בבועה תלושה מהמציאות שבה כל ביקורת נראית מאיימת.
אז בוא, תתרשם, ואיך אומרים אצלכם - תיהנה מהדרך...

תאריך:  11/05/2013   |   עודכן:  11/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדריך בשיווק תחבורה ציבורית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים !
ליאור_פ  |  12/05/13 11:04
2
שא איתי במשאית שלי יש לי מקום
יוסוף  |  17/05/13 11:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עד היום היה תעריף העלאת עגלה פתוחה נמוך ב-50%    בתוך חודשיים תתאפשר הסעת עגלות בחינם    המשמעות: יותר צפיפות באוטובוסים
איתמר לוין
בית הדין הארצי קובע, כי לבית הדין האיזורי נתונה הסמכות לדון בתביעה בסך 2 מיליארד שקל שהגישה קרן הפנסיה של חברי אגד נגד החברה
עידן יוסף
למעלה מרבע מיליון שקלים שילם משרד התחבורה לחברת בקרה חיצונית על התחבורה הציבורית בישראל. הנתונים מתפרסמים באופן חסר ומאוחר. המכרז מתעכב בניגוד לכללי מינהל תקין
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה סיכם עם הרכבת: הקרונות יופעלו על חשמל ולא תהיה קרינה מסוכנת    באזורים מיושבים יוקמו שנאים אשר יפחיתו את רמת הקרינה הנפלטת מפעילות הקו לרמה שעומדת בסף שנקבע
עידן יוסף
אלפי תלונות נוסעים מוגשות בשנה למשרד התחבורה    משרד התחבורה טוען: קיבלנו רק 700    בוועדת הכלכלה נמנע המשרד מלהסביר מדוע אינו עושה שימוש באמצעים הטכנולוגיים הקיימים כדי לאכוף את ההפרות בתחבורה הציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il