X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבור העמוק בתקציב המדינה הוא לא רק עניינו של מבקר המדינה, אלא גם של בית המשפט. מי שנושא באחריות למחדל צריך יהיה לתת עליו את הדין, ולו "למען יראו וייראו" וכדי להקדים רפואה למכה כואבת נוספת
▪  ▪  ▪
לפיד. מדיניות עמומה באוצר [צילום: פלאש 90]

הגירעון העצום בתקציב המדינה מחייב חקירה מקיפה לא רק לצורך בירור, אלא גם "למען יראו וייראו". בסופו של דבר הוא הגורם למשבר העמוק, שספק גדול אם ניתן בכלל להתאושש ממנו.
כלכלה של שחיתות, על בסיס של סדרי-עדיפות קלוקלים, היא מן הסתם הסיבה הראשית למחדל הנורא, שאין לו סליחה. אלא שמלבד חקירת מבקר המדינה ראוי שתהיה גם חקירה משפטית. כזו שיהיו לה שיניים, כמו אלה שכבר ננעצו בבשר של כולנו.
מי שנושאים באשמת המחדל יהיו חייבים לתת את הדין, הגם שאת הנעשה כבר אין להשיב. הגירעון חסר התקדים בתקציב המדינה הוא מכה שאינה כתובה בתורה וכל ניסיון לדחיית קיצוצו רק יעמיק את החור בתקציב.
מדיניות של "אחרי המבול", כפי שהיא מסתמנת כעת, אינה פתרון, אלא אסון. העלאת ממדי הגירעון השנה תהיה, לכן, בכייה לדורות. יתר על כן: באוצר מתגבשת מדיניות עמומה, כזו שמסתירה את האמת מעיני הציבור. במדיניות שכזו יש כדי לעורר אי-אמון, והרי עוד סיבה לחקירה ממצה.
חובה להסביר
בתוכניתו של יאיר לפיד אין כדי ליצור תרופה למכה, אבל יש בה כדי לבטא, במילים קשות ביותר, את ההרעה המשמעותית ביציבותה הפיסקאלית של המדינה. היא אף מאותתת על זעזועים, שעלולים לדרדר את ישראל למשבר עמוק פי כמה מזה הקיים.
כך או אחרת, חובת הפקידות הבכירה באוצר להסביר מיהו זה ששגה, מי לא התריע בזמן על אסון כלכלי ממשמש, ומי הוא זה שאיפשר לשרים לחרוג ממסגרת התקציב הקבועה.
בינתיים ממשיך שר האוצר, יאיר לפיד, במסורת קודמו, יובל שטייניץ. העובדות שבשטח ממש מוכיחות שאין במשנתו שום שינוי-מגמה. דווקא בשל כך דרושה חקירה מקיפה, שתחשוף לעין כל את המחדל הנורא, ושמעל לכל יהיה בה כדי להקדים תרופה למכה כואבת, חלילה, נוספת.

תאריך:  14/05/2013   |   עודכן:  14/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עו"ד משה גולדבלט
הציבור הסיק מהמחאה החברתית שידוען ריק מתוכן ממשי, שר האוצר יאיר לפיד, הוא התשובה לכל בעיותיו, ובחר בו בהמוניו. זה בהחלט מלמד אותנו על רדידותה של המחאה
איציק וולף
שר האוצר כועס על שיו"ר שס ניצל הודעה שנמסרה לו על דחיית ביטול תקצוב רשת "אל המעיין" לטענה כי מפלגת יש עתיד נכנעה לו    "אני לא מבין אותו. לא רק שזה שקר גלוי, הוא גם מנע את האפשרות שננסה אי פעם לשתף אתו פעולה בנושאים החשובים לציבור שלו"
אפרים הלפרין
בפנייה הרביעית שלו לתומכיו בשבועיים האחרונים, בדיאלוג מונולוגי, כותב שר האוצר שהיה עסוק בשבועות האחרונים בענייני משרדו ולכן לא התפנה לתקשורת. לא התפנה לתקשורת? הוא לא התפנה מהתקשורת!
איציק וולף
בתום דיון מרתוני שנמשך עד חמש לפנות בוקר אישרו 21 שרים את תקציב המדינה לשנים 2014-2013    שר האוצר: התקציב קשה אך ישפר משמעותית בתוך שנה וחצי את מצבו של מעמד הביניים    תקף את יו"ר שס: יותר לא נשתף פעולה
עידן יוסף
משרדי החינוך והאוצר ויתרו על קיצוץ בשיעור 25% בתקציב מוסדות החינוך החרדיים    בתמורה הסכים אריה דרעי להקמת מערכת חינוך ממלכתית חרדית בשנת הלימודים הקרובה
רשימות נוספות
יידרש פרק זמן ארוך לתיקון הגרעון  /  עידן יוסף, איציק וולף
תעוכב סגירת בתי המשפט בפריפריה  /  איתמר לוין
חברה קדישא: הביטוח הלאומי ישלם הארנונה  /  אלעזר לוין
עֶבֶד כִּי יִמְלוֹךְ  /  אפרים הלפרין
לפיד בקן הצרעות  /  מרדכי ליפמן
קן הקוקייה  /  אורי שרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il