X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
באוניברסיטה קיימות פעילויות ייחודיות בתחומי המעבדות בהן דרך שגרה נוצרים מצבי קרבה או פעילות בשעות לא שגרתיות השונות משאר העסקים דבר הדורש זהירות והקפדת יתר על יישום החוק והסברתו
▪  ▪  ▪
הטרדה מינית באוניברסיטה. ניתן להתמודד [צילום: AP]

החוק למניעת הטרדה מינית חל על כולם וכמובן גם על המוסדות האקדמיים. יחד עם זאת, למוסדות אקדמיים יש קשיים ייחודיים, הנובעים מאופי המוסד, המחייבים את העומדים בראשם למצוא פתרונות ייחודיים מעבר למקובל במגזר העסקי הרגיל.
קהל גדול, מגוון ורב גילאי
מעצם אופיו של המוסד האקדמי הוא מכיל בקרבו קהל רב, הטרוגני מאד, לעיתים של עשרות אלפי אנשים, בגילאים שונים, המצויים יחדיו במרחב מוגדר. בשונה ממקומות עבודה רגילים בהם כמות האנשים קטנה יותר. כמו-כן הקהל הרב מחולק לקבוצות שונות: מרצים, חוקרים, עובדי מנהלה וסטודנטים.
ריבוי מצבי יחסי מרות
החוק מבדיל באופן מהותי בין מצב בו מתקיימים יחסי מרות למצב שבו לא מתקיימים יחסים כאלה, באוניברסיטה בנוסף ליחסי המרות הרגילים של עובד- מנהל מצטרפים יחסי מרות של מרצה - סטודנט, חוקר - עוזרי מחקר וכיוצ"ב.
קושי ביישום פעולות הסברה מניעתיות
החוק מטיל על המעסיק חובה לנקוט בפעולות הסברה לקהל העובדים. קיימת באוניברסיטה בעיה אובייקטיבית להגיע לאלפי עובדים שאינם נמצאים בכפיפה אחת באותה עת. חלק ניכר מהעובדים כפוף למערכות שעות שונות במרחב שבוע העבודה. חלקם עובדים גם במקומות נוספים. מה שניתן לעשות, באופן פשוט יחסית, בחברה עסקית, בכנס עובדים שנתי קשה ליישם באוניברסיטה.
מצבים מורכבים
באוניברסיטה קיימות פעילויות ייחודיות בתחומי המעבדות בהן דרך שגרה נוצרים מצבי קרבה או פעילות בשעות לא שגרתיות השונות משאר העסקים דבר הדורש זהירות והקפדת יתר על יישום החוק והסברתו.
כיצד מתמודדים?
  • הוספת נציגים, בנוסף לממונה הארגונית, מכל מגזר באוניברסיטה. הרחבת הנגישות למגזרים השונים עשויה לסייע ליכולת יישום החוק. על-מנת לאפשר נגישות למגזרים השונים מינינו נציג מכל מגזר אליו ניתן לפנות לדוגמא: נציג לפניות סטודנטים- מדיקנט הסטודנטים; נציג לפניות מרצים- חבר/ת סגל המרצים; נציג עובדים מנהליים - מאגף משאבי אנוש.
  • הפעלת לומדת מחשב ייחודית בנושא. על-מנת לענות על היכולת להגיע לאוכלוסיות רחבות ולעסוק באופי המיוחד של האוניברסיטה, פיתחנו באוניברסיטת אריאל, בשיתוף פעולה עם חברת "שמיים", לומדה העוסקת בחוק למניעת הטרדה מינית. נכתבו תסריטים המותאמים לסיטואציות ספציפיות, המאפיינות לתחום ואשר עשויות לעלות בהקשר לחוק; לוהקו סטודנטים מתנדבים כשחקנים וצולמו ברחבי הקמפוס סרטונים, ששולבו לאחר מכן בתוכנה. במקביל, גם המלל בתוכנה עבר שינוי והתאמה והושם דגש מיוחד על הנושא של יחסי מרות ומצבי התנכלות, העשויים לצוץ ביחסים שבין מרצים לסטודנטים או מרצים לעוזרי מחקר והוראה.
בניית הלומדה המותאמת אישית נותנת לנו מענה למספר קשיים:
  • יכולת בקרה על הדרכת כלל העובדים בתחום ובכך לבצע את פעילות המניעה הנדרשת לפי החוק. הלומדה משולבת במערך ההוראה המתוקשבת באוניברסיטה ובכך ניתן לנהל מעקב מסודר על מימוש ההדרכה.
  • הלומדה עוסקת במצבים ייחודיים לאוניברסיטה כגון סיטואציות ביחסי מרצה- סטודנט, מתרגל-סטודנט, חוקר- עוזר מחקר וכ"ו. ניתן גם דגש לנושא של ריבוי יחסי מרות שקיימים באוניברסיטה ולעצם העובדה שיחסי מרצה- סטודנט מהווים למעשה יחסי מרות על כל המשתמע מכך בחוק.
  • הלומדה תהיה זמינה לכל עובד במחשבו האישי שבעבודה או בבית. העובד יכול בזמנו הפנוי להיכנס לקישור, להתחבר ולעבור על התכנים. בסיום עליו לבצע מבדק קצר ולעבור אותו בהצלחה. עובדה זו מאפשרת להגיע לכל עובד ומרצה, ללא צורך בכינוס פיזי.
  • כנסים נפרדים לקהלים שונים המותאמים גם לאופי הקהל: לעובדי מנהלה - בכנס שנתי עם המנכ"ל לצורך עידכונים שונים; לסטודנטים - הצגה בנושא ודיון עם הסברים על החוק אחריה; לאנשי סגל אקדמי - בכנסים לפתיחת שנת הלימודים וכ"ו.
  • תוכניות לעתיד. מתוך רצון להגיע לקהל הסטודנטים, להסברת עמדת האוניברסיטה בנושא, עיקרי החוק ולמי ניתן לפנות בקמפוס, יש להכין תוכניות לפיתוח כלי שיהיה נגיש לקהל הסטודנטים. המחשבה היא לכיוון אפליקציה שתהיה זמינה בטלפונים חכמים ו\או ברשת הפייסבוק.
אנחנו בימים אלו שוקדים על שימוש במגוון הכלים שהצעתי לעיל ואני קורא לחברי באוניברסיטאות ושאר המוסדות האקדמיים להצטרף אלינו למאבק בתופעה זו.

הכותב הוא הוא מנהל אגף משאבי אנוש ומשנה למנכ"ל אוניברסיטת אריאל.
תאריך:  14/05/2013   |   עודכן:  14/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרדה מינית באקדמיה - בעיה שניתן לפתור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נממן? יש לבטל חוגי פוליטיקלי
"לומדה" גם את זה   |  17/05/13 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן דינור
לי ברור כי פרגוסון באנרגיות ובדרייב שלו יכול היה להמשיך עם הקבוצה עוד כמה שנים. עדיין לא נס ליחו, ולעיסת המסטיק אנרגטית ובלתי מתפשרת כתמיד. אבל בתת ההכרה תחושת הבטן אומרת שאולי האיש במרומי גילו הרגיש שהרצף הבלתי נדלה עליו שקד מגלה סדקים
הרצל חקק
לקראת חג השבועות מספר הרצל חקק את סיפורה של הסבתא, שהייתה עולה בחג השבועות לקברו של דוד המלך - מבקשת מרפא, מבקשת ישועה לה ולמשפחה. זוכרת כי ביום הזה בשנת תש"א נרצחו שני בניה בפרעות בבגדד
ד"ר רון בריימן
עם כל הצער, השלום לא יגיע בדורנו - לא באשמת ישראל - אבל בינתיים אסור לישראל להתפרק מנשקה ומצבאה. קיצור השירות הצבאי נראה כצעד פזיז המחייב שיקול דעת נוסף והערכת סיכונים מעמיקה
ראובן לייב
הבור העמוק בתקציב המדינה הוא לא רק עניינו של מבקר המדינה, אלא גם של בית המשפט. מי שנושא באחריות למחדל צריך יהיה לתת עליו את הדין, ולו "למען יראו וייראו" וכדי להקדים רפואה למכה כואבת נוספת
יוסף קנדלקר
המאבק סביב קיומם של חנויות לא כשרות, עולה מידי פעם לכותרות. יש גם כאלו ששמו למול עיניהם את המאבק בחנויות האלו ואני מניח, שנושא זה יעלה כך או אחרת במערכת הבחירות המקומיות המתקרבת. כמה באמת יצליחו הנבחרים לממש את הבטחותיהם? אני לא יודע, אבל אידיאולוגיה למתמודד פוליטי זה לא רע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il