X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לממשלה בעיה של משילות. נפלה לידיה בימים אלו שעת כושר להפוך את הלא לגיטימי ללגיטימי. להפוך ללגיטימי את סירוס בית הנבחרים הישראלי ונטילת כלים פרלמנטרים מהאופוזיציה, שיאפשרו לה מתן ביטויי מחאה וביקורת על מהלכי הממשלה
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט, יאיר לפיד. קבלני הביצוע[צילום: פלאש 90]

אין בישראל משבר משילות, מה שיש זו הזדמנות פז לנצל משבר של בור תקציבי לחסל לחלוטין את מערכות האיזונים שיש במשטר קפיטליסטי.
אחרי השפל הגדול בשנות השלושים של המאה ה-20 קמה אסכולה של קֵיינס, שהצביעה על הפרצות של השוק החופשי ודרשה איזונים ותיקונים. נגד כל מערכת האיזונים והתיקונים שהלכה והתפתחה יצאה האסכולה של מילטון פרידמן.
מילטון פרידמן, אחד מהאבות הרוחניים המנחים את התפיסה הכלכלית של בנימין נתניהו, עיצב מודל, שתכליתו לשבור את כל מערכות האיזונים לא רק במישור הכלכלי אלא גם בחיים הפוליטיים.
לתפיסתו, רק משבר - שמתחולל בפועל, או מה שנתפס כמשבר - מניב שינוי ממשי. כשהמשבר מתחולל זו הזדמנות לטפל בו. על הממשל מוטלת חובה לדאוג לחלופות זמינות עד שהבלתי אפשרי פוליטית יהפוך לבלתי נמנע פוליטית.
התיאוריה הזו קורמת עור וגידים באלו הימים בהצעות של דוד רותם. הרעיונות היו כבר בבחינת חלופות, שהמתינו למשבר שיפעל כזרז לשינוי.
ההצעות של דודו רותם ושורה ארוכה של הצעות אחרות מיישמות למעשה את המודל של פרידמן, "כל הרעיונות שנראים לא לגיטימיים בימים כתיקונם הופכים אותם ללגיטימיים ונסבלים בעיתות משבר", וכלשונו של מילטון פרידמן הופכים אותם ללגיטימיים, כשמזדמנת שעת כושר של משבר כלכלי או צבאי. ואם לא, אז יוזמים את שעת הכושר.
אין בישראל משבר משילות. ראש ממשלה בישראל החליט אפילו על מלחמה בלבנון בשיחת טלפון עם שר הביטחון, ללא כל בקרה של הרשות המחוקקת. ברשות המבצעת היו שרים, שעמדו בפני עובדה מוגמרת כשפרצה מלחמת לבנון השנייה.
בטרמינולוגיה של "מבצע צבאי" פתח ראש ממשלה במלחמה ממש, כי "מבצע צבאי" אינו מחייב מבחינת החוק מה שמחייב בהכרזה על מלחמה. אין משבר משילות בישראל, כי הממשל יכול בכל רגע נתון אפילו להכריז על יציאה למלחמה. כך כבר קרה שהתגלגלנו מ"מבצע צבאי" רק למלחמה בלבנון ולמלחמה בעזה.
אין לממשלה בעיה של משילות. נפלה לידיה בימים אלו שעת כושר להפוך את הלא לגיטימי ללגיטימי. להפוך ללגיטימי את סירוס בית הנבחרים הישראלי ונטילת כלים פרלמנטרים מהאופוזיציה, שיאפשרו לה מתן ביטויי מחאה וביקורת על מהלכי הממשלה.
את שעת כושר זו מנצלת ממשלת ישראל באמצעות קבלן ביצוע יעיל, דודו רותם. בשלב זה צלחה דרכו בקריאה טרומית בכנסת. למרבה הצער, לא נראה, שיש בשלב זה מה שעשוי לעצור בעד הממשלה להשיג את מבוקשה.
את שעת הכושר, במיוחד בעת משבר הבור הגדול בתקציב, מנצלת ממשלת ישראל היטב באמצעות עוד שני קבלני ביצוע, יאיר לפיד ונפתלי בנט. שני קבלני משנה, שמשקיעים מאמצים רבים כדי להכשיר את הקרקע לשבירת העבודה המאורגנת.
קבלני הביצוע של בנימין נתניהו, לפיד ובנט, מכשירים את הלבבות לקבלת המרשם "הבטוח" להיחלצות מהמשבר, וזה ניתן לביצוע, לגרסתם, רק בשבירת העבודה המאורגנת, ובמיוחד חיסול הועדים הגדולים.
האסכולה של פרידמן מחייכת בימים אלו. קבלן משנה בשם יאיר לפיד, שהציג לפני הבחירות לכנסת ה-19 פוזה של דמוקרט וליבראל, מסייע להצלחת המודל של מילטון פרידמן לסרס את בית הנבחרים ולעשות דה-לגיטימציה לעבודה המאורגנת. החיצים מופנים נגד וועדי עובדים. כל המאמצים מופנים לטיפוח האשליה - נחסל את העבודה המאורגנת, נפגע בוועדי עובדים ונביא מזור לכל מצוקות המשק הישראלי.

תאריך:  16/05/2013   |   עודכן:  16/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבלוף של משבר המשילות
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לתת ללפיד לנצח במערכה
אליזב  |  16/05/13 11:24
2
הצבעת בנימין נתניהו
הצבעת יש עתיד  |  16/05/13 13:58
3
ערימה של הבלים
מגיב ותיק  |  16/05/13 19:21
 
- למגיב ותיק
דאגנית  |  17/05/13 21:29
 
- לדאגנית היקרה, שיהיו בריאים
מגיב ותיק  |  17/05/13 23:31
 
- למגיב ותיק היקר
דאגנית  |  18/05/13 06:55
 
- בושה , שלא התייעצו עם הדאגנית
שולה.  |  18/05/13 09:10
 
- שולה, התבלבלת במאמר...
מגיב ותיק  |  18/05/13 10:41
 
- מגיב ותיק על משמר הטמבליות שלו ל"ת
נגעל מהמגיב הותיק  |  19/05/13 10:32
 
- נו, זו הרמה של להקת איתן...
מגיב ותיק  |  19/05/13 16:50
4
הממשל מכבה שריפות-עם דלי בנזין
58  |  16/05/13 21:17
 
- ל-58
נעמי קליין.  |  17/05/13 06:58
5
שקרניסקי ודמוקרטיה. השקר!
משה המכבי  |  16/05/13 23:32
 
- תגובה
בן משפחה  |  17/05/13 05:13
 
- הבלוף של קלינסקי ומשפחתו
משה המכבי  |  17/05/13 22:00
 
- הטירוף של משה המכבי
ידידיה  |  18/05/13 09:29
 
- אתה מלא שינאה-גש לטיפול
58  |  18/05/13 10:48
 
- אם יעשו להם בדיקת DNA
מגיב ותיק  |  17/05/13 11:16
6
אווילות של מגיב בשם מכבי
נעמי ק.  |  17/05/13 06:52
7
ביבי, בנט ויאיר שכחו.
ישראל..  |  19/05/13 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית מץ
אם נרצה או לא נרצה, הגזרות הבאות עלינו לרעה אינן נגזרת מהאגדה לבית שר האוצר - יאיר לפיד. אלא של קודמיו, שהותירו אותנו ללא עתיד!
מנחם רהט
גורם אנונימי גייס 'דעת תורה' על-מנת לכפות על הבית היהודי לתמוך בבחירת הרב אריאל, מבלי לגלות שיש גם דעת תורה הפוכה המצדדת ברב סתיו    מפטירין כאשתקד או משהו חדש מתחיל?
חיים שטנגר
מול מתדיינים עיקשים ועקשניים מפעילה מערכת-המשפט, באופן בלתי רשמי, מערכת של מעין בוררות, גישור ופישור של שופטי ושופטות ישראל המנסים להביא, בכל זאת, את הצדדים להסכמה דיונית והכל - הכל כדי לא ליתן פסק-דין, לאחר הבאת הוכחות ושמיעת הראיות מטעם הצדדים
מתי דוד
בעיני המאוכזבים, לפיד הפך לקבלן ממשלתי (בפועל אחראי) או לחלופין לכזבן חברתי הרסני. הם האמינו שהוא מסוגל לשנות את המדינה ולהמציא "פוליטיקה חדשה" עבורה זו טרגדיה של אכזבה אישית ופוליטית
אברהם בן-עזרא
השופטת מ' נאור, בית המשפט העליון: "אין לאפשר לעירייה להעלות חדשות לבקרים טענות חדשות. לפיכך על העירייה ליתן בתוך 10 ימים החלטה חדשה בה יפורטו כל הטעמים בגינם לא ניתן לטענתה ליתן רשיון. לאחר קבלת ההחלטה יוכלו המשיבים להגיש עתירה חדשה לבית המשפט לעניינים מינהליים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il