X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על פקודת הבורות ועל פקודת הגיוס של הרבנים על צ'ופרים למנהיגינו הנערצים, ואיך חברת חשמל החכמה קונה גנרטור יד שניה
▪  ▪  ▪
בנימין ושרה נתניהו. זוג מלכותי [צילום: פלאש 90]

ארמונות המנהיגים
במדינה שראש הממשלה שלה מקבל בית שרד ממלכתי נאה למגוריו, ובנוסף המדינה מממנת לו גם את מזונו, לבושו, כלכלת אשתו וילדיו, וגם תחזוקת 2 הבתים הפרטיים הנוספים שלו, בטח אין בממלכתו שום אדם שמוותר על תרופות וטיפול רפואי מחוסר ממון. כי במדינה שראש הממשלה שלה מלקק, תוך חיוב תקציבה, גלידה ב-10,000 שקל לשנה, ודאי שאין בה אף לא זקן אחד שלא יכול לתקן את שיניו או לקנות לעצמו משקפיים חדשים.
ובמדינה שנשיאה מחליף מטוסים כשמאחוריו מעון ולשכה שבולעים 62 מיליון שקל לשנה, ודאי שאין שום ילד שלא נמצא לו בית אומנה כשצריך, ואין שום נערה עזובה שעובדת ברחוב לפרנסתה בלילות כי לא נמצא לה תקציב רווחה לשיקומה ומעון שיקבלה.
ואיזה כיף לנו שאנו יכולים כבר לצ'פר אותם, את מנהיגינו הנעלים, על רשימת הישגיהם המדהימים.

גנרטור הכסף

בתחנת הכוח גזר נשרף לחברת החשמל גנרטור. הייתה איזו הפסקת ייצור, שכחו לכבות אותו, והוא הלך. גנרטור של סימנס. כן, אחד מאלה שהשופט דן כהן קנה לחברת החשמל תמורת שוחד. ולא, לא מדובר בניסיון להשמיד ראיות. הראיות בעניינו נמצאות בבנקים בחו"ל.
עכשיו חסר גנרטור שיכול ליצר כ-370 מגהוואט שנדרשים למדינה בימי שיא הביקוש בקיץ. ומכיוון שחברת החשמל לא רוצה לקנות עודפי חשמל (שיש) מהיצרנים הפרטיים בישראל, כי הם המתחרים שלה, אז היא החליטה לקנות בהולנד, בתיווך סימנס, גנרטור משומש במחיר 50 מיליון דולר.
גנרטור חדש עולה עולה 17 מיליון דולר. אז איך זה שמשלמים עבור משומש 50 מיליון דולר? כי יפרקו אותו מתחנת חשמל בהולנד, (ששם יש תחנות כוח שמושבתות בגלל עודף אספקת חשמל שמגיע ממקורות אנרגיה מתחדשת), והחברה ההולנדית מבקשת לקבל גם "פיצוי" על זה שהיא משביתה יחידת ייצור שלה.
אז למה לא קונים פשוט גנרטור חדש, בשליש המחיר ממשומש? כי ייקח 12-18 חודש עד שגנרטור חדש כזה יגיע יותקן ויופעל ואילו המשומש יכול להגיע מיד. מפרקים בהולנד, מעמיסים לאניה, ואם אין עיצומים בנמל אשדוד זה גם מגיע... לשאלה האם המשומש אכן יגיע בזמן יותקן ויופעל כבר הקיץ, תענו בעצמכם: בעוד שבועיים כבר יוני וקיץ, כך שספק אם הקילוואט הראשון יצא ממנו לפני ספטמבר או יום כיפור.
מה שמדהים זו הדרך בה מתנהלים הדברים: קונים מחו"ל גנרטור משומש במחיר שהוא פי 3 ממחיר גנרטור חדש, רק כדי לא לקנות למשך כמה חודשים בקיץ חשמל זול מהמתחרים הישראלים, ויתקינו בתחנה גנרטור משומש במקום חדש, כדי שאח"כ יצטרכו שוב לקנות חדש. הגיון אדיר, יוזמה מרהיבה. במצב עניינים רגיל היינו חושבים שמישהו באמצע גוזר קופון, אבל מאיפה בא לכם הרעיון לחשוד במישהו בחברת החשמל?

שיעור ליבה

מועצת גדולי תורה החליטה לאסור על חרדים ללמוד לימודים אקדמיים, או לגשת לבחינות בגרות והיא דורשת מכל החרדים להתרחק מכל "השכלה" לצורותיה השונות. זה לא חדש, כבר 200 שנה ויותר שהחרדים נלחמים בהשכלה, ובהצלחה רבה, אם בודקים את רמת הבורות הקולקטיבית בשכונות החרדיות. מעבר לסנטימנטים ולחיבה שיש לנו לבדיחות יהודיות ביידיש, צריך להכיר בכך שלא הרבה אוצרות רוח וחשיבה נתגלו ב-65 השנים האחרונות בבני ברק ומאה שערים.
מה שכן, ההשכלה היא באמת פגע רע לחברה החרדית. ראו כיצד נשים חרדיות שיצאו ללמוד מקצוע (כדי לפרנס את בעליהן) הגיעו למכללות, עובדות בהיי-טק, כותבות אנגלית ומתחילות לקרוא ולהבין ולחשוב, וזה עלול לחלחל למשפחה. הבת תלך אח"כ בעקבות אמה, האח יקנא באחותו המשכילה ויתחיל ללמוד ביולוגיה בחשאי ולך תדע איך זה יגמר. ולכן נזעקו הרבנים והאדמו"רים, שפרנסתם על הבורות של קהילתם, להפסיק זאת, וקדימה בנות - חזרה לסמינר בנות יעקב.
ובכל זאת רבים המכשולים: כי כשאם חרדית לוקחת את בנה לקופת חולים, הילד עוד עלול להתפעל מהחלוק הלבן ולרצות להיות רופא בעתיד, או שהוא רואה מטוס בשמים ורוצה להיות טייס, או חס וחלילה ישחק עם אפליקציה בסלולארי וירצה להיות גדול ומתכנת, כי הכל דורש לימודים, והוא עלול להתפתות, ואז אנה אנו באים?
ולכן, רבותי האדמו"רים גדולי החוכמה והתבונה, אנא השלימו את המהלך: אסרו גם על הבאת תינוקכם לבדיקת וטיפול רופאים שהשכלתם נרכשה באקדמיות שגם מנתחות מתים, אסרו על מגורים בבתים שבנו אדריכלים ומהנדסים שלמדו את לימודי הגויים בקתדרלות ובגשרים, וטוסו לרבי בניו-יורק רק במטוסים שתכננו אברכי פוניבז' ושמטיסים אותם תלמידי פורת יוסף. וכשתעשו זאת, נאמין לכם שאתם עצמכם מאמינים בשטויות שאתם מורים לקהילות שלכם.

גיוס מחופתן

בשבוע שעבר גייסו הרבנים נשים למאבק בנשות הכותל. נשים עזבו את מטבחן, תלמידות צעירות את לימודן וכולן עלו לירושלים (רק בחלק האחורי של האוטובוס, יש להניח) כדי להגן ולשמור על הכותל מפני תפילת הרפורמיות, רחמנא ליצן.
ויבורכו האדמו"רים והרבנים שכך ציוו, שאנו נלך עכשיו בעקבותיהם ולא נסור מהם, ולא נסטה ולא נשנה בהם דבר: שאם מותר וחובה ומצווה לגייס אפילו נשים כדי להגן על הכותל, ודאי שמותר וחובה ומצווה לגייס גברים להגן על מערת המכפלה וקברי אבות ומקדש בית אל ושאר מקומות שבמקרא. גיוס נעים.

תאריך:  16/05/2013   |   עודכן:  16/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תחושת חוסר אונים ואזלת יד ל"ת
אבישג פ  |  17/05/13 08:42
2
יחי ההבדל הגדול
יוסי מ  |  17/05/13 08:54
3
עלייתה, שקיעתה ונפילתה של
עידןסובול  |  17/05/13 12:05
4
שרה נתניהו תעלה לנו עוד הרבה
חריזמטי  |  18/05/13 06:30
5
האם העם גם קורבן להסכם הדרקוני ל"ת
המבקר  |  18/05/13 17:13
6
"החצר המלכותית של ביבי"!
ד"ר רייספלד אילן  |  22/05/13 18:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
נראה שעוד לא הבנו שבכוחנו לשנות עוולות וחוסר צדק, ולא הפנמנו שאסור לנו לסמוך על הנבחרים ל"שלטון", ושזכותנו לבקר, להתקומם ולמחות, ובעיקר לדעת
נסים גבאי
המצב הקשה הביא אותנו לצאת לרחובות ולצעוק שחייב להיות בישראל צדק חברתי, ושימת הלב המיוחדת הופנתה למחירי הדיור הבלתי נסבלים. מה שקרה מאז ידוע ורשום בספר דברי הימים לעולמי עד: מחירי הדיור קפצו לפחות פי שניים. את התוצאה לא צריך לנבא, רק להמתין...
נרי אבנרי
המומחיות של הסניגור מתמקדת בשיווק טיפוסים נאלחים. הסניגור דב ויסגלס מנסה למכור לנו את מרשו הנאלח שרון כ"אנושי וצנוע" לעומת נתניהו הנהנתן. הלכתי לארכיון...
הרצל חקק
על ספריה של ורדה גנזך "מעפר באת ואל עפר תשוב", הוצאת אופיר, 2009, 428 עמודים ועל הספר "התיאטרון הוא קסם של מקום" - וכמובן התרגום של הרומן לאנגלית תחת השם In Bbetween Two Homelands
אברהם הללי
מוכנות לקראת הבאות    טהרת המחנה    מודה ועוזב ירוחם והיחס לגר    הַגְּאֻלָּה והחליצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il