X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היידה שרה - נוסעים. הגב' נתניהו מתחילת הקדנציה הראשונה של ביבי, כראש ממשלה, החלה למשוך "אש" מהתקשורת בשל התנהלותה וגחמותיה החריגות. העובדה שנדבקה לביבי, כמעט לכל הנסיעות שלו, הייתה קצת מוגזמת. בתקופת בגין, שמיר, ראשי ממשלה מהליכוד, זה לא היה קורה
▪  ▪  ▪
"כדי ליהנות מכוס התענוג, עליך גם לדעת להיפרד ממנה". (וולטר).
"ארוכה היא דרך הלימוד לפי כללים, קצרה על-פי הדוגמא". (סנקה).

הצדק צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות (זה נכון גם לגבי צניעות ורגישות) - זהו פתגם משפטי קלאסי וידוע שמשתמשים בו תדירות, אבל העיקרון הטמון בו נכון גם להתנהלות והתנהגות בתחומים נוספים, כמו בפוליטיקה.
דוגמה אישית של מנהיגים גדולים
מנהיגים, פוליטיקאים בכירים, אנשי ציבור, נבחרי עם, צריכים לקחת בחשבון, שמיום היבחרם לתפקידים רמים, חלק מהחיים הציבוריים החברתיים והמוסריים, עומדים לביקורת הציבור.
צניעות, רגישות, התנהלות מוסרית אינם סותרים התנהגות נורמטיבית, גם בחלונות הגבוהים. יש לנו בהיסטוריה הקצרה, דוגמאות לא מעטות לנבחרי ציבור, שנהגו וחיו בצניעות, מבלי שהדבר פגע כהוא זה, בגדולתם, מנהיגותם והישגים.
מנחם בגין, יצחק שמיר - כבר אמרנו...!
מטוסו של ראש הממשלה
יש נשיאים ברי מזל, שיש להם מטוס נשיאותי, כדוגמת נשיא ארה"ב, רוסיה, צרפת ועוד... שהם למעשה בתי מלון מעופפים ביחד עם "בונקר פיקוד" מבצעי של תקשורת וביטחון. ברור שבמטוסים אלה, הכל "בילד אין", הכל כלול ואין צורך במכרזים ובהזמנות מיוחדות לכל טיסה.
מאחר שישראל לא נמנית על מעצמות העל היא מסתפקת במטוסים שמוזמנים ומותאמים, לכל נסיעה בנפרד, בתיאום עם נושאי ביטחון, קשר ונוחות אישית. גם בתנאים אלה יש גבולות סבירים, ויש אפשרות לחריגים לא סבירים ולא רצויים. טיסה ללונדון - שהיא יחסית קצרה ולא מעייפת, אינה מחייבת התקנת מיטה זוגית בעלות מפלצתית של 500,000 שקלים. יש גבול לבזבוז ויש גבול לחוצפה. ההתנהלות הזאת - מתאימה לרודנים או טייקונים עם מטוסים פרטיים והוצאות בלתי מוגבלות, לא לראש ממשלת ישראל, בתקופת קיצוצים כואבים בתקציב ופגיעה במעמד הביניים ומטה.
איפה היועצים כשצריכים אותם
שאלה טובה, שאין עליה תשובה מספקת. יש לראש הממשלה, יועץ תקשורת, יועץ מדיני, ראש לשכה, יועץ משפטי ושלל עוזרים נוספים, אף אחד מהם לא ער למצב, לחוסר רגישות, לבזבוז המיותר, לתדמית, לתקשורת, למה יגידו... מה יכתבו... איפה הם?
ביבי ושרה - נושאים באחריות לתדמית
יש הרבה דברים טובים ואחראיים שניתן לכתוב על נתניהו, על ניהול הממשלה, על הכלכלה ועל הבור התקציבי, הביטחון, העמידה האיתנה בפני אחינו הגדולים, כמו נשיא ארה"ב והקהילייה האירופאית. חבל שדברים שיכולים להימנע מעיבים על הישגים גדולים בתחומים שונים. חבל שעיסוק של התקשורת שגולש לפעמים לרכילות מרושעת וחדירה לתחום הפרטי, תקבל כותרות על חשבון, פעילות כלכלית, מדינית ו/או ביטחונית חיובית. הציבור רואה מעשים ומתרגם התנהלות שצריכה לתת לו ביטחון בהנהגה ובמנהיגים.
טפטוף של חריגות - גם אם לא הכל נכון ומדויק, מזיק ופוגע, במנהיג, בתדמית ובמראה של המדינה. העובדה שמבקר המדינה צריך להתערב ולבדוק, אינה מוסיפה כבוד להנהגה ולמדינה.
הגיעה העת לשינוי!
נ.ב.: לא ציינתי בכוונת מתכוון, פרשיות קודמות, כמו המתנות, ההובלות, העוזרות, שלא הוסיפו כבוד לזוג ביבי/שרה אבל הוסיפו הרבה צבע לתקשורת. ואחרי כל אלה עדיין לא למדו צניעות מהי?

תאריך:  19/05/2013   |   עודכן:  19/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צניעות - לא הצד החזק של ביבי ושרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אסור למנהיג לנקר עיניים ל"ת
ירון אילני  |  19/05/13 18:50
2
וצניעותו של נשיאינו היקר הינה  ל"ת
מעל ומעבר לכל  |  20/05/13 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
פרסום תוצאות מבחני המיצ"ב של משרד החינוך, מחטיא את המטרה    הטבלאות הפכו למסע יחסי-ציבור שמשתתפים בו התלמידים, המורים ועסקני הרשויות המקומיות, המבקשים לגזור קופון על אפס תרומתם לשיפור אמיתי של מערכת החינוך    לתשומת ליבו של הקורא הרב פירון
ד"ר רון בריימן
ככה ייעשה לגזרות אשר התקשורת חפצה ביקרן: יש גזרות שהתקשורת רוצה שתתבצענה ועל כן אינה מציגה אותן ככאלה; ויש גזרות שהתקשורת מעצימה, כי היא רואה בהן אמצעי לניגוח הממשלה והעומד בראשה
נרי אבנרי
ב-2003, על סף קריסה כלכלית, נתניהו הביא תוכנית כואבת. אלה ואלה התנבאו. נתניהו הבטיח ירידה באבטלה ועלייה בצמיחה, ועמיר פרץ הבטיח את ההפך. הלכתי לארכיון...
מיכאל הרשקוביץ
הממשלה החדשה, אשר רוב מרכיביה דוגלים בפוליטיקה חדשה, נוהגת בדיוק על-פי מרכיבי הפוליטיקה הישנה וראש הממשלה בראשם - התנהלות כלכלית הממשיכה לבסס את המעמד הבינוני קרוב לקו העוני, תוך התעלמות מהאלפיון החזירי הנוגס בכל פה בהכנסות המוסדות והגופים העסקיים הציבוריים
רועי אורן
במשך שנים הטיפול היחיד בסרטן השד היה כריתה מלאה, אך בהמשך נרשם ניסיון לבדוק אם ניתן להסיר את הגוש הסרטני בלבד. רוב הנשים החלו לבחור מאז בניתוח משמר שד, כלומר בהסרת הגוש הסרטני בלבד. אך בעשור האחרון חל שוב שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il