X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים ששר האוצר הוא אדם חסר השכלה רשמית ומינימלית משחר נעוריו וש"יועציו" הם בעצם מתווי המדיניות, הרי שאין להתפלא מאיזו גולגולת יצא "מס הגולגולת" הזה
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. חסר לב [צילום: פלאש 90]

בהיסטוריה העולמית מודגש "מס הגולגולת" כדוגמה האיומה ביותר של כל משטר חשוך שרדה אי פעם בנתיניו. אותו "מס גולגולת" הביא למרידות, להפיכות ולשובל ארוך של דמים שנשרך ממנו. יתכן שישנן מחלוקות היסטוריות האם "מס הגולגולת" של ימי ממלכות הקדם הוא במהותו ובתוכנו אותו המס החדש של פקידי האוצר - המנווטים את לפיד, או שמא מדובר בתוכן אחר אבל עם תוצאה דומה אחת: המס החדש מחזיר אותנו לימי רודנות פוליטיים שהאזרחים סבלו מהם איומות. ימים אפלים שנגמרו בהפיכות ובשפיכות דמים. ה"מס גולגולת" החדש אינו מבשר לנו טובות, ולא רק במישור הכלכלי אלא גם באופן הוולגרי כשהוא מונחת על הציבור עם חוסר הראיה לעתיד על יישומו.
כאשר מטילים מס על אדם או משפחה צריך גם ההיגיון - להטלתו, לעבוד שעות נוספות. מגיל 18 האדם עומד בזכות עצמו ולראיה ההורה אינו יכול למנוע את גיוס הבן, למשל. הליכתו מהעולם של אדם זה או אחר אמורה - לפי המס החדש, להטיל על משפחתו וקרוביו את מימונו לדורות ועד סוף הדורות. האם בן - שיחסיו היו מעורערים עם אביו/אימו, חייב לממנם לאחר המוות ומדוע? האם הורים ששיכלו בן או בת והיחסים ביניהם לא היו מהטובים שבעולם חייבים לממנם במותם ומדוע? וכאשר מישהו- חס ושלום , מתאבד האם משפחתו חייבת לממנו עד סוף הדורות? ומי שנהרג בגלל אחרים וכו', מי יממנו אז? ולמי שאין פרוטה בכיסו, האם מתו יוצא מקברו או שהחי יכלא עד הודעה חדשה? ואולי הפתרון לחייבים הוא "עבודות שרות"? וכיצד תיערך האכיפה? האם מי שלא ישלם "מס גולגולת" על יקיריו לא יוכל למכור את נכסיו או יכלא? האם מישהו מבין שהמס הזה יגזול לעיריות השונות את כל הזמן שבעולם ובמקום לטפל במיסים אמיתיים וברווחה יחפשו איזה מת לא שילם את "ארנונת הקבר"?
אין סוף לסיפור החשוך והמוזר הזה אבל בימים ששר האוצר הוא אדם חסר השכלה רשמית ומינימלית משחר נעוריו וש"יועציו" הם בעצם מתווי המדיניות, הרי שאין להתפלא מאיזו גולגולת יצא "מס הגולגולת" הזה. נחבר את "השכלתו האקדמאית" וה"כלכלית" של מר לפיד לתוכן ה"דמוקרטי" שהלה יצק למפלגתו - שבה הוא הנציח את עצמו והפך את מפלגתו לצילו שלו , ונקבל תמונה טובה יותר על הגולגולת שעומדת מאחורי המס החשוך הזה, שמזכיר לנו את ימי השלטון של המשטרים המלוכנים והפיאודלים החשוכים ביותר.
מאובן דיקטטורי חסר לב
מי שמאמין כי לפיד יעצור באדום טועה. האיש - מאז שיצא ממסך הטלוויזיה הברברני לפוליטיקה, רק מתגלה כמאובן דיקטטורי חסר לב ומעל לכל בור ועם הארץ בכל הנוגע לשלטון, פוליטיקה ובמיוחד כלכלה. לפיד עלול להוביל את ישראל למשטר חשוך ופשיסטי שאיש לא חלם עליו. זהו אדם מפונק ללא חינוך והשכלה נאותים שמאמין כי רק הוא המוכשר בזמן היותו ההיפך הגמור מכך, וכבר ברצון שלו להחרים את מליאת הפרלמנט הוא גילה את פרצופו האנטי דמוקרטי האמיתי. הוא לא יעצור באדום כי הוא לא מאמין שהוא צריך לעשות זאת. הציבור עבורו הוא "שפן ניסיונות" פוליטי וכל מה שעשה בעבר היה לברבר ולקשקש, וגם זאת בהמלצת אביו ה"גדול".
גם נתניהו לא יעצור אותו באדום וכך גם לא יעשו שאר שרי הליכוד. הם פשוט נהנים מכך שלפיד יורה לעצמו בראש - מבחינה פוליטית לעתיד, והם כבר מכינים את סרטי תעמולת הבחירות הבאה כדי לרסק אותו פוליטית. תפקיד שר האוצר היה פעמים רבות כמכשיר גיליוטינה כנגד זה שכיהן בו והפעם ניראה שנתניהו הצליח להכין את החדה בגיליוטינות בכהונת תפקיד שר האוצר.
כבר כשהאיש הזה - לפיד, קשקש על המושג "מעמד הביניים", היו כולם צריכים להבין מדובר בהוזה פוליטי ולא יותר מכך. ההמשך היה בשבלונות מחוררות ובהבלטת חוסר ידע מקצועי מענייני חברה , מדיניות חוץ ועד כלכלה. כיום - מספר קדנציות לאחר שברברני התקשורת השתלטו על הפוליטיקה הישראלית, ניתן ללמוד שלפיד הוא ה"צעקה האחרונה" של חוסר הידע והבורות שהתקשורת המברברת שלחה לנו. לדעתי אין הרבה הבדלים בין מה שטמון בגולגולת של זה שמנחית עלינו את "מס הגולגולת" לבין אלה שעבורם אנחנו אנחנו עתידים לשלם את המס הרומאי הזה.

תאריך:  19/05/2013   |   עודכן:  19/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגולגולת של מס הגולגולת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"מס גולגולת" , קאופמן ?
שלמה המגיב  |  19/05/13 17:17
 
- תגובה למגיב
אליהו קאופמן  |  19/05/13 21:51
 
- התייחסות לתגובתו של קאופמן
שלמה המגיב  |  19/05/13 23:19
2
יפה כתבת הרב קאופמן
יצידקיהו  |  19/05/13 21:44
3
מצד שני...
שוחר-שלום  |  20/05/13 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
סוריה גדולה, חזקה ויציבה אינה מבטיחה לישראל בעתיד את מצב הביטחון השוטף הנוח ביותר. המשך הברית עם אירן, מהווה סיכון לפתיחת חזית צפונית רחבה, חזקה ומאיימת, תחת פיקוד עליון אחיד, ורצף טריטוריאלי מאירן ועד לחופי הים התיכון. בקונסטלציה כזו, המרכיבים השליליים מבחינה אסטרטגית רבים וכבדי משקל יותר מהרכיבים החיוביים, מלחמה על רמת הגולן היא אפשרות כמעט וודאית
אפרים הלפרין
תקציב של 60 אלף שקל למייק אפ ולתספורת זה כסף קטן, המיטה במטוס הייתה קרש עם מזרנים, הצבע בבית מתקלף, בעלי השכר הגבוה במשק משייכים עצמם למעמד הביניים, משרד האוצר פועל למען האדם העובד, ומשרד המסחר והתעשיה יתנפל על הנמלים עם הצבא    תגידו לי, הם חושבים שאנחנו מטומטמים?
איתן קלינסקי
נראה, שכמו קודמו בתפקיד, ד"ר יובל שטייניץ, גם יאיר לפיד מאוהב במדלית האליפות, שניתנה לישראל על-ידי ה-OECD על היותה ראשונה בשיעור העוני והאי שוויון מבין 34 מדינות שהשתתפו בתחרויות
סימון אזולאי
אדוני ראש הממשלה, עד מתי תמשיך להבטיח הבטחות שווא, עד מתי תמשיך לבזבז את כספי הציבור ולהיות מנותק מהמציאות ובלתי גמיש למצוקה האמיתית
עו"ד ינון הדאיה
עשר עצות זהב על-מנת שתוכלו להתנהל נכון מול המוסד לביטוח לאומי ולנצח אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il