X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה לי תוכי, אפילו לא תוכי מדבר, אבל צבעוני ויפה, תוכי מיליון דולר – ואז החלטתי לממש את הנכס, בואו אספר לכם איך עשיתי את זה
▪  ▪  ▪
תוכי יקר ערך

ערב הקמת הוועדה לבחינת הסדרי החוב, רציתי לספר לכם על ההצלחות שלי בעסקים.
שנים גידלתי את התוכי שלי, האכלתי אותו, השקיתי אותו, כל מי שבא לבקר אמר לי "זה תוכי מיליון דולר", ואז החלטתי לממש. חבר אחד הציע לי להחליף את התוכי בשני החתולים שלו, כל אחד חצי מיליון דולר, אבל זה לא משאיר מזומן בכיס ועל כן הלכתי על שיטת האחזקות.
מה שוויו של תוכי? האם הוא שווה שקל? מיליון שקל? מיליון דולר?, והתשובה היא שהמחיר של תוכי הוא כמה שמוכנים לשלם עבורו.
ומי משוגע ישלם לי מיליון דולר על תוכי? אבל אולי מאה אלף ישלמו? מאתיים אלף?
אז בואו ואספר לכם,
אני וחבר הקמנו חברה בבעלות שווה, כל אחד השקיע שקל. אני מכרתי לחברה את התוכי בתמורה לשני שקלים, ובכך הפך התוכי לנכס של החברה.
חלפו כמה חודשים חברי נזקק למזומן ואז קניתי ממנו 5% מהחברה בתמורה ל-5000 דולר, ובגלל שלא היה לי כסף לביצוע הרכישה, לקחתי הלוואה מהבנק. בשלב הזה עוד לא הכירו אותי בבנק, ושמתי כערבות את הטאראנטע של האישה.
עם כסף בקופה הפעילה החברה כמה קבוצות של יחסי ציבור וכך פשטה לה השמועה שמשקיע שילם 5000 דולר על 5% מהון המניות של החברה. מכאן ששווייה של החברה עומד על מאה אלף דולר, וכל מה שיש לה זה תוכי שאפילו לא מדבר.
וכאן עמדו בפני שתי אלטרנטיבות, כסף או נבחרת:
אלטרנטיבת הכסף, למצוא איזה אספן, שיקנה מהחברה את התוכי ב 6000 דולר, 5000 דולר מחזירים לבנק ואחרי הוצאות נשארים כל אחד עם 150 דולר שזה בכלל לא רע במקרה של תוכי שמחירו שני שקלים.
והאלטרנטיבה השנייה היא להאמין בעצמי שאם יש כזה אדם שהיה מוכן לקנות 5% מהמניות של פי שווי של 100,000 דולר ודאי שהתוכי שווה הרבה יותר.
ואזי עם חלוקת הדיבידנד על ההכנסה של ה 5000$ ותוך שימוש במניות כבטוחה אני הולך לבנק מלוה עוד סכום כסף ואז אני קונה 5% מהמניות בסכום כפול כלומר ב 10,000 דולר מה שהופך את שווי החברה ל 200,000$
בשלב מסוים אני כבר נחשב לבעל הון מבוסס, הבנקים רצים אחרי שרק אשאיר להם את המניות כבטוחות והם כבר יעמידו לי הון, והחברה מנפיקה אג"חים לציבור, מיטב כספי הפנסיה של הציבור מושקעים בתוכי.
וכך גדל שווי החברה באופן קבוע, קופת החברה מתמלאת בכסף, אני מתמלא בדיבידנדים, ושכר והוצאות ומה לא, והצמיחה היחידה בסיפור הזה היא הצמיחה של החוב לבנק, והצמיחה בגיוסי ההון - המלווה בצמיחה פיקטיבית של שווי התוכי.
מה רע?, שמים שני שקלים מהכיס, חיים שנים ברווחה כלכלית, מתחככים עם כל העולם ואשתו, קונים מטוסים ויאכטות, וכאשר מתברר בפועל שהתוכי שווה באמת רק שני שקלים, ערך המניות יורד לאפס, לא ניתן לעמוד בפירעון של אגרות החוב, הבטוחות של הבנק על החוב מתאפסות אף הן, ואז מתחילות התספורות ומחיקת החובות.
ואין למשוואה הזו פתרון אלא בהטלת חובה למתן ערבות אישית קשה וממשית המחוייבת בחוק, לחלק ניכר מהתחייבות של החברות לבנקים ולרוכשי אגרות החוב, גם אם יצטננו קצת בעלי היוזמה וימתנו קצת את ההשתוללות שלהם. צמיחה זה חשוב, אבל כשהצמיחה היא רק על חשבון מסעודה משדרות, או פינקלשטיין מקריית שמונה, זה משא שקשה להם קצת לסחוב.
כספי הפנסיה שלנו ועמלות הבנקים שאנו משלמים חייבים להיות חלק ממנוע הצמיחה של המשק אך חלק בלבד ואף לא החלק העיקרי, כי כאשר שם המשחק הוא כספי ציבור בלבד, השתן עולה לראש, נוצרות פירמידות חלולות שאסור היה שתיווצרנה, ופירמידות חלולות, קורסות, במוקדם או המאוחר, קורסות.

תאריך:  20/05/2013   |   עודכן:  20/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מכרתי את התוכי שלי במאה אלף דולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ישראבלוף"
שלמה שכטר  |  20/05/13 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
אורי האורבך הזה כינס מספר זקנים יהודים יוצאי ארצות ערב ואירן ויצק להם תוכן של תביעה: לבקש בחזרה את רכושם ממנו נושלו עם עלייתם לארץ. אילו הוא היה בודק היטב הוא היה מגלה שעד עלייתו של חומייני באירן למשל לא רק שיהודים הצילו את רכושם אלא שאפילו העשירו את עושרם בהגירתם לישראל
הרב יאשיהו יוסף פינטו
כאשר אדם מקיים מצוה שהוא מחויב לה מהתורה אין לו שכר בעולם הזה, השכר הוא בעולם הבא. אך כאשר אדם מקיים מצוה מעבר למה שהוא מחויב לו מהתורה, השכר הוא גם בעולם הזה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גירושים קטלניים, הקצב מבנקוק - חופשי ומאושר?    י צריך את מוסד הנשיאוּת?    גיור לא כהלכה - והדובר הוא לא אחר ממבקר המדינה    הרפואה על שולחן הניתוחים    ולקינוח תעודת יושר
יוסי שחר
הגישה של קבלת עול שמים בייסורים מתוך אהבה לשם קידוש שם שמים, משמעותה ונחיצותה פגו אחרי השואה. מגיע לעם ישראל לקדש שם שמים באהבה, בעושר ושמחה. את מכסת הייסורים, הסבל, המוות והשכול מילאנו עד בלי די לכמה אלפי שנים עתידיים
יוסי ברנע
צודק א.ב יהושע כשטוען שהיו חזונות שונים למהות הציונות, אבל טענתו ש"הציונות איננה אידיאולוגיה", כנראה לא הייתה ידועה לפרופ' גדעון שמעוני שכתב ספר בשם "האידיאולוגיה הציונית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il