X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפיד מנסה לקדם את התוכנית מתקופת הבחירות לבניית 150 אלף דירות להשכרה ב-10 שנים איזה יזם ייכנס לפרויקט, כאשר התשואה המקובלת כיום היא כ-3.5% בלבד? היכן יימצאו המגרשים והעובדים? איך ישיגו 150 מיליארד?
▪  ▪  ▪
שר האוצר לפיד. חולם... [צילום: פלאש 90]
חשבון פשוט
האם חברות ציבוריות יוכלו לגייס הון בבורסה, לאור התנאים הנוכחיים? איך יתנו הבנקים ליווי פיננסי, כאשר הם נמצאים בתקרת האשראי המאושר לנדל"ן?! אפילו משרי ממשלה יש לצפות שידעו לעשות פעולות בחשבון פשוט

אלעזר לוין
הממשלה תבנה 150,000 דירות להשכרה

הממשלה הקימה מטה דיור לאומי
אלעזר לוין
יהיה כפוף לשר האוצר * יפקח על הפרויקט לבניית 150,000 דירות להשכרה * האם אפשר יהיה לשכור עובדים למטה? * הבטחה: המטה לא יפגע במשרד השיכון ובראשות מקרקעי ישראל
לרשימה המלאה

שר האוצר יאיר לפיד ממשיך לחלום, בהמשך ישיר לדבריו במערכת הבחירות. הוא הצליח לשכנע איכשהו את חבריו השרים, שרובם אינם מכירים את ענף הנדל"ן, לאשר תוכנית הזויה לבניית 150 אלף דירות להשכרה תוך עשר שנים. התוכנית לא תצא לפועל, בגלל שורת סיבות. הנה כמה מהן:
  • הממשלה מבטיחה "תשואה נאותה ליזם". חברות הביטוח וחברות ציבוריות אחרות רוכשות כיום אלפי דירות להשכרה בחו"ל, משום שהן מבטיחות תשואה של 8% לטווח ארוך. למה הן לא משקיעות בישראל? כי השוק הישראלי מבטיח תשואה של 3.5%. אז מדוע שייכנסו לפרויקטים של לפיד?!
  • כמעט כל המכרזים שרשות מקרקעי ישראל הוציאה בשנה האחרונה, למכירת מגרשים לבנייה להשכרה, נכשלו. הר המכרזים הוליד עכבר של כ-100 דירות להשכרה, בגלל התשואה הנמוכה וחוסר הכדאיות.
  • אולי הממשלה תסבסד את המשקיעים, כדי להבטיח תשואה סבירה? נניח שיבנו 100,000 דירות להשכרה, בסבסוד של 2,000 שקל לחודש לדירה. זה יעלה למדינה 1.5 מיליארד שקל לשנה, לא כולל ההוצאות הגדולות על מנגנוני פיקוח, כמתואר בהחלטה. מנין יבוא הכסף?! הנייר סובל הכל.
  • מנין יימצאו המגרשים? מלאי המגרשים של רשות מקרקעי ישראל הולך ואוזל. בחודשים האחרונים היא כמעט לא מוכרת מגרשים - כי אין.
  • ההחלטה אומרת, שישיגו מגרשים על-ידי שינוי ייעוד קרקע חקלאית, כלומר פגיעה בחקלאות, שהיא אחד הענפים הכלכליים המובילים במדינה. הצעה אחרת - להרוס אזורי נופש סביב הערים הגדולות, כנראה על-ידי הפקעת שטחים. מישהו מאמין שהחקלאים והעיריות יאפשרו זאת? ומנין יממנו את הפיצויים לבעלי אזורי הנופש שנהרסו?
  • מי יבנה 150,000 דירות, כאשר גם כיום יש מחסור חמור בעשרות אלפי עובדים?!
  • מי יממן בניית 150,000 דירות, בתקציב של עד 150,000,000,000 שקל, כלומר 150 מיליארד שקל, לפי מיליון שקל לדירה? האם חברות ציבוריות יוכלו לגייס הון בבורסה, לאור התנאים הנוכחיים? איך יתנו הבנקים ליווי פיננסי, כאשר הם נמצאים בתקרת האשראי המאושר לנדל"ן?! אפילו משרי ממשלה יש לצפות שידעו לעשות פעולות בחשבון פשוט.
  • אחרון "חביב": הוקם צוות של 13 אנשים להכנת התוכנית, שיתייעצו עם ראשי רשויות מקומיות, עם ארגונים להגנת הסביבה ועם היועץ המקצועי שימנה שר האוצר. יהיה צורך לחוקק חוקים, להתקין תקנות, להוציא מכרזים ליזמים ולחברות ניהול, להקים ועדות מכרזים, להגן על תוכניות בנייה והפקעת מגרשים בדיונים אינסופיים בבתי המשפט.
אם מישהו רוצה להמשיך ולחלום, שיהיה לו לבריאות.
לו יאיר לפיד היה רוצה באמת להוזיל את הדירות, היה עליו להפעיל תוכנית אמיתית: לחתוך באכזריות את הסחבת בהליכי אישור תוכניות בנייה, לקצר לכמה חודשים את הליכי התכנון, להביא לארץ לפחות 20,000 עובדים זרים, להקים קרן ערבויות ממשלתית שתאפשר לגייס כספים, ועוד ועוד. מדוע הוא עוסק בהזיות במקום בצעדים מעשיים? לא ברור.

תאריך:  24/05/2013   |   עודכן:  24/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזיות שר האוצר על בנייה להשכרה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מכובדי השר חוזרים למחדל רן כהן
בר דרור דוד  |  24/05/13 14:04
2
מתגלה כנביא שקר של ממש
שלומיק מירושלים  |  24/05/13 14:13
3
לפיד שקרן והוזה הזיות מקצועי ל"ת
ניסימיקו אשקלון  |  24/05/13 14:24
4
לפיד חיקוי עלוב של קסיוס קלי
שולם  |  24/05/13 16:02
5
דיור
נתיב  |  24/05/13 17:33
6
פיצולי בתים ותוספת דירות
אבנר שרעבי  |  24/05/13 19:06
7
יס מיניסטר
אליחי  |  24/05/13 19:26
8
פרסום נדלן
שגב דאדו   |  25/05/13 22:40
9
סיסמא ריקה
נדלניסת  |  26/05/13 00:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
מדוע אנחנו מסתפקים במה שיש, במדינה המנותקת משורשים יהודיים ושאיפתה היא להידמות למדינות של הגויים? אכן, גנות היא לנו שאנחנו מסתפקים במנהיגות מנותקת ולא פונים אל הקב"ה בטענה: לָמָּה נִגָּרַע?
איתמר לוין
אל תצפו לשינוי של ממש בעקבות הבחירות באירן    הטבח בסוריה מזכיר את סברה ושתילה    אותם גופים מככבים מדי שנה בתלונות הציבור    הוועדים הגדולים ימשיכו לשלוט בנמלים ובחברת החשמל    בני הזוג נתניהו ממש לא מתרגשים מהביקורת    האנטישמיות תתקיים כל עוד יהיו יהודים בעולם
חיים שאולזון
מדוע חברי הכנסת של יהדות התורה אינם אומרים מילה נגד האלימות המילולית והפיזית המופנית כלפי חרדים שהתגייסו או שיצאו לעבוד? מי שמרים יד - צריך לשבור לו אותה, עד שיידע שלא עושים את זה
נסים גבאי
פשלות נוספות בהתנהלות משטרת ישראל באי מניעת רצח שתי הבנות הקטנות ועד למשרד החינוך והכסת"ח של מנכ"ל המשרד בעניין קושי השאלות בבחינות הבגרות במתממטיקה
איתן קלינסקי
תלמידי ישראל אינם צריכים את ההקלות בציונים. הם זקוקים לרמת לימודים גבוהה במתמטיקה. הם זקוקים שמשרד החינוך יקח את דוח מבקר המדינה המצביע על כך שהבעיה אינה אצל התלמידים. הבעיה היא של מחדלי משרד החינוך והשר האחראי לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il