X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרנסנס בירושלים הוא במלואו וזה צריך לגרום לכל יהודי וישראלי להיות גאה. ואולי יום אחד תהפוך ירושלים להיות כל כך שובת לב שאומות העולם סוף סוף יכירו בכך שהיא היתה, היא עדיין ותמיד תהייה בירת הנצח של העם היהודי
▪  ▪  ▪
ניר ברקת. שומר על עיר פלורליסטית [צילום: פלאש 90]

בשבוע שעבר, בחסות הקרן לירושלים, ניר ברקת, איש העסקים שהוא ראש העיר ירושלים, ביקר בלוס אנג'לס והופיע בפומבי ופרטי. לא לעתים קרובות מזדמן לפגוש את ראש העיר הקדושה ביותר ליהודים, לב העם היהודי, עיר קדושה ליהדות, לנצרות ולאיסלאם.
לא לעתים קרובות מזדמן לשמוע ממקור ראשון מה באמת קורה בעיר שלעתים כה קרובות נמצאת בחדשות, ולא תמיד החדשות הן טובות.
באתי לשמוע את דברי ראש העיר בבית הכנסת עמנואל בבוורלי הילס, קליפורניה, אירוע שאורגן על-ידי ג'יל הויט, מנהלת הקרן לירושלים, בחוף המערבי בארה"ב והמארחת הרבנית לורה גלר.
קל להבין שלנהל את ירושלים, העיר המסובכת ביותר בעולם, זו עבודה שאין כמותה. ניהול העיר מבוסס על דו קיום של מגוון גדול של אנשים. עיר שחייבת להישמר יציבה, פתוחה לכל שבה כולם חייבים להמשיך לחיות ביחד.
לאחר שירותו הצבאי, במשך חמש עשרה שנים ברקת התעסק בעסקי ההיי-טק שלו והצליח בהם בגדול. לאחר שמכר את החברה שלו הוא התחיל לעסוק בפילנטרופיה ולאט לאט נשאב לתוך השירות הציבורי, מספר לקהל הגבר האלגנטי.
כשברקת נכנס לתפקידו העיר הייתה במצב של הגירה שלילית, הייתה ועדיין העיר הענייה ביותר בישראל. הוא היה נחוש, ועדיין עובד על זה, לשנות את מצב העיר. מודל חזון העיר של ברקת מבוסס על ירושלים המקראית של לפני 3000 שנים, עיר שגורמת לכל ישראל להיות חברים. כי ירושלים לא הייתה שייכת לשבט כל שהוא. בתקופת המקרא העיר שימשה מרכז קדוש ורוחני לכל שנים עשר השבטים ושם כולם התאחדו. העיר קשרה לטוב משותף את כל השבטים ויש מקום לכולם בעיר הקודש.
ירושלים ניצבת בפני מספר רב של אתגרים מתמשכים. אתגר אחד הוא לשמור שבני הנוער לא יעזבו את העיר. הצעירים עוזבים בגלל חוסר עבודה ומחירי דירות גבוהים. האתגרים הם לחזק את מערכת החינוך ורפורמה בחינוך הלקוי, וכמו-כן להפחית את מחירי הדיור, שהרבה תלוי במדיניות הממשלה.
ירושלים בעיקרה היא מרכז לתיירות ואם כיום 2 מיליון תיירים מבקרים בעיר מידי שנה ברקת רוצה ש-10 מילין תיירים יבואו לירושלים ליהנות מכל מה שיש לה להציע, דתית ותרבותית. הגידול בתיירות ייצור מקומות עבודה ומקומות עבודה הן החמצן שיעזור להוציא את העיר ממעגל העוני.
תוכנית אחרת היא לפתח את כלכלת העיר. בשביל זה ישנה תוכנית לבנות מרכז עסקים מרהיב, עם גורדי שחקים, בכניסה לעיר.
כמו-כן ללמד כישורים ולהדריך את המגזר הדתי בעיר להיכנס לכוח העבודה וגם את המגזר הערבי בעיר.
ברקת רואה זאת הכרחי לשמור שהעיר תהיה פלורליסטית. באשר למצב בהר הבית, שלפיו אסור ליהודים להתפלל על ההר, ברקת מתנגד לחלוטין למצב זה. עם זאת, הוא יודע שאי-אפשר לקבל את כל מה שרוצים. כשזה מגיע לקדוש ביותר ליהודים, כרגע קיים סטטוס קוו. הוא לא אוהב לראות את ראש ממשלת ישראל נאבק עם אתגר מתמשך זה. עם זאת ברקת טוען שעליו לנתק את עצמו ממה שהוא באופן אישי מאמין ולשאוף להשיג את הטוב ביותר עבור כל העיר וכל תושביה.
ירושלים היא לא רק עיר אחרת בגלל פוליטיקה, היסטוריה, רוחניות ודת, היא הלב, המוח והנשמה של (כמעט) כל המותגים הגדולים ביותר בעולם.
לפני ארבעים וחמש שנים, דאז ראש העיר, טדי קולק, הקים הקרן לירושלים שנשיאה הנוכחי הוא השגריר מארק סופר. כל דבר בעיר שהאוכלוסייתה מונה 800,000 תושבים יש את חותמת הקרן לירושלים, שאפשר להשוותה לרשות המבצעת של העיר.
ירושלים היא יותר מדי חשובה לכל; ברקת מאמין בהכוונת הנוער למנהיגות כדי שימצאו פתרונות מתאימות וכך ישנו את כיוון מהלכה של העיר. דרך אחת היא שילוב ישן וחדש וזה מה שהישיבה החילונית בירושליםת יוצגה על-ידי אריאל לוינסון, עושה, במטרה לשים קץ לניכור והדמות השלילית של התרבות היהודית ובאמצעות לימודים להפוך את ירושלים לעיניהם של הצעירים בישראל. מכון זה משתמש במודל הישיבה המסורתית הישנה ומשלב אותו עם הידע של העבר, מאמן חוקרים, לא רבנים, הופך את התרבות היהודית לסקסית ומעניינת מספיק עבור הדור הצעיר ללכת בעקבותיה.
הרנסנס בירושלים הוא במלואו וזה צריך לגרום לכל יהודי וישראלי להיות גאה. ואולי יום אחד תהפוך ירושלים להיות כל כך שובת לב שאומות העולם סוף סוף יכירו בכך שהיא היתה, היא עדיין ותמיד תהייה בירת הנצח של העם היהודי.

תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר ברקת / Nir  Barkat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירושלים - מתהילה לעוני ובחזרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ירושלים
ג׳רי  |  26/05/13 21:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גלית קרנר
על-אף שהחקיקה והפסיקה מנסות למצוא פתרון לתופעה של "שתיקת הרופאים", אין לשכוח כי לעיתים מינוי מומחה מטעם בית המשפט, אינו הפתרון הטוב ביותר עבור הנפגע, בשל החשש כי המומחה אינו באמת יהיה נטרלי, ויתקשה או לא ירצה להתעמת עם הקולגות שלו
אורי שרגיל
קשה לי להבין כיצד ביבי הפוליטיקאי המתוחכם, המקושר והמתוקשר, העירני, המעודכן, שאשתו טובלת בים של איי-קיו, מאפשר לעצמו להתעלם מהמיטה שהוא ישן בה. מה, הוא לא מבין שקמים בבוקר עם פשפשים? למה הוא לא מפשפש במעשיו? לא כל אדם שנכנע ליצריו נקלט בעין הציבור כחסר שיקול דעת
רקפת יעקובי
"הצלתן" של גמל-שריד, אל-על וחברות נוספות תמיד תבוא על חשבון חברות וצרכנים אחרים ועל חשבון המשק כולו בטווח הארוך. העוגה אף פעם לא נשארת שלמה
עומר דוסטרי
מוסדות הליכוד משותקים לחלוטין, הפעילים מיואשים וחברי המרכז מרגישים שהם לא חלק ממערך מפלגתי. כאשר זו התוצאה, בל יתפלא נתניהו כשהליכוד סופג מהלומה בבחירות הכלליות
ניצן הורוביץ
פעם היה ניתן לקנות בית עם משכנתה    היום זו הפכה למשימה בלתי אפשרית עבור צעירים    אפשר להציע דירות זולות יותר לקנייה או להשכרה, בתנאי שרוצים בכך אך השלטון מעדיף מגזרים מסוימים וטייקונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il