X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות עיריית תל אביב-יפו ותוכנית החניה לאופנועים שהנהיגה נחלו כישלון חרוץ ומוחלט. האופנוענים לא משתמשים במהלך היום במקומות החניה שהוכשרו בעבורם בשל חוסר צורך ואילו בלילה כאשר הם נזקקים לחנייה מוסדרת וארוכה היא נגזלת מהם בשל היתר מוזר שהונהג לאפשר למכוניות לחנות בחניה שהוכשרה לאופנועים בין השעות 19:00 ועד ל9:00 בבוקר למחרת
▪  ▪  ▪
אופנועים חונים בתל אביב [צילום: איתמר לוין]
מכוניות חונות כחוק בחניה שמיועדת לאופנועים [צילום: דרור עמית]

המראה המוזר של מכונית חונה בחנייה שיועדה לחניית אופנועים הוא לא נדיר, בת"א זו נורמה. מתברר שמקורו בתוכנית שמטרותיה נאות ונכונות ואולם ביצועה מעורר שאולות ומתמיה. שורש הדברים נעוץ ברעיון הנכון של הצורך להסדיר מקום חניה לאופנועים שהוזנח בשל אי שימת לב והתעלמות רבת שנים של העירייה. בעבר לא היו חניות כאלה בנמצא ואופנועים הוחנו על גבי המדרכה.
בעיקרון, מדיניות העירייה הייתה להעלים עין מן התופעה ולהתיחס בסלחנות לעבירה הזו על נוהגי החניה וההסדרים הרשמיים. זאת בשל ההכרה שיש להחנות את האופנועים היכן שהוא אך במידה והם יעשו זאת במקומות שמסומנים בצבעים כחול ולבן, הדבר יבוא על חשבון אופצית החניה של המכוניות בעיר ויגביר את מצוקת החניה הקשה גם כך.
ואולם ריבוי האופנועים בעיר, תלונות רבות של התושבים בנושא החניה של אופנועים על המדרכה והפועל היוצא המוזר של הנוהג המסוכן הזה שהוא נסיעת אופנועים על המדרכות לשם החנייתם הכריחו את העירייה להכשיר בעבור אופנועים מקומות חניה מוסדרים ויחודיים שישמשו אותם לשם החניה בעיר. היוזמה לתוכנית הזו נכונה ומתבססת על צורך אמיתי ואולם הביצוע קלוקל ומבולבל מיסודו. במקום לפתור את הבעיה של מצוקת החניה לאופנועים, התוכנית רק הוסיפה ותרמה לבעיה שאותה היא נועדה לתקן.
בשעות היום הקטנועים והאופנועים המשמשים את השליחים והעובדים שונים נמצאים בתנועה מתמדת. הם עוברים מיעד ליעד במהירות ועל כן הכשרת מקום חניה רחוק לא תורם לפתרון בעבורם לגבי חוסר נגישות למקום חניה קרוב ליעדם.
בשעות הלילה, כשכן נדרש מקום חניה קבוע לאופנועים ולשעות ארוכות מתברר שכזה איננו בנמצא בשל היתר מוזר שהנהיגה העירייה לאפשר למכוניות לחנות בין 19:00 בערב ובין 9:00 למחרת. היתר זה בעצם מאיין ומבטל את מקומות החניה לאופנועים והופך אותם שוב לחניה למכוניות.
כמו-כן מתברר כי העירייה הכשירה כ-2,500 מקומות בלבד ברחבי העיר. זו טיפה בים שלא רק שאיננה פותרת בעיה אלא מוסיפה בלבול לדברים. חוסר בהסברה בשל מדיניות לא אחידה וחוסר שלמות של מימוש וביצוע התוכנית גם הוא מגדיל את הבעיתיות ואת רשימת הליקויים סוגרת העובדה שהשלטים שמסמנים את החניה לאופנועים לא מפרטים את שעות החניה המותרות למכוניות במקומות הללו. הדברים מתבטאים ובעצם מסתכמים לכלל כישלון תוכנית מלא ושלם.
העירייה מהלכת בין הטיפות ובין הכסאות והמדיניות הלא ברורה, לא מוסברת וחסרת ההיגיון חייבת להשתנות. לא רק שאיננה מקלה על המצב, היא מוסיפה שמן למדורת הענק של מצוקת החניה בתל אביב - יפו. עד שהדברים לא יוסדרו ויעוגנו בכללים הגיוניים וברי תוקף נמשיך לחזות במראות המוזרים של מכוניות חונות במקומות חניה שיועדו לאופנועים בעת שהאופנועים עצמם נאלצים להמשיך ולחנות על המדרכה לצד מקומות החניה האלה התפוסים.
אין אלא לתמוה ולשאול את השאלות הבאות: למה בכלל ניתן למכוניות לחנות בחנייה שמיועדת לאופנועים? מדוע העירייה לא מפרטת על גבי השלטים השונים שסמוכים לחנייה שיועדה לאופנועים את השעות המותרות לכלי הרכב השונים? מדוע הוכשר מספר מצומצם כל כך של חניות לשימושם של עשרות אלפי האופנועים והקטנועים שבשימוש בעיר מדי יום? וכן כיצד ניתן יהיה להשלים את החסר הזה במקומות חניה שנוצר למכוניות בשעות היום?
מאחר שהתוכנית הנהוגה כיום איננה עונה על השאלות והצרכים ומנציחה ואף מוסיפה לשיעור המצוקה הרבה של החניה בעיר תל אביב - יפו דינה לעבור מן העולם ולפנות מקום לתוכנית שתסדיר את חניית הרכבים הדו גלגליים ובצורה נכונה ורצינית.

הכותב הוא מהנדס בניין.
תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כישלון תוכנית החניה לאופנועים בת"א
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כישלון? בעיריית תל אביב?
אביחיזגייב  |  27/05/13 09:40
2
לא רק בת"א
אופנוען  |  20/12/13 11:05
3
איפה כתוב שמותר לחנות עם רכב
ליאת00000  |  15/10/15 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
ראש הממשלה שלעבר אהוד אולמרט סבור שעם כל הכבוד לחשיבות של קיום מטה הסברה ומדינייות דיפלומטיה ציבורית, היא אינה יכולה להיות תחליף למדיניות רשמית של ממשלה, שאינה מקובלת על חלקים רבים של העולם הנאור   למה ועדת החקירה שחקרה את פרשת א-דורה לא טרחה לזמו את הפרשן הצבאי רון בן ישי, שהיה היחיד שנכח פיסית באירוע בנצרים שבו לכאורה נורה הילד א-דורה?
איתן קלינסקי
אני מבקש לומר למר יאיר לפיד - זה לא יפה לשקר. לחזור ולהדגיש "שעיקרון שתי המדינות לשני העמים נמצא בקווי היסוד, המחייבים את הממשלה" זה פשוט לחזור ולהיות דבק באמירת דברים שלא היו מעולם
מרדכי קידר
"האחים המוסלמים" משולים למי שנוהג מכונית במצב של "טוטל לוס"    למרות שבמצרים יש נשיא, צבא, משטרה ומערכת משפטית, נראה שכל מרכיבי השלטון הללו אינם פועלים כמערכת אחת, אלא כל אחת מתנהגת על-פי האג'נדה הפרטית שלה, כאילו שהיא נמצאת במדינה נפרדת
יהודה דרורי
מי שאינו מכיר במדינת ישראל ובחוקיה, או מי שמייחל להרס המדינה והשמדתה, מי שאינו רוצה לתרום למדינה לביטחונה וכלכלתה, אינו ראוי לקבל את התואר אזרח ואינו צריך לההנות מכל הזכויות להם זכאים אזרחים המאמינים במדינה הזו והתורמים לביטחונה וכלכלתה
הרב אליהו קאופמן
גב' לוי, היום את ילדה גדולה ואת ח"כית בזכות עצמך. קחי דוגמה מאביך הגדול שמעולם הוא לא נכנע כאשר כיוונו את הגזרות החברתיות נגד הפועלים והעניים. הוא לא פחד להצביע חברתית גם נגד עמיתיו לממשלה. הנאום שנשאת הבהיר לכולנו מאין באת אך לא לאן את הולכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il