X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מושגים ממדעי הטבע מעצבים תובנות חדשות לגבי "מנהיגות כלכלית" בעידן של "תספורות" ו"הדחות" - מקרה פרטי-ציבורי
▪  ▪  ▪
דנקנר. אי.די.בי עומדת בפני קריסת מערכות [צילום: פלאש 90]

וכבר עמדתי ליד מיטתם של כמה מיקירי, עת השיבו נשמתם למקום אליו הולכות הנשמות. שעה שנלחש, בעקת-מה, המושג "קריסת מערכות", יודע כל בר-בי-רב, שאין חזרה מהמדרון התלול עליו מונחים המחליקיים בדרכם מטה, מי בהתרסקות מהירה ומי באיטיות משוועת עד לאנחה האחרונה המבשרת את סיום פרק החיים ותחילתו של פרק הזיכרון במוחם וליבם של יקירי הנפטר.
המערכות הקורסות, אינן אלא איברים המרכיבים את פעילות החיים של הגוף האורגני. נהגתי בעבר לתת להם שם: "מַרְכֹּל" - מוח, ריאות, כליות ולב. במידה ושלוש המערכות האחרונות קורסות (ריאות, כליות, לב), ניתן למצוא פתרון מאושש לכל אחת מהן, מי בקוצב / השתלה, מי בדיאליזה / השתלה ומי בחמצן / השתלה. את המוח לא ניתן להחליף, לתקן, לחדש, לנקות, לתחלף, להמיר. מוח הוא מוח ואין בלתו.
שעה שאנו עומדים מול אורגנים כלכליים עסקיים, ניתן לבחון את קריסת המערכות בכלים שהותירו לנו חוקרי גוף האדם. כשאנו עומדים מעל מיטתה של אי.די.בי. אחזקות ובתה הפעוטה, אי.די.בי. פיתוח, אנו עומדים בפני קריסת מערכות של שני אורגנים שסובלים תקופה ארוכה מחוליים אובייקטיביים וסובייקטיביים. אל עומק הקריסה ננסה להגיע באמצעות הכלים הכירורגיים העומדים בפני חוקרי מדעי הטבע והאדם.
מסתבר, שכבר תקופה ארוכה סובלות שתי החברות מקשיי נשימה. הקושי הכרוני לווה בהשתלטות על מאגרי החמצן בבתי-החולים הציבוריים. באחד מבתי-החולים נתן המוח פקודה לבן-דודו לאגוף את הבונקר מימין ולהבטיח בלונים ריקים תמורת בלונים מלאים. לשומרים שהופקדו על בלוני החמצן במקומות אחרים בארץ, חולק בסתר חולץ פקקים המאפשר ליחידי סגולה להתחבר לצינורות ולשאוב על חשבון המאגר הכללי כמויות של חמצן מעבר לצרכיהם. שתי החברות הגיעו לידי פת-חמצן ונאלצו להתחבר למכונת הנשמה דרום אמריקנית שהתבררה כבלון-פורח, שאין מאחוריו, אלא הבטחות סרק ושריק-שרק. נכון להיום, פועלות שאר המערכות תחת אילוצי הסיטורציה הגבולית.
פעילות הויסות נפגמה לחלוטין. בימי העדנה של שני האורגנים הללו, ניתן היה לצפות במוח המחלק הוראות ופקודות בקצבים שאינם מביישים שורה ארוכה של ברוקרים בבורסה התל אביבית. יש המגידין שיום אחד, כלא עצמו המוח והעביר כ-100 פקודות של קנייה ומכירה, תוך שהוא מווסת את רמת החמצן בגופם של שני האורגנים ויש האומרים, כי הציל אורגנים נוספים שהיו במחלקה בה אושפזו שתי החברות עליהן שלט ביד רמה. יכולות הויסות של הכליות הפיננסיות הגיעו עד למינויים של טרנסמיטרים אשר עברו טרנזקציה ממחוז אחד של הגוף למחוז שני, למרות כל הרעש וההמולה, למרות ההתנגדות של לבלרי-לבלב, ושומרי-התריס וכל הרגולאז' שרק לחש רחש ולא בחש דיו לסכור את ויסות יותרת-היתר, עד שקם הגוף על גופו וביקש להיפטר ממעמסה, החל לקצץ ולחדד את ציפורניו ואף חשב על תספורת הגונה שתאפשר לקצץ במחלפות השיער כדי למנוע את התאבנות הצוואר.
אם נבחן את לב הפעילות של שני האורגנים, נגיע למסקנה שלפחות לאורגן אחד אין זכות קיום ללא השתלת לב חדש. פעילות שאינה מסתמכת על הלמות מקבות, נקישות הסדן, תקתוק, ניפוח, הלחמה, ריתוך, הדבקה, הפשטה, הסרה, קיצוץ, ועוד אלפי פעלים המעידים כי כאן נעשית עבודה וניתן לחוש את "הדופק", גם אם זאת שורת טלפניות ב-call center או שורת מהנדסים ב-fab, או אם שורה דוממת של לוכדי רעיונות, לכל אלה ניתן להצמיד מד דופק. ובכל זאת, שתי החברות הללו עלקו על אורגנים יצרניים בעלי דופק ובאמצעות אלקטרודות וקוצבים הצליחו להפיק חיים גם אם לבם פסק מלפעום.
וכבר יכולנו לראות את כישלונן של שלוש מערכות ואת המכשירים באמצעותם ניתן היה לאושש את הפעילות של האורגנים הללו. למרות העדר החמצן, למרות פגיעה ביכולות הויסות ולמרות הפגיעה הקריטית במתח החשמלי המאפשר ללב לפעום, למרות כל אלה, מצאו שתי החברות מכונות חמצן, דיאליזה וקוצבי לב שהותירו אותן בציפה מתמדת מעל פני המים.
אך שעה שנלחש, בעקת-מה, המושג "קריסת מערכות", המוח ממאן לקלוט זאת ונאחז בסנסיני אילוזיות ומגחיך עצמו ברבים, נעלם לפרקי זמן ארוכים, מקיף עצמו במצגי שווא, באנשי שווא, חיוכו ניטל ממנו, עוד מעט וריר יחרוץ נתיב מזוית פיו, הינה עוד מעט ויהיה למשיסה, ואולי יבואו גם העורבים וינקרו את מוחו ולא יותירו בנו, אלא את דמותו הטראגית של מוח סתור-גורל, קוריוז היסטורי המשמש אות ואזהרה לכל מוחות השפל והגאות, מוחות הרהב וההדר, מוחות ה"אני ואפסי", "אני ובלתי עוד".

תאריך:  27/05/2013   |   עודכן:  27/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריסת מערכות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהלים גרועים צורכים אשראי רב
ירון זכאי 1  |  29/05/13 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז מזרחי
אפילו כשכבר גילו האירופאים את הסוס הטרויאני, הם ממשיכים להאכיל אותו
הרב אליהו קאופמן
מישהו צריך לחוקק חוק שמי שהורשע בעבירה פלילית - אם או בלי קלון, לא יוכל להתמודד לעולם לתפקיד נבחר ציבור בכיר ובכלל זאת ראש עיר. מישהו צריך לחוקק חוק שראש עיר או אחד מסגניו שמפעיל אלימות מוכחת במילוי תפקידו יודח לאלתר ולא יוכל עוד לכהן בתפקיד ציבורי כלשהו
דן אלון
אלה הילדים שלנו ששומרים עליכם בזמן שאתם עושים את עסקת ההונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. אלה הילדים שלנו, והם יהיו נאמנים לנו כשהעסק יקרוס
ראובן לייב
כדי להצטייד בה החשתי את פעמי לתחנת החלוקה הקרובה, ואולם בסופו של דבר נאלצתי להיוותר בלעדיה רק מחמת מחדל של פיקוד העורף
דרור עמית
סימני הדרך המסומנים בלבן הם צבע שמן המרוח על גבי האספלט. בזמן שהכביש רטוב הם מחליקים וגורמים לסטיית כלי רכב ולתאונות דרכים. צבע השמן המחליק נאסר לשימוש באירופה והוא מסוכן. למרות זאת הוא בשימוש בישראל וממחיש זילזול בחיי הנהגים והפקרת חייהם לתשתיות לקויות שמסכנות חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il