X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחנאות בעיתונות יצרה את הידיעה הסנסציונית המבוססת על מסמך מזויף, והמחנאות בעיתונות גם הובילה באופן טבעי את העדויות המוטות של העיתונאים בפני מבקר המדינה, הדג כזכור מסריח מהראש. ברומא של העיתונות, כל העיתונאים, או לפחות מרביתם מתנהגים כרומאים
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס. הבחין בנטיות העיתונאיות רק בשלב החקירה [צילום: יח"צ]

בכנס לשכת עורכי הדין באילת מלין מבקר המדינה בדימוס על עיתונאים שאת שמם הוא לא הזכיר כי בעת שנחקרו בפרשת הרפז הם לקחו צד, "ראינו בפעם הראשונה איך מנסים להשפיע על השיקולים שלנו בחקירה של נושא כל-כך כאוב לכל מדינת ישראל. ההרגשה שלי הייתה קשה מאוד" הוסיף ואמר המבקר שלעבר. מפליא מאוד שהמבקר לשעבר אשר השקיע את מיטב שעותיו ומיטב שעות משרדו בפרשה, הבחין בנטיות העיתונאיות רק בשלב החקירה, כי ברור שכל הסיפור או לפחות עיקרו הוא ברווז עיתונאי ענקי ומאוד מאוד צולע, סירחון שעיתונות אחראית לא הייתה מתעסקת אתו בכלל.
כאשר כזה מסמך תמוהה ומוזר כמו מסמך הרפז נופל לידיו של עיתונאי אחראי, אשר ממלא תפקידו נאמנה, ולא משמש בתפקידו כמקפצה ליעדים אחרים או לקידום אינטרסים הזרים לאינטרסים של עיתונות חופשית הוגנת ומאוזנת, הוא פונה מראש לכל מן הנפגעים האפשריים, בודק ביסודיות את האפשרות שכל המסמך המוזר הזה מצוץ מן האצבע, ולא פורץ אל האקרנים ביום המכריע של מינוי הרמטכ"ל, מזעזע את כל המערכת - נכנס בפועל בנעלי ראש הממשלה ושר הביטחון וקובע בפועל את תפקידם של הממונים על-פי חוק ושל הוועדה הסטטוטורית שאישרה את המינוי.
וזה בדיוק מה שקרה. שלושה עיתונאים ואולפן אחד ביום שישי לפני כ-3 שנים, החליטו עבור מדינת ישראל, בהסתמך על מסמך מזויף, מי יכהן כאן כרמטכ"ל, ומי לא, מי ראוי להמשך כהונה כרמטכ"ל ומי לא, ולכן מה פלא שמה שנולד בחטא, המשיך את חייו בחטא, והביא לניסיונות של עיתונאים להטות את החקירה כל איש לכיוונו.
המחנאות בעיתונות יצרה את הידיעה הסנסציונית המבוססת על מסמך מזויף, והמחנאות בעיתונות גם הובילה באופן טבעי את העדויות המוטות של העיתונאים בפני מבקר המדינה, הדג כזכור מסריח מהראש. ברומא של העיתונות, כל העיתונאים, או לפחות מרביתם מתנהגים כרומאים.
ומחנאות הזו לא התבטאה רק בסיפור מסמך הרפז, המחנאות עקבה אחרי האולפן הזה עקב בצד אגודל, עד אשר הוא התפרק – והגורם שבראשו חצה את הקווים מן העיתונות לפוליטיקה, תוך שהוא מבהיר לכל בר דעת את האינטרס הברור, המובהק, והנוגד כל עיקרון של עיתונות חופשית, אשר הוביל את האולפן טרם פרישתו.

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
"ראינו בפעם הראשונה איך מנסים להשפיע על השיקולים שלנו בחקירה של נושא כל כך כאוב לכל מדינת ישראל. ההרגשה שלי הייתה קשה מאוד"
איתמר לוין
לעומתו סבור אשכנזי, כי יש להסתפק בחקירה של מצ"ח כפי שקבע וינשטיין    בג"ץ התבקש בידי התנועה לאיכות השלטון ואומ"ץ להורות על חקירה פלילית
איתמר לוין
טוען: לינדנשטראוס עסק בתחומים שאינם מעניינו וניסה להדיח את שטייניץ וישי    מצהיר שימקד את הביקורת לא בנושאים פליליים אלא באלו המשליכים על האזרח    מגלה: ממתינים לחיקור דין בחו"ל בפרשת ביביטורס    מבקש לקבוע שהמבקר יהיה גם "נציב זכויות האדם"
איתמר לוין
אומרת בבג"ץ שהחלטתו של וינשטיין להעביר את הנושא לידי מצ"ח "לחקירה משמעותית ביותר של מלוא המסכת העובדתית שעומדת בבסיס הפרשה" ומבקשת שלא להורות על פתיחת חקירת משטרה
רו"ח סיגל שפיץ טולדנו, שרה גרוס
אין בחוק קביעה מפורשת לגבי הענקת זכות שימוע בפני המבקר או זכות המבוקר לעיין במסמכי הביקורת. השאלה בדבר תוקפן והיקפן של זכויות אלו, מקבלת משנה תוקף במקרים בהם דוח הביקורת עוסק בטוהר מידותיהם של מבוקרים ספציפיים. נכון להיום קיים ואקום חקיקתי, המותיר עניינים אלו לשיקול דעתו של המבקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il