X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אי-גיוסם של אזרחי מדינת-ישראל הערבים לצה"ל, מהווה עד עצם היום הזה אושיה מרכזית של ההפרדה החברתית בין יהודים וערבים. באמצעות ההפרדה האנטי-דמוקרטית הזאת והשארת הערבים מחוץ למסגרות הצבא, השיגו ממשלות ישראל, מאז הקמת המדינה את
זהויים התמידי של הערבים כסיכון ביטחוני
▪  ▪  ▪
גיוס חיילים. אפליית ערבים באמצעות הדרתם מחובת גיוס לצבא

יש חיה כזאת במדינת-ישראל, חיה משונה, אַל-טִבְעִית באלף רבתי, והיא מכונה בלשון נקייה "הפוקד". החיה המשונה הזאת קובעת מי ייקרא להתייצבות בלשכות הגיוס לשם רישום התייצבות, לבדיקות לשם קביעת כשירות גופנית (פרופיל רפואי) ולמבחני אינטליגנציה ראשוניים לקביעת דפ"ר (דירוג פסיכוטכנית ראשוני) ולראיון אישי לקביעת רמת המוטיבציה וההתאמה למסגרת צבאית. על-סמך שורת הבדיקות והמבדקים האלה נקבע מה שמכונה בעגה הצבאית קב"א. הקב"א ("קבוצת איכות” שאליה ישויך המגוייס) להבדיל מ-הקב"ה (הקדוש ברוך הוא) הממונה על השתמטות החרדים מגיוס).
לאחר הקמת המדינה, כאשר "הפוקד" נמנע מלקרוא לאזרחי ישראל הערבים ללשכת הגיוס ולמעשה פטר אותם מגיוס לצה"ל, התנגדו לפטור הזה כמה מראשי הציבור הערבי, ובראשם חבר הכנסת תופיק טוּבִּי, אשר תקף את הפטור הכפוי הזה וכינה אותו "אפליה גזעית".
לאחר שראש הממשלה הראשון של מדינת-ישראל, דוד בן-גוריון, בעל הנטיות הדיקטטוריות, התפטר במפתיע ביום 7 בדצמבר 1953 מרשות הממשלה (בתעלול פוליטי, שכשל זמנית, ושלא כאן המקום להיכנס לסיבותיו) התמנה במקומו ובניגוד לתוכניתו של בן-גוריון, משה שרת לראש הממשלה. משה שרת, שנחשב לאנטי-מיליטריסט, מינה את פנחס לבון לשר הביטחון. שר הביטחון החדש (שלא היה רמטכ"ל בדימוס או לפחות אלוף בדימוס) החליט לשנות את מדיניות אפליית בני המיעוטים והדרתם, בין יתר ההדרות, משירות בצה"ל (מדיניות שהונהגה וטופחה על-ידי ראש הממשלה הראשון והיחיד עד אז) מתוך מגמה להשוות הלכה למעשה את זכויותיהם וחובותיהם של כל אזרחי מדינת-ישראל בני כול העדות, המגזרים והדתות.
בהסכמת משה שרת, ראש הממשלה דאז, הורה פנחס לבון לרמטכ"ל דאז, משה דיין (שפנחס לבון היה שנוא נפשו, מסיבות שלא כאן המקום לפרטן) לפתוח במהלך של גיוס הערבים לצה"ל. דיין, שהיה מנאמניו של בן-גוריון, שהיה למעשה טרנספריסט, התנגד למהלך הזה (והוא ידע למה...) אך רבים בקרב ראשי מוסדות השלטון חשבו שהדבר יוכיח לכולי-עלמא שאזרחי ישראל הערבים אינם מעוניינים בגיוס, וכך התאפשר לפנחס לבון להורות לאותו "הפוקד" להוציא קריאה לאזרחים הערבים בגיל הגיוס להתייצב בלשכות הגיוס. במקביל הורה לבון לאנשי משרד הביטחון להיערך לאפשרות גיוסם של ערביי ישראל לצה"ל.
לתדהמת רוב שרי הממשלה ורוב חברי הקואליציה והאופוזיציה, נענו כעשרים אלף צעירים ערבים לקריאתו של "הפוקד" ורבים מהם החלו להגיע ללשכות הגיוס. בעזרת חכמי-דת קיצוניים וכול מיני טיפוסים שמרניים המכונים "זקני העדה" (הלא יהודית, במקרה זה) הצליחו בכירי צה"ל וראשי "מערכות הביטחון" להפר ולסכל את המהלך הדמוקרטי סיכול-כללי. למרות זאת (מסיבות שלא כאן המקום לפרטן) הוחלה בשנת 1956 חובת הגיוס גם על לא יהודים, אך בתנאי שהם משתייכים לעדה הדרוזית (חובה זו לא הוחלה על נשים דרוזיות, כשם שלא הוחלה על נשים יהודיות בנות המגזר החרדי ולא הוחלה גם על אלה שאינן בנות העדה החרדית, אך המצהירות שהן דתיות). בשנת 1958 הורחבה חובת הגיוס והוחלה גם על בני העדה הצ'רקסית (חובה זו לא הוחלה על נשים צ'רקסיות מאותה סיבה שלא הוחלה על נשים דרוזיות).
במהלך השנים הורשו ("הורשו", כך בפירוש) גם גברים בדואים להתנדב לשרת בצה"ל, אך הם שובצו בעיקר כגששים ביחידת גששים.
אי-גיוסם של אזרחי מדינת-ישראל הערבים לצה"ל, מהווה עד עצם היום הזה אושיה מרכזית של ההפרדה החברתית בין יהודים וערבים. באמצעות ההפרדה האנטי-דמוקרטית הזאת והשארת הערבים מחוץ למסגרות הצבא, השיגו ממשלות ישראל, מאז הקמת המדינה מטרות עיקריות:
  • זהויים התמידי של הערבים כסיכון ביטחוני.
  • הצדקה להפקעת אדמות של ערבים לצורכי "שטחי-אש" של צה"ל.
  • הצדקה למסירת אדמות-מדינה ליהודים בלבד לצורך שבירת רצף של ישובים ערביים "העלולים להפוך לחבל ארץ ערבי בתוך מדינת היהודים" ("משימה לאומית” שכונתה בלשון ממשלתית גזענית טהורה ובלי שום בושה "ייהוד הגליל” והנמשכת חלקי הארץ בגבולות הקו הירוק וגם מעבר לו).
  • הצדקה למניעתן מהערבים, אשר "הפוקד" כלל לא קרא להם להתייצב ולהירשם בלשכות הגיוס, של מיני הטבות הניתנות על-ידי המדינה לאלה אשר "הפוקד" כן קרא להם להתייצב ולהירשם בלשכות הגיוס, גם אם לאחר רישומם שחרר אותם באופן גורף מחובת השירות הצבאי והניח להם להמשיך להיהרג עד מאה ועשרים באוהלה של תורה...
ומפקידה לפקידה – אבסורד נוסף: בשעה ש"הפוקד" אינו קורא לשירות צבאי, בתוקף סמכותו, עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות, ולא רק כאלה המשתייכים לעדת מנשקי המזוזות שאמונתם אומנותם, אלא גם כאלה הנחשבים לאזרחים סוג ב' (כפי שפורט לעיל) – אותו "הפוקד" מתעקש לכפות גיוס על ספורטאית מקצועית, על כנר מצטיין, ועל פציפיסט מושבע, ועל עוד כיוצא באלה אזרחים ואזרחיות של מדינת-ישראל שמסרבים לשקר ולהשתחרר מגיוס על-רקע יהודוני-תיאוקרטי-דגנרטי.
למרבה הצער והבושה, הערכאה השיפוטית העליונה המכונה בג"ץ (להבדיל מ-בד"ץ) האמורה לשמור על כך שבמדינת-ישראל יתקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכול האזרחים בלי הבדל דת, גזע ומין – מועלת בתפקידה באופן מתמיד מאז קום המדינה, דבר המהווה ביזוין בית המשפט על-ידי בית המשפט העליון הזה בכבודו ובעצמו.
עד מתי?

תאריך:  30/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפוקד"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השקרנים נדרשים להרחיק את עדותם
גם היסטוריון  |  31/05/13 16:28
 
- למסתתר ב- 63.141.252.133 IP
עידןסובול  |  13/06/13 20:40
 
- עוד כמה מילים ל"גם היסטוריון"
עידןסובול  |  14/06/13 11:12
2
למרות שלילה אפל ורע ירד
עידןסובול  |  18/06/13 00:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אימוץ צעדים של השארת אחוז החסימה בשיעור 1% למימון מפלגות וקביעת מכסות של הצעות אי-אמון לכל סיעה - יחזירו למדינת ישראל את האיזונים והבלמים שחסרים לה כל-כך
עליס בליטנטל
האם מישהו קרא במאמר הקודם שלי אפילו ברמז, שיש לאסור בחורי ישיבה שלא יתיצבו לשירות צבאי בצה"ל? למה לקרוע את העם בצורה כ"כ מטופשת? האם הגחמה של יאיר לפיד להפגין שהוא אכן עומד בדבריו - מחייבת את הממשלה לעשות כזו שגיאה? אל דאגה, הוא עוד ילמד שפוליטיקה זה לא משחק ילדים ו"אני אראה לכם"...
איתן קלינסקי
הכרעה בין אתוסים אינה יכולה להתבצע בצווים מנהליים. הכרעה בין אתוסים אינה יכולה להתבצע תוך איום בענישה על עבירה פלילית למי שנאמן לאתוס שלו. ההכרעה חייבת להיות אך ורק תוך כדי הידברות, תוך כדי שיח ציבורי כן ומכבד
דן אלון
במקום שנחבור לחרדים, כציבור שמתנכר לחונטה העושקת אותנו, הלכנו עם החונטה של העושק נגד החרדים
עמוס ידלין, ג'יימס קארטרייט
Vיתרונות המבצעיים של מתקפה בהובלת ארצות הברית חייבים להישקל כנגד ההשלכות הצבאיות והפוליטיות של היום שאחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il