X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אימוץ צעדים של השארת אחוז החסימה בשיעור 1% למימון מפלגות וקביעת מכסות של הצעות אי-אמון לכל סיעה - יחזירו למדינת ישראל את האיזונים והבלמים שחסרים לה כל-כך
▪  ▪  ▪
משכן הכנסת. לשמור על דמוקרטיה מאוזנת [צילום: פלאש 90]

בשנים האחרונות ותחת כל עץ רענן דובר על הצורך בשינוי שיטת הממשל. אני מודה כי עד היום אינני יודע האם מדובר בשינוי שיטת הבחירות (קרי: מעבר משיטה יחסית לשיטה אחרת), או שמדובר בשינוי שיטת הממשל (מעבר משלטון פרלמנטרי לשלטון אחר).
התלבטות שלי נובעת כתוצאה מכך שמאחדים את שני הנושאים תחת קורת גג אחת, ולא מפרידים ביניהם כפי שהיה ראוי. לאחרונה סערה הכנסת בעקבות "חוק המשילות" שהעלה יו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם מסיעת "הליכוד-ביתנו". מבט אל תוכן החוק מראה כי יש שם סעיפים ראויים כמו צמצום הממשלה ל-19 שרים, וכן העלאת אחוז החסימה ל4% (דבר אשר יקשה על מפלגות קטנות להתמודד לכנסת).
יחד עם זאת, יש בהצעה הזו שתי בעיות:
  • מניעת מימון מפלגות מאלו שלא יעברו את אחוז החסימה: ההצעה למנוע מימון מפלגות ציבורי מכל מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה של 4% אינה מידתית. רצוי אומנם למנוע התמודדות של רשימות קיקיוניות, אך יש לזכור כי חייבים גם לפעול לטובת הזכות להיבחר. ולכן, רצוי להשאיר את אחוז החסימה בשיעור 1% למימון מפלגות כפי שנהוג היום.
  • ריבוי הצעות אי-אמון: אין ספק כי בשנים האחרונות מנצלת האופוזיציה את הצעת האי-אמון כדי לבטא את התנגדותה הנחרצת ממדיניות הממשלה בשורה ארוכה של נושאים. בכך מתפספסת מהותה של הצעת אי-האמון אשר מטרתה הינו להפיל את הממשלה המכהנת, ולהטיל על אדם אחר להרכיב ממשלה חלופית. לכן, צריכות היו סיעות הקואליציה והאופוזיציה לקבוע מכסות של הצעות אי-אמון לכל סיעה בהתאם לגודלה , ולא לקבוע רף גבוה של 61 חברי כנסת אשר יקשה עד מאוד את הפיקוח של הכנסת על עבודת הממשלה. כמו-כן, צריך לצמצם את החקיקה הפרטית שהיא לרוב איננה מועילה.
אימוץ צעדים אלו בצורה נכונה יחזירו למדינת ישראל את האיזונים והבלמים שחסרים לה כל-כך.

תאריך:  30/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעדים חשובים לכינון דמוקרטיה מאוזנת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
האם מישהו קרא במאמר הקודם שלי אפילו ברמז, שיש לאסור בחורי ישיבה שלא יתיצבו לשירות צבאי בצה"ל? למה לקרוע את העם בצורה כ"כ מטופשת? האם הגחמה של יאיר לפיד להפגין שהוא אכן עומד בדבריו - מחייבת את הממשלה לעשות כזו שגיאה? אל דאגה, הוא עוד ילמד שפוליטיקה זה לא משחק ילדים ו"אני אראה לכם"...
איתן קלינסקי
הכרעה בין אתוסים אינה יכולה להתבצע בצווים מנהליים. הכרעה בין אתוסים אינה יכולה להתבצע תוך איום בענישה על עבירה פלילית למי שנאמן לאתוס שלו. ההכרעה חייבת להיות אך ורק תוך כדי הידברות, תוך כדי שיח ציבורי כן ומכבד
דן אלון
במקום שנחבור לחרדים, כציבור שמתנכר לחונטה העושקת אותנו, הלכנו עם החונטה של העושק נגד החרדים
עמוס ידלין, ג'יימס קארטרייט
Vיתרונות המבצעיים של מתקפה בהובלת ארצות הברית חייבים להישקל כנגד ההשלכות הצבאיות והפוליטיות של היום שאחרי
אברהם בן-עזרא
אתמקד במאמר זה בתפקידו של מומחה צד לדיון באירוע זה, והשאלה העולה היא - מהו תפקידו של מומחה צד לדיון בליווי מומחה בית המשפט, ומה עליו לעשות בעת הליווי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il