X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מישהו קרא במאמר הקודם שלי אפילו ברמז, שיש לאסור בחורי ישיבה שלא יתיצבו לשירות צבאי בצה"ל? למה לקרוע את העם בצורה כ"כ מטופשת? האם הגחמה של יאיר לפיד להפגין שהוא אכן עומד בדבריו - מחייבת את הממשלה לעשות כזו שגיאה? אל דאגה, הוא עוד ילמד שפוליטיקה זה לא משחק ילדים ו"אני אראה לכם"...
▪  ▪  ▪
הפגנת חרדים. נגמרו החגיגות[צילום: פלאש 90]

הפתרון לבעיה צריך להיות משולב: גם להרחיב את השכלתם של החרדים בבתי הספר שלהם, ולהעניק להם השכלה שווה כמו לכל אזרח, בלא להחסיר מהם לימודי תורה; ובה בעת, מי שיגיע לגיל גיוס, ולא יחפוץ מסיבותיו שלו לשרת את המולדת, יצטרך לשאת בעול פרנסתו בעצמו.
נגמרו החגיגות וטיפוח הפרזיטים. זה שהם יושבים בישיבה ולומדים תורה - נהדר. אך את המשפחות מרובות הילדים אין אזרחי ישראל חייבים לכלכל. ובנוסף - אין בזה מן הצדק, שרק הנשים החסודות החרדיות תישאנה בעול הפרנסה וגידול הילדים, והבישולים והכביסות, ותשבנה להטליא את בגדיהם בלילות, כדי להביא חיל לבעליהן.והדברים אמורים גם לגבי הנשים הערביות, שכולן עובדות.
הגברים החרדים חייבים ללמוד מקצוע, להשכיל, ולצאת לשוק העבודה. את לימודי התורה יספיקו לעשות בערב או בלילה, כרצונם. בישיבה אין שעות פתיחה וסגירה.. וגם בחינוך למיעוט הערבי צריך לכלול נושאים ישראלים וכלליים, כדי שהילדים יתערו בארץ, ידעו עברית וישכילו, ובהמשך יוכלו למצוא פרנסה בקלות.. מאידך - קשה לי לתאר לעצמי כיצד בחום הלוהט של מזג האויר הישראלי יוכלו החרדים לצאת לעבודה כלשהיא עם המעילים השחורים, כובעי פרווה וכל שאר המלבושים שאבותינו לבשו במזרח אירופה. אבל זו תהיה הבעיה שלהם, להתרגל שהם חיים בציון, ולא במזרח אירופה..
אנחנו חייבים לפתור את בעיית הבעיות המעיקה על תקציב המדינה - ההקצבות הניתנות לכל בעל משפחה עם עשרות צאצאים (בקרב הערבים סך ההטבות נכנס כולו לכיס האב הנשוי לכמה נשים עם עשרות ילדים. מה שמאפשר לו לשבת עם הנרגילה ולעבור בשלווה את יומו).
ברגע שכל המתגייס לצבא בגיל 18 יקבל משכורת, ולאחר השירות הצבאי יזכה במילגת לימוד חינם היכן שירצה, נראה את הדוסים ממשיכים להתנענע על ספסל הישיבה ולחכות להקצבות ולמענקי הדיור שלא יגיעו..וכי מדוע שהם יקבלו מילגה לכל חייהם כבר מגיל 18, בעוד בחורים חילוניים המשרתים בצבא לא זוכים בכך, אלא רק עבור לימודים בלבד, אם הם עילויים, ורק לאחר השירות הצבאי?
אבל לאיים שכל המסרבים להתגייס ייאסרו? היכן תשכנו אותם? ומי צריך שבר זה בעם? מהפכות ורפורמות יש לעשות בשלבים. ומכיוון שהדבר שהכי כואב להם זה הכיס. לכן, אם נתחיל עם הסנקציות הכלכליות - כשם שזה עבד על גדולים מאיתנו - זה יעבוד גם כאן.
ובל תטעו שכל הלא-חרדים שונאים את התורה. לא כל היהודים "גויים", כהגדרת החרדים את כל מי שאין ציציות מציצות מבעד לחולצתו, או מי שלא מגדל לתפארת פיאות, ודואג לסלסל אותן כמו היו חית מחמד.
אנחנו כבר לא חיים בגולה, ואיננו בגטו. אין עלינו להיבדל מהגויים בעזרת מלבושים משונים ולא רלוונטים למאה ה-21 ולאקלים המדברי הצחיח שלנו. כאן כולנו ישראלים, ומי שחושב שאינו - יכול לעוף מכאן לארבע רוחות השמיים. זו ארצנו, ארץ יהודית, בה כל אחד מאמין ומיישם מהמצוות את מה שלבו אומר לו. אין גבולות ואין מגבלות. המגבלה היחידה היא: נהג באחיך ביושר, אל תחמוד, ונהג בצניעות. אולי אם יקיימו זאת כולם - גם הדתיים וגם החילונים, ובמיוחד בעלי ההון - תיטהר ארצנו מחטאיה. ובא על ישראל שלום.

תאריך:  30/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטה אומללה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עליס בדרך הנכונה:
עליס תתעוררי  |  30/05/13 20:43
2
זיכרי דבר אחד עליס,בטרם תשתלחי
קורןנאוה טבריה  |  2/06/13 10:52
3
די עצוב לי שתגובתי אלייך הוחרמ
קורןנאוה טבריה  |  3/06/13 21:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הכרעה בין אתוסים אינה יכולה להתבצע בצווים מנהליים. הכרעה בין אתוסים אינה יכולה להתבצע תוך איום בענישה על עבירה פלילית למי שנאמן לאתוס שלו. ההכרעה חייבת להיות אך ורק תוך כדי הידברות, תוך כדי שיח ציבורי כן ומכבד
דן אלון
במקום שנחבור לחרדים, כציבור שמתנכר לחונטה העושקת אותנו, הלכנו עם החונטה של העושק נגד החרדים
עמוס ידלין, ג'יימס קארטרייט
Vיתרונות המבצעיים של מתקפה בהובלת ארצות הברית חייבים להישקל כנגד ההשלכות הצבאיות והפוליטיות של היום שאחרי
אברהם בן-עזרא
אתמקד במאמר זה בתפקידו של מומחה צד לדיון באירוע זה, והשאלה העולה היא - מהו תפקידו של מומחה צד לדיון בליווי מומחה בית המשפט, ומה עליו לעשות בעת הליווי?
אריאל י. לוין
רוסיה מול ארה"ב במזרח התיכון, מוסקבה מגבה את דמשק, נשק מזרחי מול נשק מערבי. לא, זה לא תיאור של שנות ה-60 וה-70 אלא של המציאות הנוכחית. עסקת הטילים הרוסית-סורית עוד יותר משמעותית מכפי שהיא נראית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il