X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתחם קברו של הרשב"י הוא אתר פופולרי אליו עולים לרגל המוני מאמינים, ורבים מהם גם מוכנים לשלם כסף רב עבור רבנים ומקובלים שיתפללו עבורם על הקבר כאן נכנסים לתמונה אותם מוסדות שמציעים את השירות הזה לכל דורש
▪  ▪  ▪
קבר מירון [צילום: פלאש 90]

זו כבר תופעה. מכה של תופעה או תופעה במכה. אחרי התופעה של הצמתים המלאים באנשים המתרימים אותנו. הם קוראים לזה "מגביות", ומתברר שזה מקור הכנסה לא רע - 500 שקלים ממוצע ליום. המתרימים המתחזים, או באמת מסכנים, מקבלים מזה רק אחוז קטן, כשהשאר ניתן לעבריינים שמחזיקים בעלות עליהם ועל הצומת במקום.
התופעה של אנשים שנכנסים אלינו תוך כדי תפילה, ומבקשים מאיתנו תרומות עבור משפחה במצוקה / הכנסת כלה / אלמנה עם שבעה יתומים. הם עושים זאת, תוך כדי שהם מחזיקים במכתב המלצה שאף אחד מאיתנו לא קרא עד היום, ומפליגים לדרכם במרצדס שחורה.
יש שנותנים בלב חפץ ויש שנותנים בלב חמוץ, רק כי נשאר משהו אצלם, מסיפורי הגננת על אליהו הנביא בלבוש אדם, הבוחן את מתן הצדקה.
תופעת המתרימים האלו שמפריעים לי להתפלל בשקט בכותל, ודורשים כמעט בכוח צדקה. יש להם חוצפה להתלונן שמה שנתתי לא מספיק להם.
אז בהמשך למתרימים האלו, ולעלונים המופצים לכל, החלה תיבת הדואר שלי להיות מופצצת בעלונים של סיפורי מופת וניסים גלויים של הרשב"י זצ"ל. אני עדיין לא מתלהב לראות את תמונתו מתגוללת ככה על הרצפה ובפחי אשפה, אך אני מניח שכבר מצאו לזה היתר. אחד העלונים האלו משויך למוסדות (אין כמו מוסדות) שמציעים לכם לשלם 2,000 שקלים, כדי שמקובלים בישיבה מטעמם יתפללו עבורכם בקבר במירון.
מתחם קברו של הרשב"י הוא אתר פופולרי אליו עולים לרגל המוני מאמינים, ורבים מהם גם מוכנים לשלם כסף רב עבור רבנים ומקובלים שיתפללו עבורם על הקבר. כאן נכנסים לתמונה אותם מוסדות שמציעים את השירות הזה לכל דורש.
המוסדות מציעים לכל מי שמעוניין בכך, לשלם באמצעות אתר האינטרנט שלהם ובאמצעות מוקד טלפוני, בעבור תפילות שיאמרו עבורם האברכים והמקובלים שלהם מהישיבה במתחם הקבר. בתמורה מבטיחות נציגות השירות של הישיבה (מותר לנשים לעבוד?) כי האברכים הנמצאים מדי לילה במתחם הקבר, יתפללו בעבור חמישה אנשים שיבחר המשלם.
תחקיר mynet מיום 26.10.12 מעלה שישיבה כזו, שמפרסמת את עצמה בעלונים המדוברים, כלל לא קיימת שם. הכתבת נסעה למירון והתלוותה לגבאי מתחם הקבר, חיים בן-שמעון. במשך יותר מ-40 דקות הם חיפשו יחד את הישיבה האבודה - לשווא. בן הגבאי מספר: "בכל יום אני מקבל פניות מאנשים שמחפשים את הישיבה הזאת ותרמו כסף באמצעות כרטיסי אשראי", אומר בן שמעון, "כואב לי הלב על האנשים האלה. אני עובד כאן 26 שנים ואני אומר בוודאות: אין כאן ישיבה כזאת".
"מדובר בישיבה רצינית ביותר, הממוקמת במרפסת הכוהנים במתחם קברו של הרשב"י", אמרה הנציגה. "האברכים שלומדים בה עוסקים אך ורק בלימוד תורה מבוקר עד ערב במתחם הישיבה. משעת חצות ועד שעות הבוקר המוקדמות, הם הולכים למתחם הקבר ומתפללים בעבור התורמים שלנו, בהתאם לשמות שהועברו אלינו.
באתר האינטרנט שלהם, תחת הכותרת 'המלצות הרבנים', מפורטים שמותיהם ותמונותיהם של 14 רבני ערים. רב העיר טבריה דוד פרץ, כמו רב העיר קריית אתא, שלמרבה הצער הופתעו מאוד לשמוע על כך השבוע.
ישראל דרעי, האחראי על האתרים הקדושים מטעם משרד התיירות מסר: "אני לא מכיר את הישיבה המדוברת, והם לא יושבים במתחם הציון של רבי שמעון בר יוחאי, שמעתי על מוקד ההתרמות שלהם וצר לי לומר שזו לא העמותה היחידה שפועלת באופן הזה".
ובינתיים, אנשים עדיין תורמים. העלונים מתגלגלים ומתגלגלים ברוח הנושבת, עד שירים אותם הפראייר הבא.

תאריך:  03/06/2013   |   עודכן:  03/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
יש קבוצה חילונית, בעיקר שמאלנית, שמשתמטת משירות צבאי ומשירות לאומי פי כמה וכמה יותר מן החרדים. בבועת תל אביב למשל...
ציפורה בראבי
לאן באמת נוטה הרוח העם? שמאלה או ימינה? את זה התקשורת קובעת. והתקשורת אצלנו, ברובה, שמאלנית...
עמוס דאי
ההרגשה היא כאילו נשכחו הרדיפות אחרי יהודים רק בשל היותם יהודים שומרי מצוות ההולכים על-פי חוקי התורה, והאינקויזיציה וגזירות השמד שוב מרימים ראש
משה חסדאי
מתוך רצונן לתמוך בערבים, או לפחות לא להכעיסם, השלימו ממשלות מערביות, ולו אך בשתיקה, עם תעמולת כזבים פרועה נגד ישראל - והתקשורת המערבית סייעה להפצתה. זהו סוד הצלחתה של התעמולה הערבית הנאצית והאנטישמית בעולם המערבי
אלעזר לוין
חוק הוד"לים פקע, והתברר ככישלון גמור    במקום להודות בטעות, מנסה הממשלה לחדש את החוק, שאיננו מחייב את היזמים לבנות ולו גם דירה אחת בשנים הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il