X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשאדם נמצא בשעות טובות, מסירות נפשו למסור את חייו גדולה יותר מבזמנים קשים, משום שבזמנים טובים האדם אוהב יותר את החיים ושמח בהם
▪  ▪  ▪

"וירב העם עם משה, ויאמרו לאמר ולו גוענו בגוע אחינו לפני ה', ולמה העליתנו ממצרים להביא אותנו אל המקום הרע הזה לא מקום זרע ותאנה וגפן ורימון ומים אין לשתות". וקשה - בני ישראל נמצאים באותו זמן בסכנת חיים, אין מים לשתות וההתמודדויות קשות ביותר, מדוע בשעת סכנה מזכירים דברים של מותרות - גפן, תאנה, רימון - אלו מותרות לשעות ולימים טובים, לא לזמן של התמודדות על הקיום ועל החיים?
אלא צריכים לבאר ולומר: יש שני מצבים שבהם אדם מוסר את נפשו - מצב ראשון, בשעה שטוב לאדם, יש לו עושר, נחת ושפע גדול, ומצב שני, בשעות ובזמנים קשים, כאשר האדם במצוקה ובסכנות קשות ובעיות נוראיות. ההבדל בין שני המצבים הוא שכשאדם נמצא בשעות טובות המסירות נפש למסור את החיים היא יותר גדולה מלמסור את החיים בזמנים קשים, משום שבזמנים טובים האדם יותר אוהב את החיים ושמח בהם ונוח לו בהם.
והנה בני ישראל אהבו את הקב"ה אהבה מרובה והבינו שהזמן שלהם קשה והסכנה של החיים גדולה, ההצטערות והכאב שלהם היו שאם צריך למסור את החיים, מעדיפים אנו למסור אותם בשעה גדולה ובשעה טובה ולא בשעה שאנחנו כך או כך בשערי מוות. וזו הייתה הטענה שהיו מעדיפים למות ולמסור את חייהם בזמן שיש להם גפן ותאנה ורימון.
וזה מה שרבי עקיבא לפני מותו אמר לתלמידיו: כל חיי חיכיתי לרגע זה, כל חיי בכל המצבים שעמדתי בחיים בטוב וברע. והגדולה של האדם בשעות גדולות וטובות שההצלחה מאירה לו פנים לעמוד ולמסור את נפשו להקב"ה.
בכל פעם שאדם כובש יצרו
וידוע יסוד גדול בחיי האדם: כאשר היצר עומד להתגבר על האדם, יש שתי דרכים - או שאדם ממית את יצרו לגמרי כפי שאמר דוד המלך "וליבי חלל בקרבי", או שבכל פעם שהיצר הרע בא לאדם בכל עניין האדם מתגבר על יצרו ונלחם בו ומפחיתו וממעיטו וכובש אותו. ומה המעלה הגדולה אשר עושה נחת רוח לאבינו שבשמיים בכל פעם לכבוש את היצר, כי בכל פעם שאדם כובש את יצרו מגדיל הוא כבוד שמיים. וזה מה שאמרו חז"ל, "איזהו גיבור הכובש את יצרו", לא אמרו איזהו גיבור ההורג את יצרו, אלא הכובש את יצרו.
והנה בזמן מיוחד זה אשר אנו נכנסים, ראש חודש תמוז, אשר דרשו דורשי רשומות, תמוז - ראשי תיבות: ז-מן ת-שובה מ-משמש ו-בא, מהימים האלו האוויר והרוח של הימים הנוראים מתחילים להתעורר בעולם והכנות שצריכים להכין את נפשנו ליום הדין מתחילות מימים אלו.
ובערב שבת קודש זה, אשר מסוגל הוא לגדולות ולנצורות, נרומם את נפשנו ונקדש את עצמנו שנהיה כלי קיבול שרוח החרטה והתשובה תיכנס בנפשנו. "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם". שבת שלום ובשורות טובות.

תאריך:  07/06/2013   |   עודכן:  07/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
מאז ועד בכלל קרח ועדתו הפכו למשל ולשנינה, אבל הלקח לא נלמד; עובדה היא שיש להם צאצאים רעיוניים עד כי, למרבה הצער, דומה שמעולם לא פסקו מחלוקת ושנאת חינם מעם ישראל
איתמר לוין
עם הקמת המדינה נפוצה בדיחה, לפיה דוד בן-גוריון התנגד להנהגת משטר מלוכני בישראל בנימוק שהוא אינו רוצה להיקרא "המלך דוד השני". לשמעון פרס אין בעיה כזו - לא בהתנהלותו היום-יומית מאז נבחר לנשיא המדינה ולא באירועים לציון יום הולדתו ה-90
חיים שאולזון
בין הדת החרדית לבין הדת היהודית יש מספר נקודות השקה ודמיון, אבל אלו דתות שונות לחלוטין    פוסט אנונימי שהועלה לאתר "עולמם של חרדים"
גליה לינדנשטראוס
הסיכוי של ההפגנות להיהפך "לאביב טורקי" שתוצאתו תהיה הפלת השלטון, נראה כאמור קטן. רבים ברשת מדגישים כי טקסים אינה תחריר וגם הנשיא הטורקי אמר שיש לראות את ההפגנות כדומות יותר לתנועת "כיבוש וול סטריט" מאשר לטלטלה בעולם הערבי
רפאל בוכניק
גרירת הרגליים של המערב בכל הקשור למעורבות ישירה ו/או עקיפה לתמיכה במחנה המורדים בסוריה היא בזיקה ישירה להיקלטות המסר המניפולטיבי של הנשיא בשאר אסד, כי כל סיוע מצד המערב למורדים כמוהו כסיוע בלתי אמצעי המוביל בעצם לכינונה של "ח'ליפות איסלאמית" בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il