X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשארה תמוהה ובלתי פתירה ההדחה של שגריר מנוסה בעל עבר עשיר במשרד החוץ. אבל עם כניסת ליברמן לתפקיד החל המסע להורדתו לדרגה קונסלרית בארץ אחרת, והכנסת שגריר חדש מהספסלים האחוריים של הכנסת
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן. בוטות דורסנית [צילום: פלאש 90]

שום מנהל בית ספר ותיק ומנוסה לא יהיה מוכן להיענות לדרישה באמצע שנת לימודים לעזוב תפקיד ניהולי, ולעבור למשרת מורה מסייע בכיתה בבית ספר בעיר אחרת ומרוחקת ללא מתן הסבר מתאים מצד המפקח האחראי.
ציבור ההורים לא יעבור לסדר היום, כאשר באמצע שנת הלימודים במקום המנהל הוותיק והמנוסה ימונה אדם, שאין לו בכלל קשר למערכת החינוכית. ומה שכן יש לו, הוא איש אמונו של המפקח.
מה שמוסכם בכל מערכת ציבורית אינו חל על השררה שמיצר מר אביגדור ליברמן במהלכים דורסניים, בוטים ומבהילים בכל התנהלותו במפלגתו ובממשלה. הבוטות הדורסנית וגסת הרוח בולטת במיוחד בתחום מאוד תמוה, שקשור בעבותות למדינה בשם בלארוס ובירתה מינסק. במקרה שלנו המפקח האחראי במשרד החוץ, מר אביגדור ליברמן, הדיח שגריר של מדינת ישראל במינסק בבלארוס לאחר תקופה קצרה ומינה במקומו אדם לא מקצועי.
מעיפים שגריר ותיק ומיומן
שגריר ישראל בבלארוס אדי שפירא, שגריר מקצועי ותיק ומיומן, שרשם הישגים נאים בעברו הדיפלומטי העשיר במשרד החוץ, קיבל הוראה שעליו לעזוב מיד את תפקידו כשגריר במינסק. ללא כל הסבר הובהר לשגריר, מהיום להיום שהוא רק קונסול במדינה אחרת. צ'יק צ'ק טולטל ממדינה למדינה והורד בסולם הדרגות. משגריר לקונסול, מדרגת מנהל בית ספר לדרגת מורה מסייע בבית ספר בעיר אחרת.
במקרה שלנו כולם עוברים לסדר היום, כאשר באמצע תקופת הכהונה במקום שגריר וותיק מיומן ומנוסה ממונה אדם, שאין לו קשר למערכת של משרד החוץ. הקשר היחיד היותו חבר כנסת ברשימת "ישראל ביתנו", שבראשה עומד אביגדור ליברמן.
במקום אדי שפירא, שגריר מנוסה ומיומן, נוטלים מהכנסת את יוסף שגל, חבר כנסת משמים נטול כל עשייה בכנסת, שאינו מוצא את עצמו בעבודתה, יושב בוהה על הספסלים. לעתים רחוקות פוקד את דוכן הנואמים. אבל לדעתו של אביגדור ליברמן הוא המתאים ביותר להיות שגריר במינסק במקום שגריר ותיק מיומן ומנוסה, כי זה רצונו של הבוס, שיש לו עניין, כי רק איש סודו ונאמנו יישב במינסק. ודווקא במינסק.
מכל הסיפור למדתי על מידת האצילות של השגריר אדוארד (אדי) שפירא, שגריר ותיק ומקצועי. אדי שפירא אינו מתלונן על הירידה בדירוג. הוא משדר עסקים כרגיל. לדבריו, הוא מפיק את המרב גם בתפקידו החדש כקונסול, הגם שיש בו ירידה תלולה בדרגתו המקצועית.
החצר של הרודן
סיפורו של יוסף שגל הוא סיפורו של משרד החוץ בתקופת אביגדור ליברמן, המתנהלת כחצר של רודן. הייתי רוצה לעדן את יחסי לאביגדור ליברמן. רוצה להאמין לו שהוא כֵּן בגישתו בדבר צורך מיידי לפתוח מחדש שגרירות במינסק, שהייתה סגורה פרק זמן קצר משיקולים תקציביים במשרד החוץ.
אני מתקשה לקבל שרק הַכֵּנוּת הנחתה אותו עד כדי כך, שבתקופת היותו שר התחבורה היה מוכן להפריש כסף מתקציב משרד התחבורה, רק כדי לפתוח מחדש את שגרירות במינסק. אם משרד החוץ אין לו תקציב, אביגדור ליברמן מעביר מתקציב משרד התחבורה לפתיחתה מחדש של שגרירות ישראל במינסק.
נשארה תמוהה ובלתי פתירה ההדחה של שגריר מנוסה בעל עבר עשיר במשרד החוץ, שמונה על-ידי משרד החוץ, אבל עם כניסת ליברמן לתפקיד החל המסע להורדתו לדרגה קונסלרית בארץ אחרת, והכנסת שגריר חדש מהספסלים האחוריים של הכנסת, שגריר-חבר ב"ישראל ביתנו".
עוד יותר תמוהה האמירה של אביגדור ליברמן, כי נמצא פגם בעבודת השגריר אדי שפירא, שבשיחות סגורות במשרד החוץ הביע דעות לא מחמיאות על הנשיא לוקשנסקו. נשיא שרק נכשל, תרצו "מעד", באמירה אנטישמית בעיר בברוסק, ש"הליכלוך ברחובותיה מזכיר לו "עיירה יהודית" (בעיר זו ערב מלחמת העולם השנייה יותר ממחצית תושביה היו יהודים).
נשיא ביליירוס לוקשנסקו רק "נכשל" בהתבטאות יותר מפעם אחת בשבחו של היטלר כדמות של מנהיג, שיש הרבה מה ללמוד ממנו. וזו הייתה מעילה מצד שגריר ישראלי שלא יתבטא בנושא לפחות בפורומים של משרד החוץ הישראלי.
פרשת השגריר בן זאב, איש הפתק הסודי שהעביר או לא העביר לאביגדור ליברמן פתק, כבר נדונה בבית המשפט ונטחנה בעיתונות. אך תמוה שהדחת השגריר שפירא והמינוי הבהול והלא ברור של יוסף שאגל נדחקה לקרן זווית, קרן זווית שבולעת בדממה את כל צחנתה, צחנה שמאיימת עלינו. צחנת השררה שמיוצרת בסביבתו של אביגדור ליברמן.
אינני יודע מה אמר אדוארד שפירא בשיחות סגורות. אך אני שהייתי שליח של "נתיב" ומשרד החינוך לפני למעלה מעשר שנים במינסק שמעתי לא פעם בשיחות סגורות תמיהות של מורים, מוסיקאים, מרצים באוניברסיטה, "מדוע ישראל היא המדינה היחידה, שסוככת על לוקשנסקו, בשעה שכל מדינות המערב מתריסות בגלוי נגד גילויי רמיסת זכויות האדם". מתריעות כנגד מאסרים בלתי חוקיים של אנשי אופוזיציה.
אודה, לבושתי שלא עניתי. כשם שלא עניתי לשאלות של מורים רבים בבית הספר ע"ש ויצמן בסאנטייגו, מדוע ישראל היא המדינה כמעט היחידה, מלבד ארה"ב, המגלה אהדה לרודן פינושה בצ'ילה. ישראל היא זו ששלחה מכונות עם "תותחי" מים מתוצרת קיבוץ בית אלפא לפזר את ההפגנות, שלחה "עוזי" לחמש את הצבא ואפילו ציוד אווירי.

תאריך:  11/06/2013   |   עודכן:  11/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתעלולי אביגדור ליברמן
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
ליברמן זו מכונה דורסנית מסוכנת
משה עצמון  |  11/06/13 12:04
2
ליברמן סכנה לדמוקראטיה ל"ת
משה.  |  11/06/13 12:14
3
ליברמן עוד ישתלט על הליכוד
איצי  |  11/06/13 12:47
4
לאיתן
איצי   |  11/06/13 12:52
 
- לאיצי
איתן קלינסקי  |  11/06/13 14:14
5
רוצה ליידע את כולם שהיום
איריס כהן  |  11/06/13 17:53
6
כמה הערות והצעה אחת לאיתן...
מגיב ותיק  |  11/06/13 18:43
 
- תגובה מצוינת ישר כוח למגיב
רוביק  |  11/06/13 20:36
 
- נמהרות אינה הדרך
דאגנית  |  11/06/13 21:50
 
- המגיב שמדבר על טמבלים
"יופי מגיב ותיק"  |  12/06/13 10:40
 
- דוגמה מצויינת לבעיות בהבנת
מגיב ותיק  |  13/06/13 13:50
 
- תגובה לעניין
צפורה בנאי  |  13/06/13 13:18
 
- צפורה, קשה, קשה לפתור את
מגיב ותיק  |  13/06/13 15:22
7
ביקורת בתוך משרד החוץ אסורה.
מינסקאי  |  11/06/13 19:43
 
- תגובה
איתן קלינסקי  |  11/06/13 23:16
 
- ליברמן חבר של חוק שנסקו ל"ת
חבר  |  12/06/13 10:28
 
- ליברמן חבר של חוק שנסקו ל"ת
חבר  |  12/06/13 10:28
8
זהירות- הפאשיזם בדרך. ל"ת
شنتعغف  |  12/06/13 19:13
 
- עד שיגיע בנתיים שולט הבושביזם ל"ת
איריס כהן  |  12/06/13 20:41
 
- כן לשתי מדינות לשני עמים
לא לאיריס  |  13/06/13 18:19
 
- וגם הפשיסטו - איסלמיזם ל"ת
מגיב ותיק  |  13/06/13 22:02
9
בושה שנותנים לך במה להיות כתב ל"ת
להקיא מהכתבה  |  12/06/13 22:47
 
- חתרניסקי הבלתי נלאה!
משה המכבי  |  13/06/13 00:13
10
רביב דרוקר ב"המקור" חשף את זה! ל"ת
המאמר חשוב גם כן.  |  13/06/13 07:56
11
רשימה אמיצה וישרה
בן דוגית  |  13/06/13 23:29
 
- מצטרפת לדעתך ל"ת
שולה ..  |  14/06/13 10:45
12
העיתונות הבילרוסית
איצי  |  15/06/13 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ירון זליכה
מומלץ כי מנהל הרכש בחשב הכללי ייזום מערך הדרכות פרטני המתמקד בהדרכה של מכרזי איכות וכן כי אגף התקציבים באוצר יגדיל את תקציבי הייעוץ העומדים לרשות עורכי המכרזים בבואם להכין את מכרזי האיכות. פוטנציאל והיעילות במכרזי הממשלה גדול ומצדיק את האתגר
עו"ד דוד בסון
ביהמ"ש המחוזי, דחה את טענות עיריי פ"ת וקבע כי יש לאפשר מכירה פומבית של הקרקע לאחר שהנפקעים הביעו את הסכמתם לכך, תוך שהוא קובע כי תמורת המכירה תופקד בנאמנות אצל הכונסים
נורית גרינגר
ההאשמה העצמית של תרבות המערב אינה מאפשרת לה לשים כל אחריות על הצד השני, גם כשהתהום נפתת תחת רגליה. כל ניסיון אקטיבי להתנגד לסכנות שהאיסלאם מעמיד בפני העולם החופשי מביא איתו בלבול אינטלקטואלי הגובל בשיתוק כללי
עידן יוסף
הקוד האתי לדוברי ממשלה ומוסדות ציבור אינו נותן מענה חד לסוגיות הליבה של העבודה מול עיתונאים. הוא רואה את הדוברים כמשרתי הגופים ונועד ולא כמשרתי הציבור. הניסיון להציג מציאות באור ורוד הוא שורש החטא
איתמר לוין
בניגוד לדבריו של נשיא בית המשפט העליון, נראה שבעניינו של נסים ישעיה לא יכלה להתקיים "בחינה קפדנית" פשוט משום שלא היה זמן לכך בטרם הוא הודח    אם זה מה שנעשה לשופט שאמר דבר שטות, מה ייעשה למשל לשופט שיתבטא בגזענות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il