X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדיף להיות בצד המדווח על ההליך ולא אחד הצדדים להליך עצמו, אך לתביעה בה זכינו היו גם יתרונות של היכרות עם המערכת כחלק ממנה. יש לנו כמה מסקנות רוחב, כמו בחינת הצורך לבדוק גם את אופיו ומזגו של מי שעומד להיות עורך דין
▪  ▪  ▪
מצאתי את עצמי בפעם השנייה בקרית ביאליק

ככתב משפטי, אני עוסק מטבע הדברים מדי יום בסיקור משפטיהם של אחרים ובוחן מבחוץ את התנהלותם של שופטים ועורכי דין. המסקנה מהמקרה בו הייתי מעברו השני של המתרס היא, שעדיף להיות בצד המדווח.
תביעות לשון הרע הן חלק מהיום-יום של עיתונאים (למרות שהתביעה המתוארת כאן היא הראשונה ועד כה היחידה שהוגשה נגדי ב-23 שנות עבודתי, על דברים שכתבתי בעצמי ולא על אחריותי כעורך). גם כאשר אתה בטוח בצדקתך, כפי שהייתי במקרה הזה, עדיין יש איזשהו ספק ויש איזשהו חשש. האם התשובות על דוכן העדים היו ברורות? האם הבהרנו את עמדתנו בסיכומים? האם השופט לא ירצה להיות חדשני על גבנו?
מצד שני, דווקא ככתב משפטי - היה חשוב לראות את המתרחש גם בעיניו של צד להליך. ואני חייב לומר, שחלק ניכר ממה שראיתי לא מצא חן בעיני. התובע, יצחק נגלר, הצליח לקבל דחייה של תשלום האגרה, תוך הצגת מסמכים מעוררי תמיהות בנוגע לגובה הכנסותיו, ותוך שהוא טוען בין היתר שהוא מפגר בתשלום המזונות לגרושתו – על סמך דוח משנת 2006.
בזכות דחיית האגרה, יכול היה נגלר להגיש תביעה בסך 2.5 מיליון שקל. לאחר שהשופטת העירה לו, הקטין בטובו את התביעה ל-1.25 מיליון שקל. אחרי עוד הערה, הפחית אותה ל-600,000 שקל. כך יכול היה נגלר להכניס אותנו לסיכון כספי, לגרור אותנו למרחק של 150 ק"מ, וכל זה – בלי שזה יעלה לו אף פרוטה. שיהיה ברור: כעת אנחנו נוודא שנגלר ישלם את האגרה עד הגרוש האחרון. 15,000 שקל טבין ותקילין.
התנהלות מטרידה
מטריד היה לראות את התנהלותו של נגלר בהליך כולו. הוא הפציץ את בית המשפט בבקשות, עד כדי כך שהשופטת הזהירה אותו שאם ימשיך - יחויב בהוצאות לטובת אוצר המדינה. חלק מטיעוניו נראו תמוהים, בלשון המעטה, אך למרות זאת היה עלינו להתייחס אליהם ברצינות ולהקדיש זמן לענות עליהם. כאשר בא-כוחנו, עו"ד יורם מושקט, פתח במילים "אם חברי", קטע אותו נגלר בצעקה: "אני לא חבר שלך!" - מה שגורם לשומע לתהות, הכיצד נגלר אינו יודע שזוהי לשון הפנייה בבית המשפט. הוא התווכח עם השופטת, נשא נאומים במקום לשאול שאלות, התלהם והרים את קולו. השאלות שלו היו לעיתים מגוחכות; כך למשל שאל מדוע לא פרסמתי את פסק הדין בעניינו תוך ציון שמו הפרטי בלבד.
מה שמטריד אותי במיוחד, ודאי לאחר שתביעתו של נגלר נדחתה, הוא כמה שאלות רוחב: האם די בבחינות בתחום המשפטי-מקצועי כדי להעניק רישיון? האם אין צורך בבחינות באתיקה ובידיעת השפה העברית? האם לא הגיע הזמן לחשוב, שמן הראוי לבחון גם את אופיו ומזגו של מקבל הרישיון?
לא תמיד הצלחנו להבין
גם את השופטת עפרה אטיאס לא תמיד הצלחנו להבין. לאחר הגשת הסיכומים, ומשהבין שטעה כאשר לא חקר אותי על תצהירי, ביקש נגלר לזמן אותי לעדות. אין כזאת חיה: הגשת סיכומים אומרת ששלב ההוכחות הסתיים. אבל אטיאס קיבלה את הבקשה, וכך מצאתי את עצמו נוסע בפעם השנייה לקריית ביאליק.
למרות שכאמור נגלר הפציץ אותה (ואותנו) בעשרות מסמכים מיותרים, אטיאס גם לא פסקה לטובתנו הוצאות - לדבריה משום שלא רוותה נחת מהתנהלותנו. על זה לא אתווכח, לא משום שאני מסכים, אלא משום שוודאי שאינני אובייקטיבי.
אבל היה לאטיאס עוד נימוק: הדברים שכתבתי היו לשון הרע ולנגלר נגרמה עוגמת נפש רבה מן הפרסום. את זה אני באמת לא מצליח להבין. נכון, זו הייתה לשון הרע - כמו כל ביקורת - אבל כזו שהחוק מעניק לה הגנה, וזו בדיוק הסיבה שהתביעה נדחתה. נכון, לנגלר נגרמה עוגמת נפש - אך זו הייתה תוצאה של מעשיו שלו. היה נחמד לקבל כמה אלפי שקלים מנגלר (אם היינו מצליחים לגבות אותם), אך בעיקר היה חשוב להעביר מסר נגד תביעות סרק שמנסות להלך אימים על אמצעי תקשורת ולהוציא ממנו מאות אלפי שקלים בטענות חסרות יסוד. חבל שההזדמנות הזו לא נוצלה.

תאריך:  15/06/2013   |   עודכן:  16/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצד השני של המתרס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין מתחרים לטמטום של בתי המשפט ל"ת
אורח  |  16/06/13 00:20
2
המלצה לקוראים
שפתיים יישקו  |  16/06/13 02:57
3
יש לך מזל: סתם שופטת לא חכמה.
יכולת לקבל טיפשה  |  16/06/13 06:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חסן רוחאני הוא אולי קיצוני ולא אולטרה-קיצוני, אך זה לא ישנה בהרבה את תוכנית הגרעין האירנית המובלת בידי עלי חמינאי. אם כבר, בחירתו עלולה לתת למערב ובעיקר לאובמה תירוץ להמשיך במדיניות הכושלת הנוכחית
לאה טרן
פריז משוחררת, דמוקרטית וקוסמופוליטית    מיליוני תיירים מגיעים בכל שנה אל עיר הבירה לנפוש בה ולטייל בה    ויעידו השדרות, כשבצידן ניתן למצוא את חנויות המעצבים הצרפתים הגדולים כמו לואי ויטן, בצד מקס אנד ספנסר, המבורגר, פיצה ופסטה ואף חנויות כמו זארה ו-H&M
פסח רויטמן
50 דקות באולם קטן עם כסאות לא מסומנים - בעבור 200 שקלים הכרטיס
משה חסדאי
בר הנוער התל אביבי הוא לא רק של הקהילה הגאה. הוא אחד מתוצרי ופירות המדינה התל אביבית
צבי גיל
לקראת הקיץ יש "מכירה כללית" ל"גיל הזהב" בעיקר בקול ישראל. אין "חיה" כזאת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il