X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסטיבל נשיא המדינה מוכיח את מה שאמצעי התקשורת לא מצאו סיבה לבקר - שישנם כאלה בין הפוליטיקאים ובעלי תפקידים במדינה שלא משנה כמה פעמים כשלו, בין אם בהחלטות מדיניות שסיבכו את ישראל, ובין אם בהתנהלות בעלת גוון לא ראוי, לא חשבו, אפילו לא לרגע, להניח את המפתחות וללכת הביתה
▪  ▪  ▪
פסטיבל הנשיא. פרס עם ברברה סטרייסנד [צילום: פלאש 90]

יש לנו נטייה להכליל את כל הפוליטיקאים תחת אותה תפיסת עולם, שכולם כביכול מושחתים ולא לוקחים אחריות, שלמעשה לאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל היו מספיק פוליטיקאים שפעלו ביושר, בהגינות, לקחו אחריות על מעשיהם, בעיקר כאשר נכשלו, וכמו במדינות רבות בעולם, זכו רק לעיתים רחוקות להערכה.
היו כאלה, בין הפוליטיקאים, שהראו לנו שיש זן אחר של מנהיגים, וגם אם לעיתים זה לווה בלחץ ציבורי (גם זה עוזר), זה עדיין לא מקהה את תחושת האחריות שלקח על עצמו אותו מנהיג, גם בתקופה שהיינו בעיקר מדינה של מפלגה אחת, וכל השאר יישרו קו, כך התנהגה גולדה ז"ל שהחליטה להתפטר כנושאת באחריות למחדל שבעטיו פרצה מלחמת יום הכיפורים, כך היה גם רבין ז"ל, עת התפטר ממשרת ראש הממשלה בעקבות גילוי חשבון הדולרים (בזמן שזה היה בניגוד לחוק), כך גם בגין ז"ל שהתפטר בעקבות תוצאותיה והתמשכותה של מלחמת לבנון (הראשונה) וכמות ההרוגים; והיו גם דוגמאות פוליטיות, כגון התפטרותו של בנימין נתניהו מהכנסת ביום שבו הפסיד לאהוד ברק, וגם אם באיחור ולאחר לחץ ציבורי התפטרו אולמרט וליברמן בגין הגשת כתבי אישום נגדם.
במצעד לבתי המשפט
בשנים האחרונות אנחנו עדים למצעד של פוליטיקאים, ראש ממשלה ואפילו נשיא, הצועדים לבתי המשפט, חלקם אף מואשמים ונשלחים לכלא - מהלך שלא היו מורגלים לו כאן מאז קום המדינה. זאת התקדמות חיובית שמראה את כוחו של הבוחר הישראלי, את עוצמתה של השיטה הדמוקרטית וחופש הפעולה על מערכת המשפט.
אבל ישנם יוצאים מהכלל, לא רבים, אך הם בולטים כל כך, שדמותם לעיתים משחירה או מאפילה על רבים וטובים, ואלה ממשיכים לשמור על חיבור, בקשר גורדי, לעטיני קבלת ההחלטות והכספים, דורשים לעצמם תפקידים, מבקשים כבוד ושררה, לא בוחלים בהאדרת שמם ועושים זאת לא פעם באמצעות עדת מעריצים עיוורים, מלחכי פנכה, שצובאים על רגליהם משל מדובר בבני אלים או בבעלי דם כחול. מעריצים אלו נלחמים בעוז כנגד כל גילוי של ביקורת, טענה או ערעור על מעמדו של נשוא ההערצה, וחלקם, לא כולם, נמצאים שם, כדי ליהנות מהקרבה לשמנה וסלתה של המדינה, לחבור לבעלי אינטרסים, לגזור לעצמם קופונים דשנים וגם לקדם את עצמם ואת עסקיהם.
הציבור יאמר את דברו
לא הייתה לי כוונה לעורר דיון היסטורי, או לסנגר על נבחרי הציבור, אך פסטיבל נשיא המדינה מוכיח את מה שאמצעי התקשורת לא מצאו סיבה לבקר, שישנם כאלה בין הפוליטיקאים במדינת ישראל ובעלי תפקידים, שלא משנה כמה פעמים כשלו, בין אם בהחלטות פוליטיות הרות אסון, החלטות מדיניות שסיבכו את ישראל או התנהלות בעלת גוון לא ראוי, שלא לומר "כשר אבל מסריח", לא חשבו, אפילו לא לרגע, להניח את המפתחות וללכת הביתה, אלא התעקשו להמשיך להחזיק בתפקידי מפתח, לגרום לעיתים רבות לנזק רב, ולשמש דוגמה לתדמית הגרועה של נבחרי הציבור.
הגיע הזמן שהציבור הישראלי, שהוכיח את עוצמתו ביציאה להפגנה על מעמד הביניים ועל שוויון בנטל, יפגין סולידריות ויראה את הדלת לאותם בעלי תפקידים - שממשיכים ליהנות ממנעמי השררה משל הם אלים או בני אלים ש"תופרים" לעצמם ביוגרפיה התואמת את מעמדם המורם מעם, שהיא נקייה וללא רבב, מעלימה כל בדל של מחדל, ממש כליל השלמות - ויבהיר להם בצורה ברורה, ראויה וחוקית, שעליהם לשאת בעול טעויותיהם ולסיים את תפקידם, גם אם בטרם עת, ולעזוב את הזירה הציבורית לאלתר. זה יהיה שלב חשוב בהתפתחות הבריאה של החברה והפוליטיקה הישראלית.

תאריך:  20/06/2013   |   עודכן:  20/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלו, אבל לא הלכו הביתה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ברברה בוואדי חושבת שפרס הוא מו
קורןנאוה טבריה  |  20/06/13 15:20
2
פרס, שחיתות עכשיו ל"ת
נועמי  |  20/06/13 18:18
3
הדג מסריח מהראש
ד"ר רון בריימן  |  21/06/13 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת הנשיא (2013)
יוסף אבידור
חגיגות המלך הסתיימו, וזה הזמן לסכם את התופעה המופלאה הזאת - שמעון פרס
יהודה קונפורטס
מנכ"לי חברות היי-טק, אנשי תקשורת ורוח, אמנים ואישי עולם - הבכירים שבבכירים שהגיעו בזה אחר זה לחגיגות יום ההולדת של נשיא המדינה, אבל כמו תמיד הדיון התקשורתי בישראל הוא ציני ורדוד    זו ההזדמנות לשפרה את מיצובה של ישראל בעולם ולהיעזר באירוע כמקדם מכירות לענף ההיי-טק
עו"ד יוסי דר
אם את חגיגות יום הולדתו ה-90 של הנשיא שמעון פרס הקדימו בחודשיים, מה ימנע מכל אנשי הנשיא להקדים את חגיגות ה-100 של האיש ולערוך אותן נניח בשנה הבאה? מה שבטוח בטוח
איציק וולף
ראש המוסד לשעבר מעריך שיקשה לדעת בשלב זה מה תהיינה התוצאות של השינויים המדיניים במזרח התיכון
איציק וולף
נשיא המדינה העניק לנשיא ארצות הברית לשעבר את העיטור שייסד    "מחוייבותו הבלתי מעורערת של קלינטון לעם היהודי ותמיכתו בישראל יהיו לעד בליבו של כל אחד מאזרחי ישראל"
רשימות נוספות
מצעד הידוענים  /  עידן יוסף
קלינטון לפרס: אתה תדבר בלוויה שלי  /  עידן יוסף
אורחי ועידת הנשיא יעשו נטוורקינג בצ'אטר  /  יניב כהן
תואם מלכת בריטניה  /  גורי גרוסמן
לא צריך נשיא (1)  /  ציפורה בראבי
כיצד פרס חוגג 90  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il