X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מנכ"לי חברות היי-טק, אנשי תקשורת ורוח, אמנים ואישי עולם - הבכירים שבבכירים שהגיעו בזה אחר זה לחגיגות יום ההולדת של נשיא המדינה, אבל כמו תמיד הדיון התקשורתי בישראל הוא ציני ורדוד זו ההזדמנות לשפרה את מיצובה של ישראל בעולם ולהיעזר באירוע כמקדם מכירות לענף ההיי-טק
▪  ▪  ▪
ברברה סטרייסנד ושמעון פרס [צילום: פלאש 90]

חגיגות יום ההולדת של נשיא המדינה, שמעון פרס, מלוות בגל של התבטאויות ציניות, שלא מפסיקות להיאמר ולהשתלט על השיח התקשורתי. ברשותכם, הינה מבט קצת יותר רציני על-פני הדברים.
אי-אפשר שלא להתרגש כאשר רואים את הזרם האדיר של אח"מים - בהם מנכ"לי חברות היי-טק, תקשורת, אנשי רוח, אמנים ואישי עולם - באים לישראל ומשתתפים באירועי ועידת הנשיא. לא מדובר בילדים קטנים שמוזמנים למסיבת יום הולדת, שבסופה מחלקים עוגות ומתנות, אלא במנהיגים ומובילי דעה, שבניגוד לכל הציניקנים כאן, רואים בישראל משהו חיובי ויוצא דופן.
מתי בפעם האחרונה הגיעו לישראל, בזה אחר זה, יו"ר סיילספורס (Salesforce.com) מארק בניוף; יו"ר סיסקו (Cisco) ג'ון צ'יימברס; מנכ"ל דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) הנס אוברמן; יו"ר AOL טים ארמסטרונג; מייסדת מארוול (Marvell) ווילי דאי; ויו"ר לייבפרסון (LivePerson) רוברט לוקאסיו? והרשימה עוד ארוכה.
הם לא באו רק לשמוע את הנשיא, אלא גם להשמיע קול - ולא רק לצרכי גאווה לאומית. ביום ה' הקרוב הם ישתתפו בפאנל מרכזי אותו ינחה היזם יוסי ורדי, בנושא עתידה של המדיה החדשה. האינטרנט, המדיה החדשה והרשתות החברתיות משפיעים על (כמעט) כל תחום בחיינו. עם אצבע על הצג - כל משתמש הוא מלך, עצמאי לצאת למסעות מרתקים, להשתייך לקהילות וירטואליות חובקות עולם, לגלות ואף ליצור עולמות חדשים. אילו טכנולוגיות חדשות יעמידו מובילי המדיה החדשה בעתיד הקרוב?
איך אפשר שלא להתפעם מהדברים החמים של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, ידיד ואוהב ישראל, שדיבר על עמק הסיליקון הישראלי ועל ייחודיותה של ישראל לעומת מדינות רבות בעולם. בכלל, זהו קידום המכירות הגדול והיעיל ביותר שיכול להיות לכל יזם ישראלי שיושב פה או מעבר לים, אי שם בסיליקון ואלי. תשאלו את ורדי, הוא כבר יספר לכם. תעשיית ההיי-טק הישראלית זקוקה לרוח הגבית הזו היום יותר מתמיד, למרות ועל-אף כל הבעיות והאתגרים שעומדים בפניה.
ההיי-טק, כידוע, הוא מנוע צמיחה, שמכניס למשק הישראלי 21 מיליארד דולרים כל שנה - כמעט מחצית מסך-כל הייצוא של המדינה. ההיי-טק פועל בעולם גלובלי, חופשי. שם עושים עסקים עם מדינות, חברות ואנשים, בין היתר על-פי התדמית שלהם בעולם על-פי המיתוג. מיתוג של מדינות הוא אחד הנושאים היותר סקסיים כיום בדיפלומטיה הציבורית. לישראל הוא חשוב כמו אוויר לנשימה. שכן במיתוג הפוליטי-מדיני, מצבנו בכי רע. אנחנו חלוקים עם חצי עולם על נושאי שלום, שטחים ואירן. לכן על ישראל לעשות מאמצים רבים כדי לחזק את המיתוגים היותר טובים שלה, ואחד מהם זה באמצעות ההיי-טק, כמובן.
סטארט-אפ ניישן זהו מושג שמוכר כיום בכל העולם. הנשיא פרס כבר מוכר כשגריר הבינלאומי שלנו. הוועידה שהוא ארגן לנו, ולא לעצמו כפי שרבים מתבלבלים, היא עוד פעולה אחת מני רבות שבית הנשיא עושה כל שנה. המצעד של ראשי המדינות, הכלכלות והתרבות אל בנייני האומה, והנוכחות שלהם בארץ הקודש, היא-היא הפלטפורמה עליה צריכים משרדי הממשלה וגורמי ההסברה הישראלית להסתער כל עוד הברזל חם.
אבל אפשר להירגע. אין חשש שזה יקרה. האורחים ישובו לביתם בסוף השבוע הקרוב, זרקורי המצלמות יכבו, והעיתונאים ימשיכו לפרסם אייטמים שליליים על ישראל - מומחיות בלעדית שלנו. ורק בעלי התקווה והאופטימיים, כמו פרס וקלינטון, ימשיכו לקוות לימים טובים יותר. אינשאללה.

תאריך:  20/06/2013   |   עודכן:  20/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היי-טק - מנוע לשינוי תדמית שלילית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת הנשיא (2013)
עו"ד יוסי דר
אם את חגיגות יום הולדתו ה-90 של הנשיא שמעון פרס הקדימו בחודשיים, מה ימנע מכל אנשי הנשיא להקדים את חגיגות ה-100 של האיש ולערוך אותן נניח בשנה הבאה? מה שבטוח בטוח
איציק וולף
ראש המוסד לשעבר מעריך שיקשה לדעת בשלב זה מה תהיינה התוצאות של השינויים המדיניים במזרח התיכון
איציק וולף
נשיא המדינה העניק לנשיא ארצות הברית לשעבר את העיטור שייסד    "מחוייבותו הבלתי מעורערת של קלינטון לעם היהודי ותמיכתו בישראל יהיו לעד בליבו של כל אחד מאזרחי ישראל"
גורי גרוסמן
איש מהמברכים ביום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס לא רמז על קוצר-ראותו של איש השלום הבלתי נלאה. כישלונו הדהד בזעקה מרה, שרק אטומי האוזניים לא שמעו אותה
ציפורה בראבי
שמעון פרס הוא כנראה הנגטיב של עם ישראל. הוא חותם על הסכמי שלום ועם ישראל סובל. עם ישראל נפגע מגזירות – והוא חוגג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il