X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
על חגיגת ההשתלחות בחרדים העיב צל קטן - פענוח הרצח המתועב בברנוער
▪  ▪  ▪
הרצח בבר-נוער. מותר להתנצל [צילום: פלאש 90]

ראשית אפתח בהתנצלות: כותב שורות אלו אינו שייך לקהילה הגאה. והוא אף אינו דתי או חרדי, אלא חילוני גמור. בנוסף, אין לי כל עניין מיוחד בנטיותיו המיניות של האדם, גם לא במוצאו העדתי או במגדרו. (כאן אולי המקום לציין כי גם כותב שורות אלו, כמו כל אזרח או אדם שאינו קדוש - משתמש לעיתים בשפה בלתי ראויה, ויש שיגידו אפילו גזענית מה.) אבל, יש לי עניין בצדק ובהגינות. על כן, מפאת קוצר המקום, לא אפרט את כל התארים, כגון הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וכולי, אלא אשתמש בשם הכולל "הקהילה הגאה", ויסלחו לי כל אותם חברי תתי-הקהילות המסתופפים יחד תחת כנפי "הקהילה הגאה".
ובכן, רק לפני כשבוע הסתיימה בתל אביב חגיגה גדולה בשם "מצעד הגאווה". עשרות אלפי חוגגים צעדו ברחבי העיר שמחים ומאושרים בהיותם מה שהם. כמו-כן נצפו במצעד אלפי חוגגים שאינם שייכים לקהילה הגאה, ואף כמות נכבדה של שחקני חיזוק גאים שהגיעו מרחבי העולם לחגוג.
אלא מה, על החגיגיות הגדולה והשמחה המתפרצת (המאורגנת להפליא) העיב צל קטן - פענוח הרצח המתועב בברנוער.
לא בושה להתנצל
לכאורה, פענוח הרצח היה אמור לגרום לאזרחי ישראל לשמחה ולהקלה, בייחוד כשהתברר שהרצח לא נעשה על-רקע שנאת הקהילה הגאה, אלא על בסיס מניע פשוט, מוכר ומתועב - נקמה.
להווי ברור, כי כל רצח מזעזע, רצח של בני נוער מזעזע פי כמה, ורצח של בני נוער על היותם משתייכים למיעוט נרדף - מזעזע פי כמה וכמה.
כצפוי, כשהתרחש הרצח, מעבר לזעזוע, הזעם היה רב, והקהילה הגאה שחיפשה פורקן נוח לעניין, מצאה את החשוד המיידי, והכריעה ברוב קולות קולני: ההסתה של החרדים היא שגרמה לרצח הנ"ל.
כך נצפו הפגנות רבות, שבמקום לתבוע מהמשטרה למצוא את האשמים, הצביעו על האשמים - החרדים. מקהלת חורצי הדין מטעם עצמם ניצלו את ההזדמנות ומילאו את חלל האוויר בבכי, נהי, יללה ובעיקר - בהאשמות מחרידות וגזעניות להפליא כלפי קהילה אחרת, שכל חטאה הוא היותה חרדית. וראוי לציין שכל אותם הליברלים, אוהדי זכויות האדם ולוחמי הצדק למיניהם שכחו מיד את עקרונותיהם והצטרפו לאותה המקהלה (נו, הרבנים החשוכים ההם, שאנחנו כבר יודעים מי הם ועד כמה הם מסוכנים...).
ואם היה מי שבשקט, בעדינות, ניסה להסביר שאולי ראוי לא להתלהם, כי ישנו איזה שהוא סיכוי שהרוצח (או הרוצחים) לא הוכוונו בידי החרדים, ושהרצח לא נבע מגזענות חשוכה, הרי שהוא מיד הושתק במקהלת הצדקנות.
והנה, פוענח הרצח. ואבוי, לא החרדים הם שהניחו את האקדח המעשן בידי הרוצחים, וגם לא חברי ש"ס ומנהיגם, שלא רק שאינו אוהד, אלא אפילו מתעב, את הקהילה הגאה.
ובמקום שמחה והקלה, קיבלו אזרחי ישראל מקהלה מתוזמרת היטב של דוברי הקהילה הגאה, זחוחים ומזועזעים גם יחד, שבמקום להכות על חטא הגזענות המתועבת שהיפנו כלפי החרדים, ניסו בכל הדרכים האפשריות להוכיח בכל זאת כי הרצח היה גם היה גזעני, ואם אפשר, על אותה הדרך גם להמשיך ולספר עד כמה הם מדוכאים ואומללים. (ואכן ניתן לאזרחי ישראל לראות עד כמה הם מדוכאים - לצעוד בגאווה בשמש הקופחת ללא מזגן. נורא).
להזכירכם, רק לפני כמה שבועות פרץ מישהו לבנק בבאר-שבע וירה למוות בכמה אזרחים - ואיש לא העלה בדעתו לייחס לו גזענות, והמושג גזענות כלל לא עלה. יתירה מכך, היום פורסם כי צמד נערים היכו לפני כמה חודשים נער אחר ככה סתם, ללא סיבה, וראו זה פלא - איש לא חושב לקרוא להם גזענים וחשוכים.
וכל זאת מדוע? כי כי הרי ידוע לכל, דמם של החרדים מותר גם מותר, ואיש לא יהין להגן עליו.
ובכן, ידידי חברי הקהילה הגאה: צדק חייב להיעשות. כמי שבמשך שנים ארוכות נרדפו על לא עוול בכפם, אתם כבר אמורים לדעת כי גזענות אינה מצדיקה גזענות שכנגד, ועל שגיאות יש לשלם. וראוי שתפנימו: אדם, מעצם היותו אדם, מוכשר גם לשנאה ולביצוע עוולות. אך האדם המוסרי משתדל שלא לבצע עוולות בכוונה. אתם גם אמורים לדעת כי זכותו של כל אדם היא שהדבר החשוב ביותר לכם לא יהיה הדבר החשוב ביותר לו.
אי לכך, במקרה הזה, ובשם הבגרות וההגינות, מן הראוי שלפני הכל תצאו לפחות בהתנצלות פומבית בפני החרדים על דברי ההבל, השנאה, והגזענות החמורה שהפצתם ואתם עדיין מפיצים, כלפיהם.

הכותב הוא סופר, עורך, פובליציסט ומבקר ספרים
תאריך:  23/06/2013   |   עודכן:  23/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רישיון לגזענות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עוד מעט הסטרייטים יהיו OUT ל"ת
מכסח גזענים  |  23/06/13 23:04
2
מוסר וצדק
דאגנית  |  24/06/13 07:35
3
להתנצל ? איפה, אין מצב
מגיב ותיק  |  24/06/13 16:24
4
עצם עובדה שהרוצח לובש כיפה
הומו אשדודי גאה  |  25/06/13 03:24
 
- אני לא דתי ולא חרדי.
קובי קמין  |  25/06/13 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק סיבוש
בתילי תילים של הטפות אודות "האודיסיאה", תוך כפיית אג'נדה על-ידי האקדמיה (תמיד נאורה, מתקדמת וצודקת), על תרבות עתיקה הנראית יותר פלורליסטית וליברלית, ודאי מפוכחת וחכמה מכל "המומחים", נשמטה רק פרשנות אפשרית וטריוויאלית אחת
מיה ברון
על השמאל המתחדש מוטל כעת תפקיד היסטורי - לקבל את החרדים כמות שהם. להפסיק לראות בהם ״איום דמוגרפי״ כפי שראה זאת ״השמאל המזוייף הישן״. במקום זאת, אפשר לראות בהם הזדמנות חדשה לחיבור אותנטי כחלק אינטגרלי בלתי נפרד מהשמאל הישראלי
מחלקת המיסים, סומך חייקין KPMG
בית המשפט קבע כי הפטור שבסעיף 31(1) לחוק דורש שהעסקה הפטורה תהיה למטרת השכרה למגורים וכי יהיה הסכם ישיר בין המשכיר לשוכר, למעט בהתקיים החריג של "מתווך" גרידא לעסקת ההשכרה.
מנשה שאול
המשורר ע'אזי אלקוצייבי לעמיתו ניזר קבאני: "הוי ניזר! בשורה בשבילך. מותם של הערבים כבר הוכרז, והספדם פורסם מעל לשורות ובין השורות. הוי ניזר, נמאסו עלי החיים, הכן לי לידך קבר בו אשמור את כבודי"
בועז ארד
ישראל ניצבת בפני מסע מאתגר ורב סיכויים וסיכונים. על-פי תוכנית ההפלגה של המשק, נלמד בקרוב אם נדמה לנוסעים ברשות קפטן אדוארד סמית, קברניט הטיטאניק, או לפורצי הדרך בראשותו של קולומבוס אל הארץ המובטחת
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
שיוויון העליונים  /  יובל ברנדשטטר
חכו עם אנחת הרווחה  /  מרדכי קידר
כש(רק) הכסף מדבר   /  נחמן פביאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il