X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כוורת" לא הייתה סתם-עוד-להקה, אלא הרכב שעשה שינוי: הם ידעו לתרגם את הישראליות הבסיסית, זו אשר יוצגה בלהקה הצבאית, למוזיקה חדשה, אקטואלית ואותנטית
▪  ▪  ▪
להקת כוורת. נשארו ביחסים טובים [צילום: פלאש 90]

בימים אלו אנחנו מציינים ארבעים שנה להוצאת אלבום הסולו הראשון של להקת "כוורת" "סיפורי פוגי" אשר ראה אור בשנת 1973.
האלבום נולד מאוסף מערכונים אשר נכתבו ע"י דני סנדרסון בהם גילם המתופף מאיר פניגשטיין דמות בדיונית בשם "פוגי". המערכונים שודרו בתוכנית הרדיו "ממנו אלייך" אשר הגיש דורי בן-זאב בגלי צה"ל באותה שנה.
ניתן לראות כי כבר בשנים אלו הצליחה "כוורת" להרחיב את הצליל הישראלי כאשר שילבה בין מה שכונה "רוק מתקדם" עם סלסולים ומוזיקה ערבית.
"כוורת" לא הייתה סתם-עוד-להקה, אלא הרכב שעשה שינוי: הם ידעו לתרגם את הישראליות הבסיסית, זו אשר יוצגה בלהקה הצבאית, למוזיקה חדשה , אקטואלית, אותנטית.
ההיסטוריה של הלהקה
ההיסטוריה המוקלטת של "כוורת" כפי שהכרנו עד היום, הייתה קצרה ומצומצמת. במרס 1973 הוקלטו שני שירים ראשונים: "שירות עצמי" ו"לא ידענו מה לעשות".
כמוכן, בסוף אותה שנה, אחרי מלחמת יום כיפור, יצא אלבום הבכורה "סיפורי פוגי" שהפך להצלחה חסרת תקדים בקנה מידה ישראלי עם מכירות של 70,000 עותקים.
בראשית 1974 "כוורת" ייצגה את ישראל באירוויזיון (בשיר "נתתי לה חיי") ואח"כ הוציאה עוד שני אלבומים עמוסי להיטים, "פוגי בפיתה" ו"צפוף באוזן", וכן היא הופיעה מאות פעמים עד ה30.9.1976, בהופעה אחרונה ללא אלון אולארצ'יק, שהיה בדרכו ללימודים בארה"ב, וללא יצחק קלפטר, שלא בא מסיבות אישיות.
הלהקה המצליחה ביותר בישראל הגיעה לסוף דרכה בלי דרמה גדולה, אך גם בלי משבר שמאפיין פירוקי להקות. חברי "כוורת" נשארו ביחסים טובים, ולא הפסיקו לשתף פעולה ביניהם, דבר שבא לידי ביטוי הן באלבומי הסולו השונים,והן בהרכבים שבהם שתפו פעולה האחד עם השני.
חשוב לציין כי הלהקה אוחדה לא פחות משש פעמים.
הוצאת המארז
לאחרונה יצא מארז חסר תקדים בגודלו ובהיקפו הכולל ששה דיסקים ושני די וידי אשר כולל הרבה חומרים נפלאים, וביניהם קטעים אשר חברי הלהקה החליטו מסיבה כלשהי לגנוז ולא להכניס לאלבומים.
את המארז המכונה "כוורת בקופסא" ערך דני סנדרסון ביחד עם אנשי חברת התקליטים NMC עוזי פרויס וליאור מזרחי, על שיפור ועידכון הסאונד היה אחראי גילי בראון ועל עריכת הדיוידי רן אייזנשטטט.
כמוכן, האחראית על יחסי הציבור היא אירית ירון דקר, ורשימת התודות לשותפים ארוכה ארוכה. הפקת "כוורת בקופסא" מציבה סטנדרסט חדש בשימור מוזיקה ישראלית ישנה.
איכות ורצינות ברמה של "האנתולוגיה" של הביטלס או "סדרת הבוטלגים" של בוב דילן או "הארכיב" של ניל יאנג.
הערה לסיום: שלושת האלבומים הרגילים של "כוורת" שיצאו בדיסקים ישנים לא מופיעים במארז החדש ובהחלט הגיע הזמן שהם יעברו תהליך התאמה לתהליכי הסאונד של ימינו.

תאריך:  25/06/2013   |   עודכן:  25/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הדבקות החזקה בפתרון של שתי מדינות לשני העמים קיבלה גם ביטוי בטקס ב"בנייני האומה" בירושלים. צרם לי, שהשיר שנבחר לטקס, אותו התבקש לשיר הזמר אייל גולן, צונזר כדי שיותאם לרוח הפוליטית שנשבה ב"בנייני האומה"
אלברט שבות
"הצופה" ניצב מחוץ למערכת וצופה ביקום הדומם והאינסופי מתוך סדרה חומרית של תמונות דוממות ונבדלות בשינוי קל, כאשר "השינוי הקל" נקלט ע"י הצופה כאפקט של תנועה ושינוי- הגם ומקורו בתמונות דוממות של עצמים דוממים, היינו של חומר אינסופי דומם ובלתי משתנה
אורי שרגיל
עם ישראל יוצא לחוצות, מפגין נגד הממשלה, נגד הכלכלה, נגד המחירים, נגד הטייקונים, נגד ההסתדרות, נגד העירייה ובסוף היום נכנס לקניון כדי להזמין ספל קפה ב-15 שקל וקרואסון (ממש אסון) במחיר נצח ישראל
עידן יוסף
האם דיווחים המתקבלים על-ידי הנוסעים על המצב באוטובוסים אכן מהווים אלטרנטיבה שפויה, שקופה וזולה לבקרת התחבורה הציבורית? לא בהכרח, אבל יש בהם כדי לתת מושג על המצב בה ולהניע את משרד התחבורה לשנות מדיניות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - חרוזים, על צדק מתעתע, על חשבוננו ותקינות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il